Glendronach Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Daan » 14 Mar 2019, 19:06

polley82 schreef:
Daan schreef:
polley82 schreef:https://www.thegreenwellystop.co.uk/latest-whisky

Batch 17...

Ben benieuwd naar de prijzen..

Dit vond ik ook wel een leuke trouwens. 10 jaar PX, 6 jaar port.
En dat voor omgerekend 90 euro ongeveer.
Ik hoop dat we in NL ook de kans krijgen die flessen te kopen.

Volgens mij speciaal voor de luchthaven, dus volgende maand bij drank dozijn :domdom

Ach, als ze hem daar voor een schappelijk prijsje hebben... :Slainte
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

polley82
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor polley82 » 14 Mar 2019, 20:52

Daan schreef:
polley82 schreef:
Daan schreef:

Volgens mij speciaal voor de luchthaven, dus volgende maand bij drank dozijn :domdom

Ach, als ze hem daar voor een schappelijk prijsje hebben... :Slainte

Vast wel, maar er kwamen er toch 3 voor de luchthaven? Of is dat een wens van de gedachte? 10-16 en ....
1 x

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 16 Mar 2019, 12:57

polley82 schreef:Vast wel, maar er kwamen er toch 3 voor de luchthaven? Of is dat een wens van de gedachte? 10-16 en ....

Herinner me ook zoiets. Dacht dat de 10yo The Forgue ook bij deze serie hoorde inderdaad.
Nouja, D12 maar in de gaten houden dan :)
1 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 16 Mar 2019, 13:24

Daan schreef:
polley82 schreef:https://www.thegreenwellystop.co.uk/latest-whisky

Batch 17...

Ja, op het 1e gezicht een leuke. Maar waar ‘vroegah’ de 10 yo single casks voor € 69 - € 79 verkrijgbaar waren is deze afgewaterde toch stevig aan de prijs hoor; eigenlijk kost ie ten opzichte van een 10 yo single cask toch eigenlijk € 115...(tenslotte is het een klap voordeliger om thuis 20% water toe te voegen als dat je € 1,50 per cl betaald voor het water wat ze er bij de distillery indoen...)
2 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 16 Mar 2019, 13:31

Oogadal schreef:Ja, op het 1e gezicht een leuke. Maar waar ‘vroegah’ de 10 yo single casks voor € 69 - € 79 verkrijgbaar waren is deze afgewaterde toch stevig aan de prijs hoor; eigenlijk kost ie ten opzichte van een 10 yo single cask toch eigenlijk € 115...(tenslotte is het een klap voordeliger om thuis 20% water toe te voegen als dat je € 1,50 per cl betaald voor het water wat ze er bij de distillery indoen...)

Klopt, daar heb je helemaal gelijk in. Probleem is alleen dat ik vrij weinig kan doen aan de prijzen die men er tegenwoordig voor vraagt.
Dus ik kan enkel kijken of het product mooi is (check) en of de prijs dan netjes is t.o.v. vergelijkbare producten op het moment (ook check).
(Na die 10 is ie trouwens nog 6 jaar in een port vat gestopt, dus is een 16 jaar oude. Dan vind ik de prijs toch wel netjes op het moment)
2 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 16 Mar 2019, 13:39

Eens... Zo heb ik me toch laten verleiden om € 122,95 af te tikken voor de Bruichladdich 2004 House of McCallum. Trigger; port vat en de goede naam van het huis. Kan me niet herinneren de laatste jaren een whisky te hebben gekocht waarvan m’n verwachtingen zo slecht strookten met wat er in m’n glas zat... Nou is alles relatief, want als ie € 49 had gekost was ik nog niet enthousiast geweest, maar als je dit bottelt en aan die prijs in de markt zet is je goede naam in 1x om zeep. Dus net als MoS koop ik McCallum ook niet meer ‘blind’.
En ‘t lag niet aan mij want ik werd van de Blair Athol 1988 SV en de Dronach 1996 cask 1482 wel weer heel erg vrolijk; wat een toppers!
3 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 08 Mei 2019, 12:06

Hij lijkt er dan eindelijk te gaan komen!

https://scotchwhisky.com/magazine/latest-news/25576/glendronach-boynsmill-launches-in-duty-free/

Ik ben heel benieuwd.. :bigsmile
1 x

hjkuijken
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor hjkuijken » 08 Mei 2019, 19:27

Hmmm, lijkt erg op de GD 18 Allardice qua uiterlijk... waarom zou dat zijn?
0 x

Timonnekke
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Timonnekke » 08 Mei 2019, 22:00

hjkuijken schreef:Hmmm, lijkt erg op de GD 18 Allardice qua uiterlijk... waarom zou dat zijn?

Die gelijkenis viel mij ook op!
Zou dit een voorteken zijn dat de gd18 (tijdelijk) uit productie gaat?
0 x

Lakerfield
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 09 Mei 2019, 00:00

Timonnekke schreef:
hjkuijken schreef:Hmmm, lijkt erg op de GD 18 Allardice qua uiterlijk... waarom zou dat zijn?

Die gelijkenis viel mij ook op!
Zou dit een voorteken zijn dat de gd18 (tijdelijk) uit productie gaat?

Nee, de Allardice gaat voorlopig niet uit productie. Er waren laatst wat geruchten rondom slinkende voorraad voor de Allardice maar dit is ontkracht door Glendronach via Sean Russell (Beheerder van de Glendronach Facebook groep die warm contact onderhoudt met Rachel Barrie)
0 x
Afbeelding

Mark
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Mark » 09 Mei 2019, 07:32

Daan schreef:Hij lijkt er dan eindelijk te gaan komen!

https://scotchwhisky.com/magazine/latest-news/25576/glendronach-boynsmill-launches-in-duty-free/

Een adviesprijs van rond de €100,00? Vreemde prijs als je de 18 jarige voor ongeveer 2 tientjes minder kan kopen.. En als ik het goed zie is het ook geen literfles wat ze aanbieden, dus daar zit het verschil ook niet in?
Wat is jullie mening hierin?
0 x

Lakerfield
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 09 Mei 2019, 09:43

Mark schreef:
Daan schreef:Hij lijkt er dan eindelijk te gaan komen!

Een adviesprijs van rond de €100,00? Vreemde prijs als je de 18 jarige voor ongeveer 2 tientjes minder kan kopen.. En als ik het goed zie is het ook geen literfles wat ze aanbieden, dus daar zit het verschil ook niet in?
Wat is jullie mening hierin?

De prijs verbaasde mij ook al in negatieve zin, en het is inderdaad een 70cl fles. Het is dan wel iets dat je niet vaak ziet, een travel exclusive met een leeftijdsaanduiding, op 46%, NCF en niet gekleurd plus de combi van sherry en port, maar meer dan 60 euro zou ik er niet voor willen neerleggen. Op een Duitse website staat ie inmiddels al voor €220. Het zit hem misschien in de naam van de site.. :boos

En wat je zegt, de Allardice is dan een stuk aantrekkelijker om te kopen. Hier en daar wat geklaag over wat mindere batches maar altijd z'n geld dubbel en dwars waard.
0 x
Afbeelding

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 09 Mei 2019, 22:15

De prijs gaat uiteraard zeker een rol van betekenis spelen. De nieuwe Revival heb ik ook nog niet gekocht (duurder dan de Allardice, kom nou). Dacht dat die prijs nog wel zou gaan dalen maar lijkt erop van niet.

De Boynsmill biedt wel iets anders (de finish) maar als die ook hier voor dergelijke bedragen wordt aangeboden als op die Duitse website laat ik hem lekker staan.
1 x

polley82
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor polley82 » 10 Mei 2019, 07:36

Daan schreef:De prijs gaat uiteraard zeker een rol van betekenis spelen. De nieuwe Revival heb ik ook nog niet gekocht (duurder dan de Allardice, kom nou). Dacht dat die prijs nog wel zou gaan dalen maar lijkt erop van niet.

De Boynsmill biedt wel iets anders (de finish) maar als die ook hier voor dergelijke bedragen wordt aangeboden als op die Duitse website laat ik hem lekker staan.

Gisteren was die bij Woudenberg al rond de 70€ (de 15y) en ook deze boynsmill zal wel Dalen qua prijs. Als wij ons geduld nou eens konden opbrengen en niet als gekken de opvlogen ;-)

Die nieuwe master vintage is in Duitsland ook al voor 219 te vinden en zal in Nederland ook wel dalen als ze zien dan 275 echt te veel is...
1 x

Lakerfield
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 10 Mei 2019, 10:01

Daan schreef:De prijs gaat uiteraard zeker een rol van betekenis spelen. De nieuwe Revival heb ik ook nog niet gekocht (duurder dan de Allardice, kom nou). Dacht dat die prijs nog wel zou gaan dalen maar lijkt erop van niet.

Precies de reden waarom ik de nieuwe Revival nog links heb laten liggen, haal dan inderdaad liever een extra Allardice. De reden dat hij nu voor rond de €70 en soms nog 2 tientjes meer wordt verkocht is omdat het niet via de officiële import loopt. Toevallig sprak ik vorig weekend m'n lokale slijter erop aan of A Brand New Day al wat nieuws heeft te melden rondom de Revival, aangezien deze nog steeds niet in hun portfolio staat.

Volgens hem zou die tussen de 52 en 56 euro moeten kosten en is het niet lang meer wachten tot de officiële herintroductie. Ik heb hem maar alvast lief aangekeken en er wordt er eentje apart gehouden, mocht hij wat binnenkrijgen :goedgedaan
1 x
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”