Kilkerran (incl. "Work in progress")

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Erik1908
Senior
Senior

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 22 Dec 2019, 09:51

Matthijsbroer schreef:Maar zijn er ook al mensen die hem op hebben?
Wat vonden jullie ervan?

Whiskybase staat op 89 punten...
60,- voor een 89 punter is natuurlijk een must-buy? Of zien jullie dat anders?

Ik heb deze Kilkerran al een tijdje in huis. Over laten komen uit de UK. Daarnaast heb ik 100ml staan uit een bottleshare. Die heb ik gisteravond maar eens ingeschonken. Ik zag zojuist op WB dat de gemiddelde score al weer wat naar beneden is. Hij stond een tijdje 89+, en bij het schrijven van deze post op 88,72.

Mijn verwachtingen waren dus hooggespannen, maar ik vond hem niet meer dan gemiddeld. De neus viel vooral tegen, waar dat regelmatig mijn hoogste score is. Ik zeg voorlopig 87 punten. Ga hem vanmiddag nog eens inschenken waarbij ik hem wat meer tijd in het glas ga geven want dat heeft deze dram nodig. Daarna ga ik een rating geven op WB; misschien had ik gister een "slechte" avond.
1 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

svoorst
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor svoorst » 10 Jan 2020, 21:01

Ik realiseer mij dat ik aan de late kant ben, maar heeft iemand nog een adresje met voorraad? Mag iets meer kosten..
0 x

Demas
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Demas » 11 Jan 2020, 17:36

svoorst schreef:Ik realiseer mij dat ik aan de late kant ben, maar heeft iemand nog een adresje met voorraad? Mag iets meer kosten..

https://whiskymine.com/collections/late ... enght-2019
0 x

Malinois
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Malinois » 12 Jan 2020, 20:34

De laatste nieuwe Kilkerran 8 CS heb ik zojuist ook voor de 2de keer geproefd.
De eerste keer vond ik hem echt niet goed, ik vermoed door interferentie met andere whisky. Dit kan al eens gebeuren, we kennen het allemaal.
Vandaag was hij al een pak beter, maar belangen niet de 89 punten op WB. Er zit voor mij een vegetale sherry 'vuiligheid' in die bij mij niet hoog scoort. Zou dit een verdoken smaak kunnen zijn van uitgebrande vanilline in combo met first fill oloroso?
Nogtans is Kilkerran er wel herkenbaar in, met een goede veeg peat/smoke. Maar iets houd me toch tegen om boven de 87 te scoren...
1 x
'Today's rain is tomorrow's whisky' Scottish proverb (Edinburgh bar August 2017)

Rellens
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Rellens » 13 Jan 2020, 21:39

svoorst schreef:Ik realiseer mij dat ik aan de late kant ben, maar heeft iemand nog een adresje met voorraad? Mag iets meer kosten..

Hier nog wel maar naar mijn idee veel te duur.
https://bestofwines.nl/whisky/schotland ... rength.htm
0 x
Afbeelding

WhiskyLiam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 13 Jan 2020, 23:32

Heb 'm nu gehad maar ik snap de hype niet helemaal meer (ook al was ik er zelf ook onderdeel van, stomme FOMO). Hij is lekker, maar de 8yo CS bourbon barrel matured is in mijn ogen superieur aan deze sherry cask matured.
0 x

Rellens
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Rellens » 14 Jan 2020, 11:04

Zo zie je maar hoe smaken verschillen. Ik heb eerst 1 fles gekocht maar daarna direct 3 extra omdat ik hem zo lekker vond en de eerste is al leeg :bigsmile
0 x
Afbeelding

Matthijsbroer
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Matthijsbroer » 17 Jan 2020, 18:58

Iemand nog een idee of deze nog ergens te krijgen is voor een mooie prijs? Wellicht iemand die zo’n held is om er eentje uit zijn opslag te verkopen? Niet geschoten is altijd mis’ ☺️
0 x

mdvanderheide
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor mdvanderheide » 18 Jan 2020, 13:42

Nu te koop bij Verhaar voor 85 euro, gisteren daar nog te koop voor 78 euro... inflatie eat your heart out...
1 x

Ardking
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ardking » 18 Jan 2020, 18:33

Zojuist geproefd maar boven de 85 punten vindt ik hem echt niet komen. Was zeker een goede whisky maar de hype is het niet waard. Ieder zijn ding ofcourse!
1 x
"Volo et Valeo"

dannyp44
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 18 Jan 2020, 22:35

Staat er 1 te koop in aanbod: van alles en nog wat
0 x

svoorst
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor svoorst » 19 Jan 2020, 09:12

Ik ben heel blij dat ik nog een fles heb kunnen bemachtigen. Ik wil jullie graag nog bedanken voor de reacties op de eerder gestelde vraag! Ik was zo onder de indruk van deze Kilkerran dat ik, voor de hoofdprijs weliswaar, nog 2 flessen heb gekocht. De ontdekking van dit soort flessen maakt de hobby en het drinken ervan erg leuk en mede daarom is het naar mijn mening het geld dubbel en dwars waard.
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”