Glendronach Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Thanatos
Actief lid
Actief lid

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Thanatos » 29 Jun 2018, 09:14

2 x

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 12 Jul 2018, 19:54

Volgens mij was deze nog niet langsgekomen (althans niet in dit topic zien staan), maar gezien het label lijkt de nieuwe Revival een combinatie te worden van PX en Oloroso rijping (helaas?). Daarmee wordt/blijft de Allardice de enige exclusief Oloroso gerijpte whisky in de core range.

Zodra de nieuwe Revival er is toch maar eens een vergelijkend warenonderzoekje doen..
5 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 06 Sep 2018, 21:05

The GlenDronach Revival Aged 15 Years has returned. :bigsmile

Matured in fine Pedro Ximénez and Oloroso sherry casks, The GlenDronach Revival is a malt whisky of great elegance and complexity, with notes of dark fruits, manuka honey, rich chocolate and an enveloping velvet finish.

Available now exclusively at The GlenDronach distillery shop until October when the Revival will be available at selected retailers worldwide.
3 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 06 Sep 2018, 22:18

Bram84 schreef:The GlenDronach Revival Aged 15 Years has returned. :bigsmile

Erg benieuwd hiernaar! Vooral of ie qua smaak en kwaliteit nog steeds in de buurt komt van de oude, wat de nieuwe zal gaan kosten, en wat dat met de prijzen van de oude gaat doen. We gaan het volgende maand meemaken...
3 x

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 06 Sep 2018, 23:16

Dre schreef:

Erg benieuwd hiernaar! Vooral of ie qua smaak en kwaliteit nog steeds in de buurt komt van de oude, wat de nieuwe zal gaan kosten, en wat dat met de prijzen van de oude gaat doen. We gaan het volgende maand meemaken...

Wat die prijsontwikkeling ook wordt, ik kom toch tot de conclusie dat ik mn resterende 2 flesjes op moet drinken :lekker
Laatst gewijzigd door Kikkerneve op 07 Sep 2018, 06:40, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 06 Sep 2018, 23:19

Dre schreef:

Met zulke verwachtingen kan het alleen maar tegenvallen. Tenzij je de kelder vol hebt staan met dozen van de oude versie.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 06 Sep 2018, 23:25

Reichenbach schreef:
Dre schreef:Erg benieuwd hiernaar! Vooral of ie qua smaak en kwaliteit nog steeds in de buurt komt van de oude, wat de nieuwe zal gaan kosten, en wat dat met de prijzen van de oude gaat doen. We gaan het volgende maand meemaken...
Met zulke verwachtingen kan het alleen maar tegenvallen. Tenzij je de kelder vol hebt staan met dozen van de oude versie.

Ik zei volgens mij alleen dat ik er benieuwd naar ben, en niet dat ik ook verwácht dat ie in de buurt van de oude komt.
En neen, helaas geen kelder, laat staan dat ie gevuld zou zijn met dozen oude Revivals...
4 x

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 10 Sep 2018, 20:07

Vandaag de distillery bezocht - de 15 wordt er aan 62 GBP verkocht en bestaat uit zowel Oloroso als PX. Ik heb er zelf geen gekocht, ben uiteindelijk "bezweken" voor de Managers Cask, een 25 jarige uit 1993.
3 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 11 Sep 2018, 11:30

Casketje schreef:Vandaag de distillery bezocht - de 15 wordt er aan 62 GBP verkocht en bestaat uit zowel Oloroso als PX. Ik heb er zelf geen gekocht, ben uiteindelijk "bezweken" voor de Managers Cask, een 25 jarige uit 1993.

Dan straks op het vliegveld nog even de nieuwe 10 (retail) meenemen...
1 x

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 11 Sep 2018, 18:04

Rien68 schreef:
Casketje schreef:Vandaag de distillery bezocht - de 15 wordt er aan 62 GBP verkocht en bestaat uit zowel Oloroso als PX. Ik heb er zelf geen gekocht, ben uiteindelijk "bezweken" voor de Managers Cask, een 25 jarige uit 1993.

Dan straks op het vliegveld nog even de nieuwe 10 (retail) meenemen...

Ben met de wagen. ;)
1 x

braamr
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor braamr » 12 Sep 2018, 16:43

Zou het kunnen zijn dat ze nu de 12 jarige gaan "vervangen" door de 10 en de 15 jarige ? Voorlopig vind ik de 18 jarige Allardice wat interessanter dan de 15 jarige vanwege de extra "bonus" jaren die er nu in zitten.
0 x

mardo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor mardo » 12 Sep 2018, 17:23

braamr schreef:Zou het kunnen zijn dat ze nu de 12 jarige gaan "vervangen" door de 10 en de 15 jarige ?.

De 10 is alleen voor taxfree. Vliegvelden enzo.
De 12 blijft voor zover ik weet gewoon. Naar de nieuwe 15 ben ik wel nieuwsgierig. Daar gaat zowizo 1 flesje van komen. De 18 is hier de favoriet. Daar wil ik er ook nog wel 1 of 2 van bij hebben.
0 x
Afbeelding

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 14 Sep 2018, 10:24

Grappig dat nu ineens de 18yo Allardice populair begint te worden.
Ik vond hem destijds al lekkerder dan de "oude" Revival. Dat zat hem voor mij in het "cobwebby sherry" zoals ik hem ooit genoemd heb horen worden. De geur van een antiekwinkel, leren meubels, gecombineerd met sherry, waar de Revival toch een stuk frisser was.

Misschien moet ik maar eens een pallet gaan inslaan als de nieuwe Revival tegen blijkt te vallen, want dan wil iedereen misschien ineens Allardice :gnif
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

hjkuijken
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor hjkuijken » 17 Okt 2018, 09:29

Het lijkt erop dat de vernieuwde GD 15 er niet slechter op geworden is, slechts duurder...

https://malt-review.com/2018/10/16/glen ... years-old/
0 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 17 Okt 2018, 09:50

hjkuijken schreef:Het lijkt erop dat de vernieuwde GD 15 er niet slechter op geworden is, slechts duurder...

https://malt-review.com/2018/10/16/glen ... years-old/

Inderdaad, goede recensie. Hoewel Mark wel een echte Glendronach-fanaat is, dus de vlag gaat bij mij nog niet direct uit.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”