Ardbeg Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
AquaVitae
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Re: Ardbeg Expressies

Ongelezen berichtdoor AquaVitae » 15 Sep 2020, 21:56

Leuke tip van Ralfy om de Wee Beastie te blenden met de 10 of de Uigeadail.
0 x

AquaVitae
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor AquaVitae » 15 Sep 2020, 21:59

@Reichenbach: Wat is jouw oordeel over de Wee Beastie? De waardering ging crescendo toch?
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 15 Sep 2020, 22:22

AquaVitae schreef:@Reichenbach: Wat is jouw oordeel over de Wee Beastie? De waardering ging crescendo toch?
Hij is er wel op vooruit gegaan, maar het moest wel van erg ver komen, de eerste glazen vond ik ronduit vies, een bittere en wrange nadronk.

Na een paar weken en een groeiende hoeveelheid lucht in de fles merkte ik dat ik hem steeds minder wrang begon te vinden (het bittere kan ik wel waarderen) en onlangs heb ik hem zelfs lekker genoemd.
Zelf zou ik hem geen 86 punten geven, misschien 83 of 84. Maar het is geen slappe hap. Van een jonge whisky kun je natuurlijk geen verfijning en diepgang verwachten, maar hij is wat mij betreft best wel veelzijdig in zijn soort.

Maar als ik moet kiezen tussen deze en de Ten dan toch de laatste. 40 euro is hij in ieder geval wel wel waard en als de fles leeg is denk ik dat er wel een kans is dat er een nieuwe fles komt, al is het maar voor de variatie.
1 x

goosebumps
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor goosebumps » 16 Sep 2020, 07:55

Reichenbach schreef:Roy volg ik ook wel op zijn tijd, al zijn zijn zittingen best wel lang. De twee van The Whiskey Tribe zijn ook altijd wel amusant.

Ja, best lang maar ik vind er altijd wel een leuke vibe hangen. Vaak heeft hij ook wel leuke dingen zoals bijvoorbeeld die blinde line-up van 5 drams waarvan 1 de wee beastie is en de rest vergelijkbare expressies. Het zou me dus niet verbazen als er ook een ten bij zit. Hij heeft sets gestuurd naar een aantal "barflies". Zo wordt zo'n whisky redelijk eerlijk beoordeeld.
1 x
Afbeelding
"We should always be inspired by bad people and assholes, they are a living example of how we should not to choose to live." Ralfy Mitchel, the search for a whisky bothie

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”