Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 10 Feb 2017, 19:45

Malinois schreef:Ik heb hem nog nergens gereserveerd, hopelijk vis ik (weeral niet) achter het net...

Dat wordt weer een ratrace / megahype van jewelste...
Gewoon niet aan je hart laten komen, er zijn nog zóveel andere lekkere Single Malts te koop.
Ik ga me alleszins niet (meer) laten opfokken door de zoveelste hype.
1 x
Afbeelding

Malinois
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Malinois » 11 Feb 2017, 13:42

ovanpuyvelde schreef:Gewoon niet aan je hart laten komen, er zijn nog zóveel andere lekkere Single Malts te koop.

Nee dat laat ik eigenlijk ook niet doen, daarom dat ik nog nergens gereserveerd heb :D. En waarschijnlijk zal dit ook al te laat zijn.
Sinds kort ook member van de Society, dus koop ik bij de volgende release toch een mooie botteling! En in augustus naar Springbank zelf, bij Cadenhead eens een paar flesjes vullen ;)
1 x

DiXi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DiXi » 11 Feb 2017, 13:51

ovanpuyvelde schreef:
Malinois schreef:Ik heb hem nog nergens gereserveerd, hopelijk vis ik (weeral niet) achter het net...

Dat wordt weer een ratrace / megahype van jewelste...
Gewoon niet aan je hart laten komen, er zijn nog zóveel andere lekkere Single Malts te koop.

Voor mij is dit geen hype om de heb, maar gewoon goede whisky.. Daarom verdiend het de aandacht.
0 x

DvdB
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor DvdB » 12 Feb 2017, 15:33

Ik sprak gister een lokale slijter. Over 2 weken heeft hij een Springbank proeverij staan (met David Allen)
Of de Local Barley 2017 die avond op het repertoire staat kon hij me nog niet met zekerheid zeggen :? :Scratch
Het geduldig (af)wachten duurt voort ..

Dirk
0 x

thijs100
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 12 Feb 2017, 23:32

DvdB schreef:Ik sprak gister een lokale slijter. Over 2 weken heeft hij een Springbank proeverij staan (met David Allen)
Of de Local Barley 2017 die avond op het repertoire staat kon hij me nog niet met zekerheid zeggen :? :Scratch
Het geduldig (af)wachten duurt voort ..

Hey Dirk, waar is die proeverij?
0 x
Afbeelding | Afbeelding

DvdB
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor DvdB » 13 Feb 2017, 09:49

De proeverij is in Katwijk ZH, op maandag de 27e meen ik.
Meer info is te vinden op de FB pagina van Slijterij Krijgsman.

Dirk
0 x

dalwinnie
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dalwinnie » 17 Feb 2017, 10:07

The 11 release should be announced next Friday and available 27th in the UK :bigsmile
4 x

dalwinnie
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dalwinnie » 20 Feb 2017, 11:14

The Springbank Local Barley 11yo is available NOW! :bigsmile :bigsmile :bigsmile
Springbank Local Barley 11yo (53.1%)

Our 2nd release of the Springbank Local Barley series uses barley from Aros Farm near Machrihanish airport, with the Barley type being the historical Bere Barley and bottled as an 11Y/O at 53.1%.

We used 13 tonnes of Barley across 4 hectares - I will be perfectly honest with you guys, I have no idea how big a hectare is, let alone 4 of them, but it sounds like a lot. So after 11 years in 26 Bourbon casks there are now approximately 9,000 bottles available worldwide.

Tasting notes:

Nose: Freshly baked bread with sweet notes of sun dried bananas to contrast with the salted caramel topping

Taste: The promise given in the nose delivers, a lovely creaminess and sweetness of grapes, custard, honeycomb and marshmallow.

Finish: There’s a nutty quality about this, almonds, hazelnuts and walnuts as wellness an air of indulgence, rich and buttery with an elegant finish that keeps on giving.

A true Campbeltown dram that needs to be opened and enjoyed amongst friends.

Our Springbank 11yo Local Barley Single Malt Scotch Whisky is being released on Monday 20th February 2017 (Today) from our Cadenhead’s Campbeltown Whisky Shop, where the price will be £82.50. It will then be available throughout the UK over the following few days and thereafter in our export markets. There will be approximately 9,000 bottles circulated amongst approximately 40 countries worldwide, with each country’s allocation arriving at various times depending on order dates, shipping times etc.
2 x

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 20 Feb 2017, 11:47

dalwinnie schreef:The Springbank Local Barley 11yo is available NOW! :bigsmile :bigsmile :bigsmile
Springbank Local Barley 11yo (53.1%)

Our 2nd release of the Springbank Local Barley series uses barley from Aros Farm near Machrihanish airport, with the Barley type being the historical Bere Barley and bottled as an 11Y/O at 53.1%.

We used 13 tonnes of Barley across 4 hectares - I will be perfectly honest with you guys, I have no idea how big a hectare is, let alone 4 of them, but it sounds like a lot. So after 11 years in 26 Bourbon casks there are now approximately 9,000 bottles available worldwide.

Tasting notes:

Nose: Freshly baked bread with sweet notes of sun dried bananas to contrast with the salted caramel topping

Taste: The promise given in the nose delivers, a lovely creaminess and sweetness of grapes, custard, honeycomb and marshmallow.

Finish: There’s a nutty quality about this, almonds, hazelnuts and walnuts as wellness an air of indulgence, rich and buttery with an elegant finish that keeps on giving.

A true Campbeltown dram that needs to be opened and enjoyed amongst friends.

Our Springbank 11yo Local Barley Single Malt Scotch Whisky is being released on Monday 20th February 2017 (Today) from our Cadenhead’s Campbeltown Whisky Shop, where the price will be £82.50. It will then be available throughout the UK over the following few days and thereafter in our export markets. There will be approximately 9,000 bottles circulated amongst approximately 40 countries worldwide, with each country’s allocation arriving at various times depending on order dates, shipping times etc.

........

If you would like to buy it directly from us you can contact our Campbeltown Cadenhead shop by calling +44 (0)1586 551710. Please read the information below carefully:

Orders will be taken by telephone only
Strictly 1 per person
1 transaction per phone call
This is not a Society exclusive bottle
This is not considered a core product so there will be no Society discount on this bottling.

To read our statement regarding the pricing of this product please visit the news section of our website: http://www.springbankwhisky.com/news/
0 x
Afbeelding

thijs100
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 20 Feb 2017, 12:02

Vorig jaar kostte het me totaal geen moeite om twee flessen van de Local Barley te kopen. Dat zal dit jaar toch iets anders zijn, ben ik bang.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

caskstrength
Site Admin
Site Admin

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 20 Feb 2017, 12:02

Nogmaals FYI: de Cadenhead Shop verstuurt alleen naar UK adressen (tenzij ze hun policy in de afgelopen 4 maanden hebben aangepast).
0 x
Paul
Op volle sterkte, niet gefilterd, zonder toevoegingen!
Samplelijst met Springbank Local Barley 2017, aanbiedingen, sets, en kortingen! | Mijn tasting notes | Afbeelding (alleen voor WB-friends)

dalwinnie
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dalwinnie » 20 Feb 2017, 12:13

Statement Regarding Local Barley 11yo
Written by Springbank on Monday, February 20th 2017 .

Our Springbank 11yo Local Barley Single Malt Scotch Whisky is being released on Monday 20th February 2017 from our Cadenhead’s Campbeltown Whisky Shop, where the price will be £82.50. It will then be available throughout the UK over the following few days and thereafter in our export markets. There will be approximately 9,000 bottles circulated amongst approximately 40 countries worldwide, with each country’s allocation arriving at various times depending on order dates, shipping times etc.

We are aware of the likely high demand for this product, driven by what we hope is the quality and desirability of the whisky itself. However, we are aware of the secondary demand for these bottles amongst whisky collectors and the manner in which that can drive prices up very quickly. With that in mind, we would like to make the following points:

The prices we have set should allow most bottles to be sold at a price between £82.50 and £90.00 within the United Kingdom, or an approximate equivalent of that in export markets. We do not set Recommended Retail Prices (RRPs) and leave it up to each retailer to set their own prices as they see fit.
We acknowledge that pricing upwards of £80.00 may be seen as expensive for an 11yo whisky.
Due to the success and popularity of the previous Local Barley, we feel we could have set our pricing much higher for this release if we were purely concerned about maximising profit. However, we decided to sell the whisky at a price which will allow Springbank drinkers around the world to purchase a bottle, open it and enjoy the contents while at the same time making sure we as a company make a reasonable amount of money from our product.
There is a dramatically increased cost in producing whisky from barley grown in Kintyre compared to other parts of Scotland. This is mostly due to three factors: the cost of sourcing the barley itself is usually higher; we have to “work harder” with the barley during the malting process in order to be able to turn it into whisky; we get a lower yield from the local barley (approximately 10% fewer litres of alcohol from each tonne of barley).
There can be price variations from country to country due to alcohol duties, sales taxes, shipping costs and currency fluctuations, so the price band mentioned earlier could change slightly. However, with certain exceptions, these variations should not manifest themselves in retail prices massively above those stated above. If you are in one of those countries where the system for distributing and selling alcohol leads to higher prices, then if you want to take on your provincial, state or national government then we’ll be on your side.
We have no control over other companies’ profit margins and make no attempt to dictate how others should run their businesses but we do wish to emphasise that the whisky will be available around the world at reasonable prices in due course, even if not immediately due to the aforementioned shipping times.
We express no judgement on the practice of “flipping” (buying bottles and immediately making them available on the secondary market) other than to re-iterate that this whisky will be distributed around the world over the coming weeks, albeit in relatively low numbers in comparison to the expected demand, and at prices much closer to what we would consider reasonable than those we have already seen on some websites.
3 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 20 Feb 2017, 12:34

Let the madness begin!
2 x

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 20 Feb 2017, 17:54

nigel_tufnel schreef:Let the madness begin!

Is zeker al begonnen.

Prijs is/was £85 en genoeg mensen die deze besteld hebben icm £ 31 verzendkosten. :HitHead
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 20 Feb 2017, 18:49

Ik vind het op zich wel jammer dat er op de Facebook pagina van Springbank en
op andere plaatsen behoorlijk wat negatieve commentaar is.
Toegegeven, ze zijn ook niet meer van de domste en hebben
de marketingspelletjes (aankondigen en waterachtig maken) ook goed gespeeld.
Maar uiteindelijk antwoorden ze zeer open en duidelijk op alle vragen en commentaren.
Ze leggen op voorhand al duidelijk uit waarom de prijs is wat de prijs is.
Het feit dat bijna iedereen deze botteling wil hebben (bijna kost wat kost) ligt volgens mij niet aan Springbank.
Maar aan de consument en het huidige consumentengedrag.
Als ze echt voor het grove geld hadden willen gaan dan hadden ze er evengoed een NAS van kunnen maken
in een iets duurdere verpakking en hadden ze er nog een paar honderd pond kunnen bijtellen.
Dit doen ze duidelijk niet waarvoor hulde.
Vergeet ook niet dat de retailprijzen niet het geld is wat er bij Springbank zelf binnenstroomt.
Maar dat is uiteraard zo bij alle whisky's.
11 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”