Laphroaig expressies en bottelingen

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
J23
Senior
Senior

Re: Laphroaig expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor J23 » 09 Aug 2017, 15:53

Lakervt schreef:Een heel andere vraag: ik heb genoten van bijna alle verschillende Laphroaigs tot en met de 100 euro (drankdozijn). Daarbij zijn de An cuan mor en de 18 toch wel mijn favorieten. Zijn de Brodir flessen, al snel rond de 125 euro, hun prijs volgens jullie waard? Zijn er wezenlijke verschillen tussen de 3 batches? Ik ben benieuwd.

Ik heb batch 1 en 2 geproefd van de Brodir en deze vond ik best lekker, maar voor +- €125 verwacht ik wel iets meer.
Vorige maand was batch 1 nog in de aanbieding voor +- €100, die prijs komt al meer in de buurt.
Misschien even je kans afwachten tot er een aanbieding voorbij komt? Of een sample scoren via het forum wellicht.
0 x

Lakervt
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Lakervt » 09 Aug 2017, 16:29

J23 schreef:
Lakervt schreef:Een heel andere vraag: ik heb genoten van bijna alle verschillende Laphroaigs tot en met de 100 euro (drankdozijn). Daarbij zijn de An cuan mor en de 18 toch wel mijn favorieten. Zijn de Brodir flessen, al snel rond de 125 euro, hun prijs volgens jullie waard? Zijn er wezenlijke verschillen tussen de 3 batches? Ik ben benieuwd.

Ik heb batch 1 en 2 geproefd van de Brodir en deze vond ik best lekker, maar voor +- €125 verwacht ik wel iets meer.
Vorige maand was batch 1 nog in de aanbieding voor +- €100, die prijs komt al meer in de buurt.
Misschien even je kans afwachten tot er een aanbieding voorbij komt? Of een sample scoren via het forum wellicht.

Zijn het stevige rokerige (An Cuan) of meer richting de zoetere (PX)? Ik hoor van anderen dat de Brodir 'a little bit of both' is.
Ik koop altijd graag een fles om de whisky een kans te geven. Ik merk dat een whisky op 4 verschillende dagen, 4 keer anders kan smaken.
Misschien offtopic maar welke islay koop je liever voor 125? :)
0 x

Len
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Len » 09 Aug 2017, 17:01

Die Brodir heb ik al veel in aanbieding gezien aan 85euro... Misschien heb je geluk als je wat rondneust. Ben er ook wel benieuwd naar!
0 x
Afbeelding

J23
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor J23 » 10 Aug 2017, 17:36

Lakervt schreef:
J23 schreef:

Zijn het stevige rokerige (An Cuan) of meer richting de zoetere (PX)? Ik hoor van anderen dat de Brodir 'a little bit of both' is.
Ik koop altijd graag een fles om de whisky een kans te geven. Ik merk dat een whisky op 4 verschillende dagen, 4 keer anders kan smaken.
Misschien offtopic maar welke islay koop je liever voor 125? :)

Ik heb zowel de An Cuan Mor als PX niet geproefd dus kan de vergelijking zelf niet maken. De brodirs zijn best toegankelijk van smaak, mede door de port invloeden. Het rokerige voerde naar mijn inziens niet de boventoon, maar jij kan dit uiteraard anders ervaren als je gaat proeven.

Deel je ervaring als je geproefd hebt zou ik zeggen. :goedgedaan
0 x

Lakervt
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Lakervt » 10 Aug 2017, 18:10

Dat zal ik doen! Duurt nog wel ff. Ik ga denk ik eerst toch nog twee Cairdeasjes 2017 bestellen. Had ik tegelijk met de CS kunnen doen maar onze hobby is zo duur! :)
Heb deze maand ook nog de 007 en 008 bij 1 van onze forumvrienden gekocht. Eerst dat rijtje 7 8 9 naast elkaar zetten. :Slainte

Ik vind de QC toch ook wel een lekkere, fris eikenhout. Ben toch wel benieuwd naar de CS versie.
Pfoe, wat moet ik nog veel kopen... :nat
0 x

Lakervt
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Lakervt » 10 Aug 2017, 18:11

En proeven natuurlijk!
0 x

paulm
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor paulm » 12 Aug 2017, 14:32

Ik heb een Cairdeas Port Wood (2013) staan die ik graag wil ruilen tegen een Cairdeas 2008 (deze dus: https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/2911). Heeft iemand er nog een staan inclusief koker en boekje? Uiteraard in perfecte staat.
0 x

Wouterk
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 12 Aug 2017, 15:35

paulm schreef:Ik heb een Cairdeas Port Wood (2013) staan die ik graag wil ruilen tegen een Cairdeas 2008 (deze dus: https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/2911). Heeft iemand er nog een staan inclusief koker en boekje? Uiteraard in perfecte staat.

OFF TOPIC:

Hi,

In t aanbod deel heb je een verkoopberichtje geplaatst, wil je hier nog even je vraagprijs aan toevoegen? Bedankt!
0 x

paulm
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor paulm » 13 Aug 2017, 08:59

Wouterk schreef:
paulm schreef:Ik heb een Cairdeas Port Wood (2013) staan die ik graag wil ruilen tegen een Cairdeas 2008 (deze dus: https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/2911). Heeft iemand er nog een staan inclusief koker en boekje? Uiteraard in perfecte staat.

OFF TOPIC:

Hi,

In t aanbod deel heb je een verkoopberichtje geplaatst, wil je hier nog even je vraagprijs aan toevoegen? Bedankt!

Gedaan :duimop
0 x

noble
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor noble » 17 Sep 2017, 15:42

Laphroaig 15 L8, de moeite waard?
Huidige favorieten zijn Lagavulin 16, Caol Ila 12, Clynelish 14, Uigeadail.
1 x een flesje Laphroaig 18 gedaan, vond ik lekker, maar had er meer van verwacht. (ook prijs in ogenschouw genomen)
Probeer met mijn aankopen onder de 50€ te blijven, deze gaat daar overheen, misschien word ik hier overtuigd!?
0 x

Tottenham
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tottenham » 17 Sep 2017, 21:32

noble schreef:Laphroaig 15 L8, de moeite waard?
1 x een flesje Laphroaig 18 gedaan, vond ik lekker, maar had er meer van verwacht. (ook prijs in ogenschouw genomen)
Probeer met mijn aankopen onder de 50€ te blijven, deze gaat daar overheen, misschien word ik hier overtuigd!?

Je zou ook eens naar Laphroaig An Cuan Mòr (48%) kunnen kijken. Nog steeds in de aanbieding bij Drankgigant voor 57,5 euro en voor dat geld een uitstekende whisky wat mij betreft.
1 x

Peter_vintage1992
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Peter_vintage1992 » 19 Sep 2017, 12:24

Persoonlijk vind ik de 10 y.o. en de Quarter Cask de Laphroaigs met de beste prijs / kwaliteit verhouding. Heb onlangs de 'Four Oak' en de '1815' geproeft, maar vond er niks bijzonders aan eigenlijk.. en dat heb ik wel vaker met specialere edities van Laphroaig. Wel lekker, maar niet voor die prijs lekker.

De 15 y.o. L8 ken ik niet, maar als je twijfeld over of je een fles wil hebben zou ik eerst een sample ervan zoeken en proeven. Dan weer je of het de moeite waard is :goedgedaan
1 x
I love a scotch that's old enough to order its own scotch
My Collection - Whiscovery.nl

Shinji
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Shinji » 19 Sep 2017, 19:44

Ik moet zeggen dat ik de 15yr echt heel erg lekker vind.
De 10 vind ik zelf misschien wel wat te heftig, al moet ik er dan wel bij zeggen dat ik die heel lang geleden voor het laatst gedronken heb. Ik heb nu zelf de An Cuan Mor, de 18 en de 15. Denk dat ik de 15 misschien nog wel de lekkerste vind, al zit de 18 er dicht op. De An Cuan Mor is top hoor, maar komt niet in de buurt van de andere 2..

Ik heb de 15 een aantal keer hier op het forum voorbij zien komen voor €75,- wat ik echt een schappelijke prijs vind!
1 x
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”