Laphroaig expressies en bottelingen

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Tomintoul
Senior
Senior
Berichten: 201
Lid geworden op: 25 Aug 2019, 21:28

Re: Laphroaig expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor Tomintoul » 20 Jun 2020, 10:31

Roland... schreef:
DvdB schreef:Net nog een #012 kunnen bestellen bij van Zuylen.


Wat moest de #012 bij van Zuylen kosten?


€ 89,95
0 x

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 759
Lid geworden op: 22 Sep 2012, 15:02
Locatie: omgeving Breda

Re: Laphroaig expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor Roland... » 21 Jun 2020, 16:42

Tomintoul schreef:€ 89,95


'n tientje duurder dan op de Laphroaig site dus...
0 x
Afbeelding

Roelof
Senior
Senior
Berichten: 265
Lid geworden op: 03 Mei 2020, 10:58

Re: Laphroaig expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor Roelof » 21 Jun 2020, 17:01

En vast zonder whisky-stones:-)
0 x

Dax
Senior
Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: 17 Feb 2019, 21:34
Locatie: Soest

Re: Laphroaig expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor Dax » 22 Jun 2020, 19:01

Wie kan mij wat verduidelijken? Ik kom niet uit de 2017 Cairdeas uitgave.
Ik zie een 15 jaar oude 2017 Cairdeas in een groene fles met groen etiket en een normale kleur fles met bruin logo en de toevoeging Feis Ile 2017.

Een Cairdeas is toch altijd een uitgave ter gelegenheid van het Feis Ile?
Bij andere jaargangen zie ik maar 1 Feis Ile per jaar.
Zie ik iets over het hoofd?
0 x

paulm
Actief lid
Actief lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 Jan 2013, 20:53

Re: Laphroaig expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor paulm » 24 Jun 2020, 09:45

Dax schreef:Wie kan mij wat verduidelijken? Ik kom niet uit de 2017 Cairdeas uitgave.
Ik zie een 15 jaar oude 2017 Cairdeas in een groene fles met groen etiket en een normale kleur fles met bruin logo en de toevoeging Feis Ile 2017.

Een Cairdeas is toch altijd een uitgave ter gelegenheid van het Feis Ile?
Bij andere jaargangen zie ik maar 1 Feis Ile per jaar.
Zie ik iets over het hoofd?


Dit is de jaarlijkse Cairdeas: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... g-cairdeas

De 15 jaar oude Cairdeas is een toevoeging aan het assortiment geweest. Ik meen me te herinneren dat ze ook van plan waren om jaarlijks een 15-year-old Cairdeas te lanceren, maar het is eenmalig gebleven in 2017 dus.
0 x

Dax
Senior
Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: 17 Feb 2019, 21:34
Locatie: Soest

Re: Laphroaig expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor Dax » 24 Jun 2020, 10:04

Dank voor de toelichting :goedgedaan , dus toch een éénmalige actie.
Ik vond het al verwarrend.
0 x

Gebruikersavatar
-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 748
Lid geworden op: 14 Okt 2013, 08:09

Re: Laphroaig expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 24 Jun 2020, 16:00

Heeft iemand die nieuwe Cairdeas al binnen? Beetje vreemd. Ik heb die Port besteld en ook Triple Wood CS. Na twee weken krijg ik een email 'hoera, we zijn er mee bezig, maar heb je nog geen tracking code gehad, dan was je nog niet aan de beurt' en sindsdien is het al weer twee weken stil. Hebben mensen die wat eerder in het alfabet voorkomen misschien wel al hun bestelling ontvangen?
0 x

Gebruikersavatar
AndyDelft
Senior
Senior
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 Mei 2013, 21:35
Contact:

Re: Laphroaig expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor AndyDelft » 24 Jun 2020, 18:26

Vandaag wèl mijn Cask Strength batch 12, inclusief stenen ;) binnen gekregen.
De Cairdeas heb ik dit jaar overgeslagen.
0 x
Andy
Afbeelding

Roelof
Senior
Senior
Berichten: 265
Lid geworden op: 03 Mei 2020, 10:58

Re: Laphroaig expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor Roelof » 24 Jun 2020, 20:39

Bij mij ook vandaag binnen, ruim te laat voor vaderdag maar met dit weer smaakt een biertje toch beter:-)
0 x

Roelof
Senior
Senior
Berichten: 265
Lid geworden op: 03 Mei 2020, 10:58

Re: Laphroaig expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor Roelof » 24 Jun 2020, 20:42

-Roy- schreef:Heeft iemand die nieuwe Cairdeas al binnen? Beetje vreemd. Ik heb die Port besteld en ook Triple Wood CS. Na twee weken krijg ik een email 'hoera, we zijn er mee bezig, maar heb je nog geen tracking code gehad, dan was je nog niet aan de beurt' en sindsdien is het al weer twee weken stil. Hebben mensen die wat eerder in het alfabet voorkomen misschien wel al hun bestelling ontvangen?


Duurde bij mij ook lang, ongeveer 3 weken denk ik. Je kan er natuurlijk altijd even een mailtje aan wagen.
0 x

paulm
Actief lid
Actief lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 Jan 2013, 20:53

Re: Laphroaig expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor paulm » 25 Jun 2020, 15:17

Ze maken er bij Laphroaig wel vaker een potje van. Vorig jaar heb ik ook lang gewacht maar uiteindelijk kwam het wel (uit Duitsland). Vanaf dit jaar koop ik niet mee via de webshop - ik koop ze over een maand ofzo op een veiling.
0 x

Roelof
Senior
Senior
Berichten: 265
Lid geworden op: 03 Mei 2020, 10:58

Re: Laphroaig expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor Roelof » 26 Jun 2020, 22:26

Maar dan is de prijs toch altijd hoger?
En het risico dat er tijdens de verzending iets mis gaat, lijkt me particulier lastiger op te lossen dan met Laphroaig.
0 x

paulm
Actief lid
Actief lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 Jan 2013, 20:53

Re: Laphroaig expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor paulm » 30 Jun 2020, 20:01

Roelof schreef:Maar dan is de prijs toch altijd hoger?
En het risico dat er tijdens de verzending iets mis gaat, lijkt me particulier lastiger op te lossen dan met Laphroaig.


Niet altijd en als je ze dan ook nog eens samen koopt met een paar andere flessen verdeel je de verzendkosten over meerdere flessen. Overigens heb je op Ebay vaak met particulieren te maken maar achter bijvoorbeeld whiskyauction.com of scotchwhiskyactions.com zitten bedrijven. Dat is prima geregeld.
0 x

Gebruikersavatar
-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 748
Lid geworden op: 14 Okt 2013, 08:09

Re: Laphroaig expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 23 Jul 2020, 08:56

Roelof schreef:
-Roy- schreef:Heeft iemand die nieuwe Cairdeas al binnen? Beetje vreemd. Ik heb die Port besteld en ook Triple Wood CS. Na twee weken krijg ik een email 'hoera, we zijn er mee bezig, maar heb je nog geen tracking code gehad, dan was je nog niet aan de beurt' en sindsdien is het al weer twee weken stil. Hebben mensen die wat eerder in het alfabet voorkomen misschien wel al hun bestelling ontvangen?


Duurde bij mij ook lang, ongeveer 3 weken denk ik. Je kan er natuurlijk altijd even een mailtje aan wagen.


Het is me wel een club daar. Mijn bestelling is van eind mei. Na mijn vraag hierzo heb ik er inderdaad een email aan gewaagd. Antwoord van Suntory dat ze er naar kijken. Nog altijd geen reactie, ondanks een tweede email met de vraag hoe het zit. Dat is ondertussen dus eerder 9 of 10 weken sinds mijn bestelling!

Heeft iemand al wel iets ontvangen of in elk geval gehoord?
0 x

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 824
Lid geworden op: 24 Jan 2016, 01:03
Locatie: Eindhoven

Re: Laphroaig expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 23 Jul 2020, 09:01

-Roy- schreef:
Roelof schreef:
-Roy- schreef:Heeft iemand die nieuwe Cairdeas al binnen? Beetje vreemd. Ik heb die Port besteld en ook Triple Wood CS. Na twee weken krijg ik een email 'hoera, we zijn er mee bezig, maar heb je nog geen tracking code gehad, dan was je nog niet aan de beurt' en sindsdien is het al weer twee weken stil. Hebben mensen die wat eerder in het alfabet voorkomen misschien wel al hun bestelling ontvangen?


Duurde bij mij ook lang, ongeveer 3 weken denk ik. Je kan er natuurlijk altijd even een mailtje aan wagen.


Het is me wel een club daar. Mijn bestelling is van eind mei. Na mijn vraag hierzo heb ik er inderdaad een email aan gewaagd. Antwoord van Suntory dat ze er naar kijken. Nog altijd geen reactie, ondanks een tweede email met de vraag hoe het zit. Dat is ondertussen dus eerder 9 of 10 weken sinds mijn bestelling!

Heeft iemand al wel iets ontvangen of in elk geval gehoord?


Bij mij idem dito. Na 3 of 4 weken niets gehoord te hebben mailtje gestuurd. 2 dagen later kreeg ik zowaar een verzendcode. 2 dagen later was het pakket binnen. Vast geen toeval ;-).

Ik adviseer je om de druk erop te houden. Ik zou me niet al te veel zorgen maken, maar irritant, dat wel! Hopelijk komt ie snel binnen bij je! :goedgedaan
0 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)


Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten