Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Malinois
Senior
Senior

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Malinois » 07 Nov 2018, 19:26

Sorry voor de liefhebbers van Claxton's, maar dat zou wel de laatste bottelaar zijn waarvan ik een oudere Springbank koop tegen de prijs van 380€. Dan liever die van whiskybase als ik écht moest kiezen. (Liever het geld in de zak houden en een hele hoop jongere whisky kopen die ook goed zijn)
0 x
'Today's rain is tomorrow's whisky' Scottish proverb (Edinburgh bar August 2017)

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 07 Nov 2018, 19:30

Malinois schreef:Sorry voor de liefhebbers van Claxton's, maar dat zou wel de laatste bottelaar zijn waarvan ik een oudere Springbank koop tegen de prijs van 380€.

Wat precies heb je tegen Claxton's dan?
0 x

Guron
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Guron » 07 Nov 2018, 20:17

Malinois schreef:Sorry voor de liefhebbers van Claxton's, maar dat zou wel de laatste bottelaar zijn waarvan ik een oudere Springbank koop tegen de prijs van 380€. Dan liever die van whiskybase als ik écht moest kiezen. (Liever het geld in de zak houden en een hele hoop jongere whisky kopen die ook goed zijn)

Hohoho, ik heb twee Claxton’s in de kast die voor de prijs zeer lekker zijn. Een Caol Ila en een Glenrothes. Vooral die laatste is wel een topper.
Ik zal je is een sample geven vn beide ;)
0 x

Reichenbach
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 07 Nov 2018, 21:35

MisterMonkeyDonkey schreef:...Ok dan heb ik het mis. Maar ik denk dat de meesten onder ons bij 48% en het niet vermelden van cask strenght er vanuit gaan dat het een afgewaterde versie is. ...
Niet per definitie, zeker niet bij oudere Schotse whisky's. De 21 jarige OB's op vatsterkte waren ook vaak in die range. Wat nauwkeurigheid betreft; blijkbaar mag de werkelijke waarde 0,3% afwijken van de waarde op het etiket.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 69&from=NL bijlage xii
0 x

Toon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Toon » 07 Nov 2018, 21:37

MisterMonkeyDonkey schreef:
Toon schreef:En ook deze flessen zullen snel weg zijn ondanks de hoge prijs :dancing

Bwa de archives zijn ook nog te koop...

Out of stock bij Van Zuylen :hoedaf

Whiskynerds wordt precies hoger ingeschat als Archives. :Slainte
0 x

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 07 Nov 2018, 21:56

Toon schreef:
Toon schreef:En ook deze flessen zullen snel weg zijn ondanks de hoge prijs :dancing

Nogal kort door de bocht denk ik.
1- is het aantal flessen gelijk?
2- van Zuylen zal ze niet allemaal mogen aanbieden, in tegenstelling tot de Whiskybase shop die dat voor de Archives natuurlijk wel kan.
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding
https://www.instagram.com/wonderingwhisky/

Toon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Toon » 07 Nov 2018, 22:02

Wouter1981 schreef:
Toon schreef:

Nogal kort door de bocht denk ik.
1- is het aantal flessen gelijk?
2- van Zuylen zal ze niet allemaal mogen aanbieden, in tegenstelling tot de Whiskybase shop die dat voor de Archives natuurlijk wel kan.

Terechte opmerking :-P
1 x

Malinois
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Malinois » 08 Nov 2018, 12:20

Guron schreef:
Malinois schreef:Sorry voor de liefhebbers van Claxton's, maar dat zou wel de laatste bottelaar zijn waarvan ik een oudere Springbank koop tegen de prijs van 380€. Dan liever die van whiskybase als ik écht moest kiezen. (Liever het geld in de zak houden en een hele hoop jongere whisky kopen die ook goed zijn)

Hohoho, ik heb twee Claxton’s in de kast die voor de prijs zeer lekker zijn. Een Caol Ila en een Glenrothes. Vooral die laatste is wel een topper.
Ik zal je is een sample geven vn beide ;)
Dre schreef:
Malinois schreef:Sorry voor de liefhebbers van Claxton's, maar dat zou wel de laatste bottelaar zijn waarvan ik een oudere Springbank koop tegen de prijs van 380€.

Wat precies heb je tegen Claxton's dan?

Iets op tegen is veel gezegd. Wat ik met bovenstaande bedoelde: het is pas een jonge bottelaar die nog niet zo lang bestaat, en ze gaan al onmiddellijk een oudere Springbank bottelen tegen de hoogste prijs tot nu toe (hoger als WB, WhB en de WN). Terwijl ze eigenlijk nog niets bewezen hebben. Als de prijs meer in de buurt lag van die van Whiskybroker dan was het wel goed geweest. En Whiskybroker heeft wel al wat bewezen.

Die Glenrothes van '97 heb ik gehad als je die bedoelde. Ik vond het niets speciaals, wat new school sherrybom als tegenwoordig vaak voorkomt :D
2 x
'Today's rain is tomorrow's whisky' Scottish proverb (Edinburgh bar August 2017)

DvdB
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DvdB » 08 Nov 2018, 20:30

Even wat anders tussendoor. Ruim een maand geleden dook het etiket van de nieuwe Local Barley op.
Zijn er mensen die (al) wat meer weten over wanneer hij het vaste land bereikt ?

Dirk
0 x

thijs100
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 08 Nov 2018, 22:21

Hij werd officieel aangekondigd in de Springbank Society mailing van twee dagen geleden. Gaat niet lang meer duren dus, lijkt me, maar een officiële datum stond er niet in.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 09 Nov 2018, 00:13

Toevallig vandaag over gehad met mijn contactpersoon (wist niets van de mail van de society), maar was nog niets bekend. Verder dan speculeren dat 't idd wel weer eens er aan zou kunnen komen kwamen we niet.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Daveen
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Daveen » 09 Nov 2018, 09:29

Hij lijkt al wel op WB aangemeld te zijn https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/120337/09-year-old
0 x
Afbeelding

sch@ker
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 09 Nov 2018, 11:46

Nog even iets over de prijsstelling van de Springer van Claxton's en die van de Nerds.
Ik hoor van mijn leverancier dat het vat van laatstgenoemde al langer in hun bezit was. Claxton's was vermoedelijk gewoon te laat met de aankoop van hun vat. Gezien de wereldwijde prijsstijgingen van oudere whiskies hebben ze het gewoon te duur ingekocht om interessant te kunnen zijn. Tot zover de strekking van wat mij ter ore is gekomen.
Verder - en dit op persoonlijke titel- wil ieder die tussen de distilleerderij en ons als consumenten inzit gewoon zijn of haar marge houden/nemen. Ik zie vooralsnog af van aankoop van die van Claxton's.
Dat was ie

PS Zelfde zegsman: "de Nerds verwachten hun Springer over 2-3 weken in huis, direct daarna volgt doorlevering"
1 x

MisterMonkeyDonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 09 Nov 2018, 12:36

Ik vind het toch schandalig duur... Als een IB Imperial 95 die pas uit is voor 170euro kan, waarom een SB 95 dan voor het dubbele?
Appelen en peren, ik weet het, maar toch.
2 x

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 10 Nov 2018, 16:22

Ik wil geen hype starten maar zonet de nieuwe local barley 9y, 57.7% geproefd ... Whoooh , mineralig maar ook aards , waxy, drinkt super smooth. Komt 'zeer binnenkort'.
3 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”