Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Reichenbach
Senior
Senior

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 08 Nov 2017, 22:50

Wouter1981 schreef:(Zoals Nigel zegt, is de optie buitenland er voor de oplettende consument ook nog)
De handelaar zou het toch ook via een buitenlandse importeur kunnen halen? Volgens mij is binnen de EU verplichte winkelnering bij de plaatselijke importeur niet meer toegestaan.
0 x

Yvesss88
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Yvesss88 » 08 Nov 2017, 23:06

Pellie schreef:
Malinois schreef:
Yvesss88 schreef:Nieuwe SB single cask in aantocht

20171108_194312.png

Dit is de Fresh Sherry Cask, enkel en alleen voor de UK. Cadenhead Cambpeltown verkoopt hem voor 65£, ik ben hem al tegengekomen voor 90£. Hopelijk kom ik hem tegen voor een schappelijke prijs en kan ik eentje (of twee?) in het mandje toevoegen!

Regel er dan gelijk 1 voor mij :-p

+1 hahaha. Voor £65,- wil ik er wel 1. Loch Fyne gaat hem ook verkopen dat hou ik even in de gaten.
0 x
Het begint met een W en de rest wisknie meer.....

Kikkerneve
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 09 Nov 2017, 09:17

Reichenbach schreef:
Kikkerneve schreef: De SB import(eur) voor NL loopt toch ook via België? Dan kan ik me 15,- Euro best voorstellen inderdaad.
Nederland heeft toch een eigen importeur Fourcroy (onderdeel van Hanos)?
De link geeft alleen wat standaard flessen, maar er zijn ook andere bottelingen. Achter op de fles Springbank 21 staat bijvoorbeeld ook dat deze gebotteld is voor Fourcroy

kijk, dat wist ik dan weer niet. merci
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 09 Nov 2017, 10:04

Reichenbach schreef:
Wouter1981 schreef:(Zoals Nigel zegt, is de optie buitenland er voor de oplettende consument ook nog)
De handelaar zou het toch ook via een buitenlandse importeur kunnen halen? Volgens mij is binnen de EU verplichte winkelnering bij de plaatselijke importeur niet meer toegestaan.

Technisch gezien kan dat, maar in de praktijk (bijna) niet haalbaar voor 99% van de slijters. De transportkosten zouden te hoog zijn om het rendabel te maken. Pas bij hele grote aantallen is dat aantrekkelijk. En hoe goed Springbank/Longrow/Hazelburn ook is, je verkoopt er geen halve pallet per week van.
De parallelimport (een groothandel die het elders in Europa/wereld koopt ipv bij de Nederlandse importeur) zorgt er vaak voor dat er lagere prijzen ontstaan. Helaas is er niet of nauwelijks parallelimport van Springbank. Je ziet dat meer bij merken van de grote concerns. Springbank lukt het om daar grip op te houden, wellicht omdat ze ook kleiner zijn.
2 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Shinji
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Shinji » 14 Nov 2017, 19:06

Malinois schreef:

20171108_194312.png

Dit is de Fresh Sherry Cask, enkel en alleen voor de UK. Cadenhead Cambpeltown verkoopt hem voor 65£, ik ben hem al tegengekomen voor 90£. Hopelijk kom ik hem tegen voor een schappelijke prijs en kan ik eentje (of twee?) in het mandje toevoegen!

Heb hem vandaag binnen gekregen! Ben er wel benieuwd naar! Even een goed moment zoeken om hem open te trekken. Al twijfel ik wel om hem nog even dicht te houden..
0 x
Afbeelding

Malinois
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Malinois » 16 Nov 2017, 01:55

Shinji schreef:
Malinois schreef:

20171108_194312.png

Heb hem vandaag binnen gekregen! Ben er wel benieuwd naar! Even een goed moment zoeken om hem open te trekken. Al twijfel ik wel om hem nog even dicht te houden..

Ik vermoed dat jij zowat de enigste bent die deze fles heeft weten te bemachtigen... Dus je mag blij zijn :D
2 x
'Today's rain is tomorrow's whisky' Scottish proverb (Edinburgh bar August 2017)

Shinji
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Shinji » 16 Nov 2017, 11:09

Malinois schreef:
Shinji schreef:
Malinois schreef:

Ik vermoed dat jij zowat de enigste bent die deze fles heeft weten te bemachtigen... Dus je mag blij zijn :D

Met mij nog zo’n 539 anderen vermoed ik.. ;)
Maar ik ben er ook wel echt blij mee! Had niet verwacht dat het zou lukken dus het was wel een euforisch momentje..
Het lastige is nu wel dat ik er niet echt een review van kan vinden..
0 x
Afbeelding

thijs100
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 16 Nov 2017, 14:12

Shinji schreef:Het lastige is nu wel dat ik er niet echt een review van kan vinden..

Dat is logisch natuurlijk, hij is net uit.

En wat is daar trouwens lastig aan? Je durfde het blijkbaar al aan om hem blind te kopen, wat maakt een review dan nu nog uit? Als je 'm opent kom je er zelf achter hoe die smaakt. Laat je 'm dicht, dan interesseert het niet hoe 'ie smaakt :)
10 x
Afbeelding | Afbeelding

Kikkerneve
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 16 Nov 2017, 14:40

thijs100 schreef:
Shinji schreef:Het lastige is nu wel dat ik er niet echt een review van kan vinden..

En wat is daar trouwens lastig aan? Je durfde het blijkbaar al aan om hem blind te kopen, wat maakt een review dan nu nog uit? Als je 'm opent kom je er zelf achter hoe die smaakt. Laat je 'm dicht, dan interesseert het niet hoe 'ie smaakt :)

Precies wat ik ook dacht, meestal zit het lastige moment vóór je aankoop :P Maargoed, als je iets blind koopt (ook al is het voor op de plank) is het nog altijd fijn om links en rechts eens te lezen dat het toch iets goeds is.
1 x

Shinji
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Shinji » 16 Nov 2017, 15:00

thijs100 schreef:

Goed punt. Ik ben gewoon benieuwd wat de review is.
In de basis koop ik geen whisky om door te verkopen. Ik koop flessen voor mezelf omdat ik het lekker vind. Ok had bijna een 2e fles kunnen krijgen, deze was dan naar mijn whisky maatje gegaan en niet voor de verkoop. Ik ben echter wel gebonden aan een budget, iedereen denk ik wel overigens. Ik realiseer me wel dat dit mogelijk een fles is / wordt die een absurde waardestijging kan krijgen. Mogelijk geeft dit me de mogenlijkheid een fles die kopen waarvan de prijs normaalgesproken buiten mijn budget ligt.
Mijn aantal open flessen is nu nog dermate groot dat de fles niet direct open moet / hoeft. (Past niet meer in m’n kast) Ondanks mijn grote nieuwschierigheid..
1 x
Afbeelding

Shinji
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Shinji » 16 Nov 2017, 15:02

Kikkerneve schreef:
thijs100 schreef:

Precies wat ik ook dacht, meestal zit het lastige moment vóór je aankoop :P Maargoed, als je iets blind koopt (ook al is het voor op de plank) is het nog altijd fijn om links en rechts eens te lezen dat het toch iets goeds is.

Mee eens! Maar ik had erg weinig bedenktijd om te beslissen of ik de fles wilde..
1 x
Afbeelding

Dyson81
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Dyson81 » 19 Nov 2017, 11:08

1 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”