Laphroaig expressies en bottelingen

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Laphroaig expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor Daan » 14 Jul 2017, 11:44

Staan er nog steeds niet op. Heeft iemand enige info hoe lang de vertraging is? Zou beetje lullig zijn als de release straks midden in de zomer is als de helft op vakantie is :bigsmile
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Big6230
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Big6230 » 14 Jul 2017, 12:44

DIt staat op hun facebook pagina:
Friends, as some of you are still facing problems with our new website, we’ve made the incredibly difficult decision to postpone the release of Cairdeas again, until we can ensure everyone can access their account. We appreciate this is disappointing news for all those keen to buy and we will provide another update very soon.

Dus staat helaas niks bij wanneer je kan bestellen.
0 x
Afbeelding

Zolt
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Zolt » 14 Jul 2017, 13:53

Als ze nog wat langer wachten kunnen ze de feis isle 2017 en 2018 misschien als setje verkopen.
1 x
Afbeelding

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 14 Jul 2017, 13:54

In de normale wereld zou zulk amateurisme afgestraft worden. Ben benieuwd of er hier überhaupt personele consequenties op volgen. Zit toch een groot bedrijf als Bram Suntory achter uiteindelijk. Ik vind dit echt amateurisme ten top. De gemiddelde zolderkamer webshop heeft het beter voor elkaar.

Maar in de whisky wereld is zulk kneuterigheid (zie ook de verhalen over de productie bij Springbank) blijkbaar een marketing usp.
En waarschijnlijk is de omzet hoog genoeg bij Laphroaig, zodat ze zich er niet al te druk om lijken te maken.
Ik bedoel, hoe moeilijk moet het zijn voor zo'n groot bedrijf om een professionele partij te vinden die dit in een paar weken fixt en zorgt voor een normale basic webshop. Het is echt geen rocket science.
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 14 Jul 2017, 14:12

Lach me de pl**ris om al die overtrokken reacties alhier van fanatici die een paar weekjes langer moeten wachten om beneveld te raken, waar de hel hebben we het over? :gnif

... en gaat over tot de orde van de dag
2 x
2 ∞ & →

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 14 Jul 2017, 19:15

squaadgras schreef:Lach me de pl**ris om al die overtrokken reacties alhier van fanatici die een paar weekjes langer moeten wachten om beneveld te raken, waar de hel hebben we het over? :gnif

... en gaat over tot de orde van de dag

Maar je kan toch moeilijk van mening zijn dat ze hun zaakjes op orde hebben en hun klanten goed bedienen.

Stel je eens voor dat je op vakantie wil met Ryan Air, dat je netjes je vertrektijd te horen krijgt en je daar staat te wachten met je koffers. Krijg je te horen dat de piloot een foutje heeft gemaakt en op het verkeerde vliegveld op je staat te wachten.
En dat dan 2x.
Wat zou er met die piloot gebeuren denk je? :roll:

Laat duidelijk zijn: Ik had voor de eerst genoemde datum al besloten van de Cairdeas af te zien en dit jaar ook geen CS te bestellen.
Vroeger was ik echt Laphroaig fan, maar de recente releases (toegegeven, op de jaarlijkse CS na dan, die vind ik erg goed, maar ik heb nog een voorraadje) laten me ijskoud.
1 x

Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 14 Jul 2017, 19:28

Wouter1981 schreef:Maar je kan toch moeilijk van mening zijn dat ze hun zaakjes op orde hebben en hun klanten goed bedienen.
Dat hebben ze inderdaad niet. Maar het zal ze weinig maken, de klanten kopen toch wel.
Stel je eens voor dat je op vakantie wil met Ryan Air, ...
Ik kan me er echt niets bij voorstellen dat je dat zou willen.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Lakervt
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Lakervt » 14 Jul 2017, 19:30

Kom op mannen, het gaat om een product dat iets later in de winkel ligt. Als het straks maar in die winkel komt te liggen.

Maar laat ze zich alsjeblieft focussen op de kwaliteit van de whisky ipv hun webshop. Anders kunnen we net zo goed aan de red label met zn allen. :nat :vies ;)
0 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 14 Jul 2017, 19:49

Wouter1981 schreef:Maar je kan toch moeilijk van mening zijn dat ze hun zaakjes op orde hebben en hun klanten goed bedienen.

Stel je eens voor dat je op vakantie wil met Ryanair, dat je netjes je vertrektijd te horen krijgt en je daar staat te wachten met je koffers. Krijg je te horen dat de piloot een foutje heeft gemaakt en op het verkeerde vliegveld op je staat te wachten.
En dat dan 2x.
Wat zou er met die piloot gebeuren denk je? :roll:

Dat hoor je mij ook nergens beweren; ik verbaas me alleen over de ophef die het veroorzaakt bij sommigen.

Je vergelijking is in mijn ogen trouwens ietwat krom omdat de luchtvaartmaatschappij in jouw voorbeeld al een formele verbintenis is aangegaan met de klant (tickets zijn immers vooraf betaald). In dat geval heb je het over niet leveren van betaalde diensten, en is het dus 'contractbreuk' (als er geen bijzondere omstandigheden aan vooraf gaan, c.q. weer, e.d.). Het enige wat Laphroaig tot nu toe gedaan heeft is geroepen: "Jongens, op deze [dd/mm/yy] dag komt onze nieuwe release uit, die je hier en hier [webshop] kan bestellen.", m.a.w. geen enkele verplichting tot levering. Dat de webshop er 2 keer uit knalt, van uitgaande dat er geen opzet in het spel is, valt dan ook, in mijn ogen, onder de noemer: jammer, maar helaas (volgende keer beter).

Wie zijn wij als consument om te eisen; wat, wanneer, en hoe, iets door Laphroaig (of welke distilleerderij/fabrikant/etc.) moet worden geleverd? Voor ieder individueel staan er 50 anderen te wachten. Wacht rustig af en maak je niet al te dik wil ik tegen de ongeduldigen onder ons zeggen.

Oh, en om terug te komen op het lot van de piloot: hopelijk staat 'ie op een zonnig Caribisch oord want als je op het verkeerde vliegveld weet te landen heb je heel wat uit te leggen :lol: !
Laatst gewijzigd door squaadgras op 14 Jul 2017, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x
2 ∞ & →

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 14 Jul 2017, 20:12

Reichenbach schreef:
Dat hebben ze inderdaad niet. Maar het zal ze weinig maken, de klanten kopen toch wel.
Stel je eens voor dat je op vakantie wil met Ryan Air, ...
Ik kan me er echt niets bij voorstellen dat je dat zou willen.

Ik had iedere andere maatschappij kunnen noemen, maar vond deze wel toepasselijk :bigsmile
0 x

Afbeelding

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 14 Jul 2017, 20:17

squaadgras schreef:Je vergelijking is in mijn ogen trouwens ietwat krom

Je hebt helemaal gelijk hoor, mijn vergelijking is inderdaad krom. Ik hou zo van vergelijkingen maken dat ik nogal eens uit de bocht vlieg. :domdom

Ik kan me alleen serieus dood ergeren aan slechte klantenservice. Slechte eigenschap misschien.
0 x

Afbeelding

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 14 Jul 2017, 20:17

Ach, ik vonnum wel leuk :bigsmile
1 x
2 ∞ & →

Lakervt
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Lakervt » 23 Jul 2017, 16:07

Hallo!
Heeft iemand al enige indicatie van wanneer de CS dit jaar wel online komt?
Ik heb nog niets vernomen van Laphroaig.
1 x

André
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor André » 26 Jul 2017, 09:01

Tsja.... Het wordt wel wat wranger, want toen we er een dikke maand geleden waren stonden ze (zowel Cairdeas als nieuwe CS) al in de shop te koop. Het was trouwens gelimiteerd op een doos per fles per persoon, dacht dat ik dit ook in dit draadje gepost had, maar kon mijn posting niet vinden. :nono
Maar goed, de reactie was bij de meesten van ons, ach we nemen ze niet mee in de koffer, we bestellen ze thuis wel.......
Zo bespaar je op risico en gewicht en heb je ze 3 dagen later toch gewoon ook in huis. :bigsmile
0 x
Afbeelding

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 28 Jul 2017, 07:34

Voor de liefhebbers:

Thank you for bearing with us. Many of you have seen the ongoing challenges we have had with the laphroaig.com site. Having hundreds of thousands of Friends around the world is something we are massively proud of, but has presented some challenges in building a stable site.

We are continuing to work hard to fix the problems with the site. However, you've been telling us how anxious you are to get your hands on Cairdeas so we have built a new solution just for this.

The 2017 editions of Cairdeas and Cask Strength will be available to purchase from 11.30am [BST] on Saturday 29th July.

You will need to make your purchase on www.laphroaigcairdeas.com NOT the laphroaig.com
website.

As every year, purchases will be restricted per order to:

- 2 x Laphroaig Cairdeas 2017 - Cask Strength QC
- 1 x Laphroaig 10 Year Old Cask Strength 009

To complete your purchase, you will need your plot number [at the top of this email].

As always, these are strictly limited releases so will be sold on a first-come, first-served basis.

There isn’t the function to automatically apply birthday codes on laphroaigcairdeas.com. However, if you wish to apply a valid birthday code to your order, follow these simple steps:

Step 1. Complete and pay for your order

Step 2. Email orders@laphroaigcairdeas.com including your completed order number and
attach the relevant birthday code email you will have received from us already.

Step 3. We will refund your discount once verified, at the same time as we pack your precious order to be shipped.

Zou het dan toch eindelijk zo ver komen?
1 x

Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”