Glendronach Expressies
Re: Glendronach Expressies
En oa hier online te koop : https://www.whiskysite.nl/nl/glendronach-cask-strength-batch-7-73554392.html
2 x
Volgens mij was deze nog niet langsgekomen (althans niet in dit topic zien staan), maar gezien het label lijkt de nieuwe Revival een combinatie te worden van PX en Oloroso rijping (helaas?). Daarmee wordt/blijft de Allardice de enige exclusief Oloroso gerijpte whisky in de core range.
Zodra de nieuwe Revival er is toch maar eens een vergelijkend warenonderzoekje doen..
Zodra de nieuwe Revival er is toch maar eens een vergelijkend warenonderzoekje doen..
5 x
The GlenDronach Revival Aged 15 Years has returned.
Matured in fine Pedro Ximénez and Oloroso sherry casks, The GlenDronach Revival is a malt whisky of great elegance and complexity, with notes of dark fruits, manuka honey, rich chocolate and an enveloping velvet finish.
Available now exclusively at The GlenDronach distillery shop until October when the Revival will be available at selected retailers worldwide.
Matured in fine Pedro Ximénez and Oloroso sherry casks, The GlenDronach Revival is a malt whisky of great elegance and complexity, with notes of dark fruits, manuka honey, rich chocolate and an enveloping velvet finish.
Available now exclusively at The GlenDronach distillery shop until October when the Revival will be available at selected retailers worldwide.
3 x
Bram84 schreef:The GlenDronach Revival Aged 15 Years has returned.![]()
Erg benieuwd hiernaar! Vooral of ie qua smaak en kwaliteit nog steeds in de buurt komt van de oude, wat de nieuwe zal gaan kosten, en wat dat met de prijzen van de oude gaat doen. We gaan het volgende maand meemaken...
3 x
-
Kikkerneve
- Top bijdrager

Dre schreef:Bram84 schreef:The GlenDronach Revival Aged 15 Years has returned.![]()
Erg benieuwd hiernaar! Vooral of ie qua smaak en kwaliteit nog steeds in de buurt komt van de oude, wat de nieuwe zal gaan kosten, en wat dat met de prijzen van de oude gaat doen. We gaan het volgende maand meemaken...
Wat die prijsontwikkeling ook wordt, ik kom toch tot de conclusie dat ik mn resterende 2 flesjes op moet drinken

Laatst gewijzigd door Kikkerneve op 07 Sep 2018, 06:40, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
- Reichenbach
- Moderator

Met zulke verwachtingen kan het alleen maar tegenvallen. Tenzij je de kelder vol hebt staan met dozen van de oude versie.Dre schreef:Bram84 schreef:The GlenDronach Revival Aged 15 Years has returned.![]()
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Reichenbach schreef:Met zulke verwachtingen kan het alleen maar tegenvallen. Tenzij je de kelder vol hebt staan met dozen van de oude versie.Dre schreef:Erg benieuwd hiernaar! Vooral of ie qua smaak en kwaliteit nog steeds in de buurt komt van de oude, wat de nieuwe zal gaan kosten, en wat dat met de prijzen van de oude gaat doen. We gaan het volgende maand meemaken...
Ik zei volgens mij alleen dat ik er benieuwd naar ben, en niet dat ik ook verwácht dat ie in de buurt van de oude komt.
En neen, helaas geen kelder, laat staan dat ie gevuld zou zijn met dozen oude Revivals...
4 x
Vandaag de distillery bezocht - de 15 wordt er aan 62 GBP verkocht en bestaat uit zowel Oloroso als PX. Ik heb er zelf geen gekocht, ben uiteindelijk "bezweken" voor de Managers Cask, een 25 jarige uit 1993.
3 x
Casketje schreef:Vandaag de distillery bezocht - de 15 wordt er aan 62 GBP verkocht en bestaat uit zowel Oloroso als PX. Ik heb er zelf geen gekocht, ben uiteindelijk "bezweken" voor de Managers Cask, een 25 jarige uit 1993.
Dan straks op het vliegveld nog even de nieuwe 10 (retail) meenemen...
1 x
Rien68 schreef:Casketje schreef:Vandaag de distillery bezocht - de 15 wordt er aan 62 GBP verkocht en bestaat uit zowel Oloroso als PX. Ik heb er zelf geen gekocht, ben uiteindelijk "bezweken" voor de Managers Cask, een 25 jarige uit 1993.
Dan straks op het vliegveld nog even de nieuwe 10 (retail) meenemen...
Ben met de wagen.
1 x
Zou het kunnen zijn dat ze nu de 12 jarige gaan "vervangen" door de 10 en de 15 jarige ? Voorlopig vind ik de 18 jarige Allardice wat interessanter dan de 15 jarige vanwege de extra "bonus" jaren die er nu in zitten.
0 x
braamr schreef:Zou het kunnen zijn dat ze nu de 12 jarige gaan "vervangen" door de 10 en de 15 jarige ?.
De 10 is alleen voor taxfree. Vliegvelden enzo.
De 12 blijft voor zover ik weet gewoon. Naar de nieuwe 15 ben ik wel nieuwsgierig. Daar gaat zowizo 1 flesje van komen. De 18 is hier de favoriet. Daar wil ik er ook nog wel 1 of 2 van bij hebben.
0 x
Grappig dat nu ineens de 18yo Allardice populair begint te worden.
Ik vond hem destijds al lekkerder dan de "oude" Revival. Dat zat hem voor mij in het "cobwebby sherry" zoals ik hem ooit genoemd heb horen worden. De geur van een antiekwinkel, leren meubels, gecombineerd met sherry, waar de Revival toch een stuk frisser was.
Misschien moet ik maar eens een pallet gaan inslaan als de nieuwe Revival tegen blijkt te vallen, want dan wil iedereen misschien ineens Allardice
Ik vond hem destijds al lekkerder dan de "oude" Revival. Dat zat hem voor mij in het "cobwebby sherry" zoals ik hem ooit genoemd heb horen worden. De geur van een antiekwinkel, leren meubels, gecombineerd met sherry, waar de Revival toch een stuk frisser was.
Misschien moet ik maar eens een pallet gaan inslaan als de nieuwe Revival tegen blijkt te vallen, want dan wil iedereen misschien ineens Allardice

1 x
Het lijkt erop dat de vernieuwde GD 15 er niet slechter op geworden is, slechts duurder...
https://malt-review.com/2018/10/16/glen ... years-old/
0 x
hjkuijken schreef:Het lijkt erop dat de vernieuwde GD 15 er niet slechter op geworden is, slechts duurder...
Inderdaad, goede recensie. Hoewel Mark wel een echte Glendronach-fanaat is, dus de vlag gaat bij mij nog niet direct uit.
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”