Macallan expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Macallan expressies

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 16 Aug 2018, 20:30

Holkers schreef:Je aanname dat een iPhone X overpriced is, maakt je hele vergelijk mank.

Ok, daarin verschillen wij van mening dan.
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

fjharms
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor fjharms » 16 Aug 2018, 20:32

Leuke discussie over Iphones en kunst, maar is nu wel flink :offtopic geworden.
Graag weer terug naar Macallan!
2 x
Afbeelding

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 18 Aug 2018, 11:08

Op WB inmiddels aangeboden voor 5.000 pond. Hoe erg zou zo'n fles nu tegenvallen als je 'm uiteindelijk open maakt? Ik gok zomaar dat ie dat voor de releaseprijs ook al doet namelijk.
0 x

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 19 Aug 2018, 10:55

Valt er überhaupt nog smaak verschil te proeven bij 500+ of 1000+ euro flessen. Ik denk dat er best waarde toe te kennen is aan prijzen en smaak (90 en hoger), maar dat houdt een keer op. Voor mijn gevoel ligt die grens rondt vier-vijf honderd euro. Of zit ik er naast?
0 x
Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 19 Aug 2018, 12:40

whisky4wood schreef:Valt er überhaupt nog smaak verschil te proeven bij 500+ of 1000+ euro flessen. Ik denk dat er best waarde toe te kennen is aan prijzen en smaak (90 en hoger), maar dat houdt een keer op. Voor mijn gevoel ligt die grens rondt vier-vijf honderd euro. Of zit ik er naast?

Volgens mij moet je de koppeling prijs/score sowieso los van elkaar zien. Die hele dure flessen zijn niet alleen maar duur omdat ze mogelijk heel goed zijn, maar vooral ook omdat ze (heel) bijzonder zijn. En bijzonder hoeft niet persé super lekker te zijn. Het is ook wel eens leuk om iets te drinken dat heel oud is of van een lang gesloten distillery komt, dat maakt het dan bijzonder en dat heeft zijn prijs. Of het dan een >90pt whisky is doet minder ter zake, mooi meegenomen als dat zo is, maar anders ben je in ieder geval een ervaring rijker.
Of dat bij déze betreffende Macallans ook het geval is waag ik overigens te betwijfelen, neig hier eerder naar statussymbool en investering, hier zullen voor deze prijzen maar héél weinig flessen van open gaan denk ik zo.
4 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 19 Aug 2018, 14:54

Holkers schreef:Desalniettemin, ik zou ook zo’n fles kopen en dan weer verkopen voor 4 keer de waarde. Geld is geld, hoe je het ook bekijkt. Ja ik drink graag, maar als ik met een klein percentage van m’n flessen een beetje kan verdienen zodat ik duurdere flessen kan kopen om te drinken, denk ik dat ik niet heel dom bezig ben

Nee, hooguit niet op de juiste plaats op dit forum.
3 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 19 Aug 2018, 15:37

Een zwarte tulp is ook niet mooi (en ook niet zwart).
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Holkers
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Holkers » 19 Aug 2018, 17:30

Rien68 schreef:
Holkers schreef:Desalniettemin, ik zou ook zo’n fles kopen en dan weer verkopen voor 4 keer de waarde. Geld is geld, hoe je het ook bekijkt. Ja ik drink graag, maar als ik met een klein percentage van m’n flessen een beetje kan verdienen zodat ik duurdere flessen kan kopen om te drinken, denk ik dat ik niet heel dom bezig ben

Nee, hooguit niet op de juiste plaats op dit forum.

Dat is hypocriet in mijn ogen, maar heb me al vaker verbaasd over die drang naar het voor een kwartje op de eerste rang zitten alhier. Als er markt voor is, kun je blijven zeggen dat het hier niet de juiste plaats is, maar er bestaat nog een hele wereld buiten dit forum waar dat wel kan en normaal is. Ageren daarop is vrij zinloos. Zou ik de flessen hier aanbieden? Never nooit niet omdat hier de markt er niet voor is, catawiki of Scottish Auction, daar wel. Ieder z’n eigen ding, alles z’n eigen plek Soit.
2 x
Afbeelding

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 19 Aug 2018, 17:59

Holkers schreef:Ieder z’n eigen ding, alles z’n eigen plek.

En dat gezegd hebbende wil graag de tekst van mijn Mod-Collega nogmaals onder de aandacht brengen!

Graag weer terug naar Macallan!

:Slainte
1 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 01 Sep 2018, 16:19

Dramtime schijnt 100 jaar te zijn geworden en het predikaat "Koninklijk" te hebben ontvangen.
Het heeft hen daarom behaagt een 25 jarige Macallan uit te brengen voor de scherpe prijs van € 699.00
Slechts 19 flessen uitgebracht https://www.dramtime.eu/Carn-Mor-Celebr ... nniversary
Vat nummer onbekend, dus (vooralsnog) niet te controleren of er mogelijk toch meer flessen uit gekomen zijn....
Haast u :D
0 x

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 01 Sep 2018, 16:49

And it's gone!
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 01 Sep 2018, 17:02

sch@ker schreef:Vat nummer onbekend, dus (vooralsnog) niet te controleren of er mogelijk toch meer flessen uit gekomen zijn....

Vatnummer staat er wel bij. Is hetzelfde vat als deze: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... an-1990-cm
0 x
Afbeelding | Afbeelding

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 01 Sep 2018, 17:07

thijs100 schreef:
sch@ker schreef:Vat nummer onbekend, dus (vooralsnog) niet te controleren of er mogelijk toch meer flessen uit gekomen zijn....

Vatnummer staat er wel bij. Is hetzelfde vat als deze: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... an-1990-cm

scherp Thijs, niet ontdekt er zijn blijkbaar veel meer flessen uit dit vat gekomen dan de 19 van Frans Muthert, zouden die (uit commerciële overwegingen) mogelijk later op de markt gebracht worden, ik zie maar 1 eigenaar van een flesje...herstel geen eigenaar maar een rating, waar zijn die flessen geblieieieven....?
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 01 Sep 2018, 17:32

sch@ker schreef:scherp Thijs, niet ontdekt er zijn blijkbaar veel meer flessen uit dit vat gekomen dan de 19 van Frans Muthert, zouden die (uit commerciële overwegingen) mogelijk later op de markt gebracht worden, ik zie maar 1 eigenaar van een flesje...herstel geen eigenaar maar een rating, waar zijn die flessen geblieieieven....?

Sowieso Herman, zijn er een heleboel mensen die hun flessen/collectie niet op Whiskybase zetten.
Sommigen zetten ze er pas op als ze de fles effectief ontvangen hebben, enz...
Ik denk dat er zo van elke release wel enkele honderden soms duizenden flessen "verdwijnen".
Misschien is het een split cask (wellicht) en inderdaad misschien komt de rest pas later (speculatief gewijs).
0 x

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 01 Sep 2018, 17:59

nigel_tufnel schreef:
sch@ker schreef:scherp Thijs, niet ontdekt er zijn blijkbaar veel meer flessen uit dit vat gekomen dan de 19 van Frans Muthert, zouden die (uit commerciële overwegingen) mogelijk later op de markt gebracht worden, ik zie maar 1 eigenaar van een flesje...herstel geen eigenaar maar een rating, waar zijn die flessen geblieieieven....?

Sowieso Herman, zijn er een heleboel mensen die hun flessen/collectie niet op Whiskybase zetten.
Sommigen zetten ze er pas op als ze de fles effectief ontvangen hebben, enz...
Ik denk dat er zo van elke release wel enkele honderden soms duizenden flessen "verdwijnen".
Misschien is het een split cask (wellicht) en inderdaad misschien komt de rest pas later (speculatief gewijs).

Even in tweede instantie Kris (moest er nog een afwas met de hand, jawel, doorheen jagen). Dit had ik zelf ook al bedacht. Maar ik vind het toch vreemd, dat er uit een vat van een 25 jarige Macallan tegen de 300 flessen zijn gekomen enkele jaren geleden en er dan niemand op Wb is die er ook maar een flesje van heeft (althans dit heeft gemeld) terwijl daar toch veel Macallan liefhebbers en verzamelaars zijn, maar er wel -en niet meer dan 1 persoon is- die een rating heeft afgegeven....
Zelfs geen "hidden user":Scratch
3 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”