Onafhankelijke bottelaar: Cadenhead
- squaadgras
- Forum goeroe

Re: Onfahankelijke bottelaar: Cadenhead
www.whiskysite.nl heeft een vrij grote Cadenhead-selectie en is, na sluiting van de Cadenhead shop in Amsterdam, 1 v/d 'officeuze' (of officeel - not sure) Cadenhead distribiteurs 

1 x
2 ∞ & →
- edwinedje
- Forum goeroe

Helaas voornamelijk Small Batch en maar een (sample) Authentic Collection.
Maar de website is gebookmarked. Thanks.

0 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
'Gewoon' bij Cadenhead in Italië bestellen joh. Ja €22 verzendkosten vanaf twee flessen maar wel groot assortiment. Joint bestelling? Zijn vast wel collega liefhebbers die daar ook iets in het vizier hebben maar tegen die €22 aanhikken. Mij kan je in elk geval altijd vragen 

0 x
-
DramdrummerTom
- Senior

Cadenhead Italie is een goeie inderdaad, wel wat duurder dan de originele UK prijs maar zij zijn heel betrouwbaar en hebben een goede selectie. Verder heb je ook Cadenhead in Keulen, aardige gasten maar in mijn ervaring hebben ze hun zaakjes echt niet op orde. Heel moeilijk om afspraken met ze te maken. Met emailen en soms wat nabellen kom je er wel maar dat moet je er maar net voor over hebben
Verder kun je via de facebook pagina van Cadenhead in Edinburgh op de hoogte blijven van hun nieuwe releases.
Verder kun je via de facebook pagina van Cadenhead in Edinburgh op de hoogte blijven van hun nieuwe releases.
0 x
edwinedje schreef:Helaas voornamelijk Small Batch en maar een (sample) Authentic Collection.
Authentic Collection is tegenwoordig exclusief voor de Cadenhead's Shops, dus wat je daar nog van vindt zijn oudere bottelingen. De Small Batch-serie is nog wel voor de reguliere retail.
1 x
Als Cadenhead leek; wat zijn de verschillen dan tussen de Small batch reeks en de Authentic Collection reek?
0 x
RvdB schreef:Als Cadenhead leek; wat zijn de verschillen dan tussen de Small batch reeks en de Authentic Collection reek?
Authentic Collection is altijd single cask. Small Batch is (zoals de naam al aangeeft) een vatting van 2, 3 of soms 4 vaten. In beide reeksen vind je pareltjes, daarom vind ik het jammer dat het voor ons in Nederland lastig is om aan de Authentic Collection te komen omdat we hier geen officiele Cadenhead's Shop hebben.
2 x
- edwinedje
- Forum goeroe

Allen bedankt voor de informatie linksom en rechtsom gegeven.
Ik heb afgelopen vrijdag een Laphroaig van Cadenhead Authentic geproefd.
Deze viel enorm in de smaak, dus ik was wat aan het googlen, maar kwam er niet helemaal uit.
Nu vallen de stukjes op hun plaats... nogmaals dank.
En mocht er iemand een bestelling plaatsen hier of daar, kijk ik graag even mee.

Ik heb afgelopen vrijdag een Laphroaig van Cadenhead Authentic geproefd.
Deze viel enorm in de smaak, dus ik was wat aan het googlen, maar kwam er niet helemaal uit.
Nu vallen de stukjes op hun plaats... nogmaals dank.
En mocht er iemand een bestelling plaatsen hier of daar, kijk ik graag even mee.

0 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
Hoe kan je eigenlijk zien hoeveel de verzending kost (naar BE)? Ook per aantal flessen dus. Misschien dat ik eind van de maand een bestelling zet. Maar eerst eens alles op een rijtje zetten (deze maand komen er veel releases uit die me interesseren).
0 x
'Today's rain is tomorrow's whisky' Scottish proverb (Edinburgh bar August 2017)
- caskstrength
- Forum goeroe

Cadenhead in Köln is op zich wel te doen, maar je moet ze idd wat achter de vodden aan zitten. Mocht ik wat willen bestellen, dan laat ik het weten.
1 x
Affirmanti incumbit probatio
Re: Onafhankelijke bottelaar: Cadenhead
Een klein geschiedenislesje dit keer. Voor Scotchwhisky.com ben ik in de historie van Cadenhead’s gedoken. Erg leuk om te doen. Veel tijd doorgebracht en me uitstekend vermaakt in de British Newspaper Archives. Daar is uiteindelijk dit uitgerold.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden
14 x
- defeatless
- Moderator

thijs100 schreef:Een klein geschiedenislesje dit keer. Voor Scotchwhisky.com ben ik in de historie van Cadenhead’s gedoken. Erg leuk om te doen. Veel tijd doorgebracht en me uitstekend vermaakt in de British Newspaper Archives. Daar is uiteindelijk dit uitgerold.
Leest leuk weg! Informatief ook! Ik wist bijvoorbeeld niet van die veiling in 1970!
1 x
- caskstrength
- Forum goeroe

-
Kikkerneve
- Top bijdrager

Damn, wat leuk om te lezen! Ik was afgelopen oktober in Campbeltown bij Springbank en ook de Cadenhead warehouse tasting. Dat verhaal over die flessen werd daar ook cynisch verteld. En ook wel die veiling, maar niet in zoveel detail. Wat een mooi verhaal. En wat zijn daar mooie vaten geveild. thanks Thijs 

1 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”