Macallan expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Dax
Senior
Senior

Re: Macallan expressies

Ongelezen berichtdoor Dax » 03 Jun 2019, 22:11

Afgelopen week kreeg ik een mailtje van The Macallan met een mogelijkheid tot inschrijving op een nieuw uit te brengen fles Macallan Estate met onderstaand tekst:

A tribute to our heritage and home, The Macallan Estate is a very special single malt whisky celebrating the deep foundations that underpin The Macallan.

This is a rich and complex whisky containing rare spirit distilled from our home grown barley, selected for its unique character. Cultivated solely for The Macallan, this barley is distilled just once a year over a single week.

Presented in a striking gift box inspired by the natural beauty of our Speyside home, the pack features inlay of hand-cut slate and a panoramic vista of our beautiful estate on the interior.

De inschrijvingsprijs bedraagt £195,-

Vinden jullie dit een beetje leuke aanbieding of staat zo'n fles straks ook "gewoon" bij D12 of Gall te koop voor een stuk minder? Dan wacht ik daar wel op, of ik moet mij echt gek laten maken op de distilleerderij zelf....
Afspraak voor rondleiding gemaakt voor morgenmiddag in de nieuwe distilleerderij, heb er zin an!
0 x

Toon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Toon » 03 Jun 2019, 22:18

Dax schreef:Afgelopen week kreeg ik een mailtje van The Macallan met een mogelijkheid tot inschrijving op een nieuw uit te brengen fles Macallan Estate met onderstaand tekst:

A tribute to our heritage and home, The Macallan Estate is a very special single malt whisky celebrating the deep foundations that underpin The Macallan.

This is a rich and complex whisky containing rare spirit distilled from our home grown barley, selected for its unique character. Cultivated solely for The Macallan, this barley is distilled just once a year over a single week.

Presented in a striking gift box inspired by the natural beauty of our Speyside home, the pack features inlay of hand-cut slate and a panoramic vista of our beautiful estate on the interior.

De inschrijvingsprijs bedraagt £195,-

Vinden jullie dit een beetje leuke aanbieding of staat zo'n fles straks ook "gewoon" bij D12 of Gall te koop voor een stuk minder? Dan wacht ik daar wel op, of ik moet mij echt gek laten maken op de distilleerderij zelf....
Afspraak voor rondleiding gemaakt voor morgenmiddag in de nieuwe distilleerderij, heb er zin an!

Laat ons zeggen dat als je bij de gelukkigen bent voor de ballot dat je dan bij de eerste zal zijn die de fles zal hebben. Op het eind van deze of volgende maand kan je hem ook in de geselecteerde retailers vinden. Je kan hem ook op deze site bestellen https://www.htfw.com/macallan-estate maar daar verzenden ze begin juli als ik me niet vergis. Om een lang verhaal kort te maken, ik denk niet dat je deze in de aanbieding zal zien staan in Gall & Gall of D12. :bigsmile
0 x

Dax
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Dax » 03 Jun 2019, 22:23

Zou het echt niet? Er staat een Macallan Estate op D12 zie, zou het deze nieuwe dan ook niet zo vergaan?
https://drankdozijn.nl/artikel/fles-the ... serve-70cl
0 x

Toon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Toon » 03 Jun 2019, 22:26

Dax schreef:Zou het echt niet? Er staat een Macallan Estate op D12 zie, zou het deze nieuwe dan ook niet zo vergaan?
https://drankdozijn.nl/artikel/fles-the ... serve-70cl

Ik denk toch niet dat je hem dan onmiddellijk zal vinden :bigsmile
0 x

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 03 Jun 2019, 23:08

Dax schreef:De inschrijvingsprijs bedraagt £195,-

Ik weerhoud niemand ervan om iets te kopen, maar 195 pond voor wéér een NAS expressie met enkel een fantasieverhaaltje om exclusiviteit te veinzen.. M'n tenen kunnen bijna niet krommer.

En let maar op, veilingen zullen weer eens overspoeld worden met deze zooi. Ik moet er om lachen, huilen en eigenlijk ook kwaad om worden. Macallan komt tegenwoordig overal mee weg want 'limited', 'exclusive', 'rare', 'unique'.. :Protest

Maar nogmaals, het is je eigen geld, maar ik zou het anders spenderen.
1 x

Dax
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Dax » 04 Jun 2019, 00:04

Ik ben het grotendeels wel met je eens Lakerfield, echter iedere distilleerderij heeft tegenwoordig ltd editions of een mooi verhaal om iets aan de man te brengen. Toch een beetje vraag en aanbod kwestie. De bulk verkopen ze natuurlijk toch wel op een normale manier en die paar (in verhouding) ltd edit. flessen gaan via opgeklopte marketing.

Enne, "zooi" zal het niet zijn toch :roll:
0 x

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 04 Jun 2019, 16:00

Dax schreef:Ik ben het grotendeels wel met je eens Lakerfield, echter iedere distilleerderij heeft tegenwoordig ltd editions of een mooi verhaal om iets aan de man te brengen. Toch een beetje vraag en aanbod kwestie. De bulk verkopen ze natuurlijk toch wel op een normale manier en die paar (in verhouding) ltd edit. flessen gaan via opgeklopte marketing.

Enne, "zooi" zal het niet zijn toch :roll:

(Bijna) elke distilleerderij heeft inderdaad wel een NAS ter beschikking, en ook steeds meer, dat is helaas de realiteit. Ben er ook niet 100% op tegen aangezien kwaliteit altijd wel boven komt drijven. Groot verschil alleen: het overgrote deel is niet belachelijk geprijsd, betaalbaar zelfs.

Macallan maakt het wel heel bont. Zowat elke nieuwe release is een limited edition NAS waar de marketingafdeling overuren voor heeft moeten draaien om het verhaaltje te verzinnen. En dat met een heuse loterij en een absurd prijskaartje. Is het te drinken? Het zal vast geen zooi zijn inderdaad, maar ik heb er een hard hoofd in dat het 195 pond rechtvaardigt.

Ze hebben inmiddels de positie verworven dat ze kunnen bottelen wat ze willen, het verkoopt toch wel. Die gasten lachen zich echt te pletter. Het idee om spirit gekleurd door theezakjes te bottelen tegen €10.000 de fles moet een keer voorbij zijn gekomen daar.. :HitHead
2 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 04 Jun 2019, 19:30

Macallan is een zogenaamd Veblen-goed. Daarbij heeft de prijs enkel een relatie met de mate van begeerlijkheid, niet met de geleverde kwaliteit.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Paulini » 04 Nov 2020, 11:38

hier iemand nog de ballot meegedaan voor de eeb2020?
0 x

AquaVitae
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor AquaVitae » 04 Nov 2020, 13:31

Ik heb me ingeschreven.
0 x

Toon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Toon » 04 Nov 2020, 13:46

AquaVitae schreef:Ik heb me ingeschreven.

2
0 x

Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Paulini » 19 Nov 2020, 13:58

Ik heb deze x niet mee gedaan, de vorige keer waren ze na uitleveren via veilingen voor minder te koop, daar "gok" ik een beetje op.
Wanneer worden ze uitgeleverd?
0 x

Toon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Toon » 19 Nov 2020, 14:13

Paulini schreef:Ik heb deze x niet mee gedaan, de vorige keer waren ze na uitleveren via veilingen voor minder te koop, daar "gok" ik een beetje op.
Wanneer worden ze uitgeleverd?

Ik was bij de winnaars en ze zijn op dit moment aan het uitleveren
0 x

Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Paulini » 19 Nov 2020, 16:10

ah mooi, ben benieuwd of het wat is!
0 x

cor0566
Whisk(e)y goeroe