Benromach Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Benromach Expressies

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 08 Apr 2019, 20:21

henri schreef:
thijs100 schreef:
squaadgras schreef:https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/127245/2010

89 van Thijs, 80 van Henri... wat is hier aan de hand?

Doet ie gewoon als playback voor de Ledaig 1998 CC

(en dan zit ik met mijn 89 punten nog relatief laag vergeleken met anderen op WB)

15 investeerder votes, 1 thijs die nu eenmaal gek van benromach is, 8 gasten die rond thijs zn score zitten omdat ze hem volgen en niet durven er onder te gaan zitten en 2 mensen die de dram scoren voor wat ie is.. :bigsmile

Je had mijn like al na de 1e komma... :P

Wel zorgelijk, die Benromach adoratie als ‘onafhankelijk’ whisky orakel.... ;)

Zag je ook bij die Bruichladdich van Homc, zat dik boven de 90 wat compleet nergens op sloeg/slaat...
1 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 08 Apr 2019, 20:34

Oogadal schreef:
Zag je ook bij die Bruichladdich van Homc, zat dik boven de 90 wat compleet nergens op sloeg/slaat...

gaf ik geloof ik 86, absoluut geen slechte dram die Bruich, maar inderdaad, een massa scores van mensen die er geen druppel van op hebben ;)
1 x
Afbeelding

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 08 Apr 2019, 20:38

Nee, dat niet. Maar wel voor € 115...ehhh, € 122,95 zelfs, dat schrijf ik ook, voor de helft was t prima geweest. Nu overhypte veel te dure meuk.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 09 Apr 2019, 19:34

Ik weet niet of vele die een score geven, 'm niet geproefd hebben. Stellig roepen dat bijna niemand m gedronken heeft, omdat ze hoger score dan een ander is bepaald geen sterk punt om 't als feit te bestempelen. Ik proefde de Bruichladdich dit weekend en heb m hoger beoordeeld dan de 85-86, maar ver van de 93-95. Het kon mij wel bekoren, maar boven de 90 moet t wel heel goed worden.
Het zal gerust gebeuren, maar op welke schaal weet ik niet. Vandaag gebeurde mij het omgekeerde. Iemand die een fles annuleerde omdat ie 'm totaal niet lekker vond. En van die had ik toch al flink wat hoge scores gezien, zeker van gasten waarvan ik wel geloof dat ze 'm gedronken hebben en het zeker geen goede zou zijn voor een investering. Is het misschien niet eerder dat we wat kwistig met punten strooien? (Is al een draadje over geweest, ook geen feit maar een stelling/aanname).
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 09 Apr 2019, 20:12

Jaja, WB scores..., je kunt er een boek over schrijven...

Maar op één dram je oordeel baseren blijft tricky, maar de Bruichladdich van HomC is op zich een aardige dram die ik 87 zou kunnen scoren als ie voor een normale prijs in de winkels zou staan; de € 122.95 die deze 14 yo moet kosten is totaal van de pot getrokken en dat schept hoge verwachtingen wat betreft de kwaliteit. En die is, let's be honest, gewoon middelmaat.
Als ik dat afzet tegen een andere 14 yo, alleen dan van een distillery waar maar zelden iets vandaan komt wat middelmaat is, die ongeveer de helft kost en op WB nog niet eens aan 88 punten komt dan denk ik dat mijn 85 punten voor de Laddie echt in lijn ligt.
Met droge ogen zeggen dat die Laddie beter is als de Hazelburn wordt een taai verhaal denk ik, hoef je de prijs nog niet eens in ogenschouw te nemen.

Wat betreft kwistig met punten, ja, ik denk sommigen wel, maar die heb ik er snel uitgefilterd.
Maar de meeste mensen op WB die we van hier kennen plus nog een klein handjevol wat hier niet actief is maar wel veel op WB, scoort over het algemeen tussen de 85 en 92. Onder de 85 is eigenlijk 'laat maar staan'. 85 -86 = ok, geen top, 87-88 = daar wordt je vrolijk van, 89-90 = daar wordt je zelfs enthousiast van, 90 - 91 = nou, het kan toch niet heel veel beter, 92 > = die krijg je maar eens per jaar voorgeschoteld, kippenvel whisky dus. Met als uitzondering de BFYB; die moet 87 of hoger scoren om in aanmerking te komen voor deze prestigieuze titel.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 09 Apr 2019, 20:44

:sst Straks wordt Hazelburn nog een hype.
Laat hem lekker voor degene die hem zelf heeft ontdekt. Er komt al zo weinig van op de markt
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding
https://www.instagram.com/wonderingwhisky/

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 09 Apr 2019, 20:55

Heb d’r al zat... :dancing
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

WhiskyLiam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 13 Apr 2019, 02:00

Zit nu aan de Benromach 2010 Peat Smoke Sherry, nog geen hoogvlieger voor mij. :( Vrij standaard eigenlijk. Misschien wat oxidatie nodig?
0 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 15 Apr 2019, 16:36

Of een beetje meer tijd en temperatuur...?
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Mark
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Mark » 16 Apr 2019, 11:50

Ben ik blij dat ik nog 'maar' een sample van deze whisky heb gekocht.. :bigsmile

Toch maar snel proeven na al deze berichten (leuk om de discussies te lezen trouwens)!
0 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 16 Apr 2019, 12:14

Mark schreef:Ben ik blij dat ik nog 'maar' een sample van deze whisky heb gekocht.. :bigsmile

Toch maar snel proeven na al deze berichten (leuk om de discussies te lezen trouwens)!

En als je 'm straks geproefd hebt, ren je naar de winkel ;)

Maar zonder gein, hier op het forum hoor ik inderdaad wat tegengeluid. Toch zijn er ook zat goede reviews te vinden, te beginnen met een 89+ score op Whiskybase na 40+ stemmen. Gal Granov heeft 'm hoog zitten (89), net als Dave Broom (90). Chris White op Edinburgh Whisky Blog is ook erg positief (geen geen score). En ik ben dat ook. Het kan je smaak natuurlijk niet zijn, maar ik durf te concluderen dat hij voor het overgrote deel in de smaak valt :)
2 x
Afbeelding | Afbeelding

Mark
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Mark » 18 Apr 2019, 21:02

thijs100 schreef:
Mark schreef:Ben ik blij dat ik nog 'maar' een sample van deze whisky heb gekocht.. :bigsmile

Vrees niet, ik kon de aanbieding bij whiskysite niet laten staan en heb 1 fles besteld. Die sample gaat er dit weekend aan geloven.. :lekker
0 x

Demas
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Demas » 21 Apr 2019, 12:18

Mark schreef:
thijs100 schreef:

Vrees niet, ik kon de aanbieding bij whiskysite niet laten staan en heb 1 fles besteld. Die sample gaat er dit weekend aan geloven.. :lekker

Ben benieuwd!
0 x

braamr
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor braamr » 15 Mei 2019, 19:12

Eigenlijk direct na de mooie recensie van Thijs de Benromach Peat Smoke gekocht.... Was wel beetje huiverig na alle commotie dus maar snel opengetrokken bij aankomst.

moet zeggen dat hij mij ook een beetje tegenviel de 1e keer. De 2e keer werd hij al iets beter en nu het 5e glas (niet achter elkaar :D ) begint toch wel echt heel interessant en lekker te worden. Een beetje lucht doet hem dus echt wel goed.

Ben benieuwd hoe de ervaringen van anderen zijn...
1 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 15 Mei 2019, 20:52

Tsja, dat blijft apart, de combi peated en ex sherry hout heeft eigenlijk altijd wat tijd en zuurstof in de fles nodig. Devies is eigenlijk 1 dram er uit en dan een maand afblijven... :Party
2 x
Afbeelding
Whiskydudes

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”