Wellicht meer, portvaten en sherryvaten zijn nog wel wat groter dan whiskey barrels of een okshoofd.Breedút_Genietsje schreef:Project XX; 20 vaten à 200 Liter, daar vul je ~5.700 flesjes mee....
Glenfiddich bottelingen en expressies
- Reichenbach
- Moderator
Re: Glenfiddich bottelingen en expressies
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe
1 × Port pipe (650L), 2 × Sherry butt (500L) en 17 × Bourbon barrel (200L).
Ja, dat zijn er dan toch 7.200 flesjes...
Ja, dat zijn er dan toch 7.200 flesjes...
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
- defeatless
- Moderator
Vanavond bij de tasting gehoord bij Tony.
Project xx is inderdaad samengesteld uit 20 verschillende vaten die geselecteerd zijn door de brand-ambassadeurs. Maar dit is wel weer zo gedaan dat het reproduceerbaar is. Oftewel, er wordt voor een bepaalde tijd deze whisky gemaakt.
Dit is onderdeel van de experimental series zoals ze dat noemen. De eerste was de IPA, de tweede is dus XX en de derde die eraan komt gaat Winter Storm heten.
Al deze whisky's worden dus een gelimiteerde tijd gemaakt, niet een gelimiteerd aantal flessen.
Ik moet zeggen dat ik de Project XX prima te drinken voelt en geneigd was te kopen. Maar ik heb het dus uit protest niet gedaan, omdat ik me dus behoorlijk bedonderd voel. Zeker als je dat mooie kaartje van ze leest met daarop de namen en handtekeningen van de brand-ambassadeurs bij de vaten. Dan ga je toch uit van 20 vaten.
Maar aan de andere kant was de prijs ook wel te mooi om waar te zijn voor zo'n kleine oplage.
Project xx is inderdaad samengesteld uit 20 verschillende vaten die geselecteerd zijn door de brand-ambassadeurs. Maar dit is wel weer zo gedaan dat het reproduceerbaar is. Oftewel, er wordt voor een bepaalde tijd deze whisky gemaakt.
Dit is onderdeel van de experimental series zoals ze dat noemen. De eerste was de IPA, de tweede is dus XX en de derde die eraan komt gaat Winter Storm heten.
Al deze whisky's worden dus een gelimiteerde tijd gemaakt, niet een gelimiteerd aantal flessen.
Ik moet zeggen dat ik de Project XX prima te drinken voelt en geneigd was te kopen. Maar ik heb het dus uit protest niet gedaan, omdat ik me dus behoorlijk bedonderd voel. Zeker als je dat mooie kaartje van ze leest met daarop de namen en handtekeningen van de brand-ambassadeurs bij de vaten. Dan ga je toch uit van 20 vaten.
Maar aan de andere kant was de prijs ook wel te mooi om waar te zijn voor zo'n kleine oplage.
0 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe
Hmm, Reproduceerbaar...
Valt mij tegen van Glenfiddich.
Valt mij tegen van Glenfiddich.
0 x
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
Ik vind beide releases erg geslaagd. IPA en Project XX zijn erg goede whiskies. Ik heb ze voor 40 euro de fles, dat zijn ze zeker waard!
Bij IPA was ik een beetje bang dat het bier zou overheersen, maar vond het juist een aangenaam zoete smaak toevoegen. Heel anders dan de zwitserse säntis malt dreifaltigkeit die ik ooit heb geproefd.
Bij IPA was ik een beetje bang dat het bier zou overheersen, maar vond het juist een aangenaam zoete smaak toevoegen. Heel anders dan de zwitserse säntis malt dreifaltigkeit die ik ooit heb geproefd.
0 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe
Ik heb het vermoeden dat het volgende 'experiment' niet voor 4 tientjes te krijgen is...

TTB Public Registry has been a good source of information regarding the upcoming new spirits. It should also not be forgotten that there are always possibilities the whisky, even with label approval, may not make it to the market for any reason. Until we receive an official statement from the distillery itself, everything we discuss here should be treated as buzz…

TTB Public Registry has been a good source of information regarding the upcoming new spirits. It should also not be forgotten that there are always possibilities the whisky, even with label approval, may not make it to the market for any reason. Until we receive an official statement from the distillery itself, everything we discuss here should be treated as buzz…
1 x
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
- squaadgras
- Forum goeroe
Dalijk gaan ze het nog finishen in een stalen bak waar je suikerspinnen indraait... wordt steeds gekker 

4 x
2 ∞ & →
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe
Nou ja, Brian Kinsman heeft wel het lef om 20jr oude whisky te finishen in een 'experimental cask'.
Menig destilleerder zou deze als single cask op de markt brengen.
Menig destilleerder zou deze als single cask op de markt brengen.
1 x
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
- squaadgras
- Forum goeroe
Tja, of de kwaliteit is van dusdanig erbarmelijke kwaliteit dat 'ie er met een toefje koude kandij nog wat van probeert te maken. We wachten rustig af.. om vervolgens weer een 84 pnt Fiddich gretig aftrek te zien vinden
.

1 x
2 ∞ & →
- defeatless
- Moderator
squaadgras schreef:Tja, of de kwaliteit is van dusdanig erbarmelijke kwaliteit dat 'ie er met een toefje koude kandij nog wat van probeert te maken. We wachten rustig af.. om vervolgens weer een 84 pnt Fiddich gretig aftrek te zien vinden.
Dat was dus ook mijn eerste reactie.
Een goede Glenfiddich van 21yo is het niet waard om op deze manier te finishen. En ik ben er ook wel van overtuigd dat ze dat niet zouden doen.
Oftwel d'r moest even wat 'opgelapt' worden.
1 x
- Whisky-ettenleur
- Top bijdrager
MaltMan schreef:Ik vind beide releases erg geslaagd. IPA en Project XX zijn erg goede whiskies. Ik heb ze voor 40 euro de fles, dat zijn ze zeker waard!
Sluit ik me bij aan.
En ik kan ook niet wachten op de volgende experimenten (volgens de eigenaar van G&G Roosendaal staan er nog een aantal in de planning bij GLenfiddich).
Ik zeg...laat maar komen!

0 x
Whisky-ettenleur schreef:MaltMan schreef:
Sluit ik me bij aan.
En ik kan ook niet wachten op de volgende experimenten (volgens de eigenaar van G&G Roosendaal staan er nog een aantal in de planning bij GLenfiddich).
Ik zeg...laat maar komen!
Het laatste nieuws is dat er dit jaar nog een nieuwe release uitkomt in de Experimental Serie
0 x
Please follow me on Instagram for Whiskyposts, tastingsnotes, information and interaction! >> https://www.instagram.com/whiskyves88/
- Thistle Dhu
- Actief lid
Zojuist de aankondiging binnen gekregen van de derde variant. Verkrijgbaar in 2 batches van 1 oktober 2017 tot maart 2018 en de prijs zal £199 bedragen.
0 x
Correct. Ik loop hier niet warm voor in ieder geval
https://scotchwhisky.com/magazine/lates ... ine-touch/

https://scotchwhisky.com/magazine/lates ... ine-touch/
0 x
Please follow me on Instagram for Whiskyposts, tastingsnotes, information and interaction! >> https://www.instagram.com/whiskyves88/
- Peter_vintage1992
- Senior
Tuurlijk. Wanneer mensen denken een betaalbare leuke serie gevonden te hebben om te verzamelen /van te genieten gooit de distillery een fleS op de markt met een hoger prijskaartje. Het zal ongetwijfeld een leuk experiment zijn, en er zal vast wat lekkers uit die fles stromen, maar hoopte heel even dat Glenfiddich een leuke betaalbare serie op de markt ging brengen.. 

1 x
I love a scotch that's old enough to order its own scotch
Whiscovery Whiskey Proeverijen - yourkeytowhiskey.nl
Whiscovery Whiskey Proeverijen - yourkeytowhiskey.nl
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”