The Glenlivet range

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Michaël
Senior
Senior

Re: The Glenlivet range

Ongelezen berichtdoor Michaël » 06 Feb 2017, 21:15

Wouter1981 schreef:
Michaël schreef:Ralfy geeft in zijn laatste review 91 punten aan de Glenlivet 18 yo. En dat is een whisky van een 50 euro's...

Daarnaast opvallend hoeveel water die man in een glas kapt. Twee volle theelepels in deze Glenlivet op 43 %.

Hoewel ik het ook niet bepaald eens ben met zijn score, is je opmerking:
En dat is een whisky van een 50 euro's...

Niet echt van toevoegde waarde. Waarom zou een whisky van 50 euro niet geweldig kunnen zijn?

Dat toevoegen van water viel me ook al op bij Ralfy. Maar schijnt best normaal te zijn onder 'gewone Schotten'
Zo verdunde een Schotse gast bij mij thuis eens zijn Glengoyne CS met de helft aan water. :domdom

Ik bedoelde dat net positief wat betreft de prijs van €50 ! Ik ga zelf steeds op zoek naar een goede prijs/kwaliteit en vind dat bedrag al mooi voor een fles.

Daarnaast hou ik me niet bezig met punten geven, dus voor mij is dat dan weer niet echt een toegevoegde waarde, maar wel opvallend in dit geval door de erg hoge score.
0 x

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 06 Feb 2017, 21:22

Michaël schreef:Ik bedoelde dat net positief wat betreft de prijs van €50 ! Ik ga zelf steeds op zoek naar een goede prijs/kwaliteit en vind dat bedrag al mooi voor een fles.

Daarnaast hou ik me niet bezig met punten geven, dus voor mij is dat dan weer niet echt een toegevoegde waarde, maar wel opvallend in dit geval door de erg hoge score.

Ah joh, dan begreep ik je opmerking helemaal niet goed.

Over de glenlivet 18: Lekker, gemakkelijk, allemansvriend. Jammer van de abv, niet echt een hoogvlieger.
Maar voor 50 euro een prima whisky, 84 pnt voor mij.
1 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 06 Feb 2017, 21:33

na dat vind ik het fijne van Ralfy, die geeft echt punten op basis van kwaliteit/prijs verhouding. Zo kan iedereen (mijn zijn eigen budget) zijn 90+ whisky drinken. :bigsmile
1 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

fxman
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor fxman » 09 Feb 2017, 07:43

daytona955 schreef:na dat vind ik het fijne van Ralfy, die geeft echt punten op basis van kwaliteit/prijs verhouding. Zo kan iedereen (mijn zijn eigen budget) zijn 90+ whisky drinken. :bigsmile

Dus als je meer/minder budget krijgt krijgen de bottelingen plots een andere beoordeling?
0 x

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 09 Feb 2017, 08:06

fxman schreef:
daytona955 schreef:na dat vind ik het fijne van Ralfy, die geeft echt punten op basis van kwaliteit/prijs verhouding. Zo kan iedereen (mijn zijn eigen budget) zijn 90+ whisky drinken. :bigsmile

Dus als je meer/minder budget krijgt krijgen de bottelingen plots een andere beoordeling?

Als een whisky lekker is maar heel duur krijgt die bij mij idd een lafere beroordeling.
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

cnnssr
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor cnnssr » 09 Feb 2017, 08:18

fxman schreef:

Nee, dat staat er niet. Als een fles bijvoorbeeld duurder wordt, dan zal de beoordeling lager worden. In die zin neemt o.a. Ralfy de prijs mee in zijn beoordeling.
0 x

mardo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor mardo » 23 Jul 2017, 21:30

Is er al iemand die de nieuwe 2006 van van Wees al geproefd heeft en er iets zinnigs over kan melden?
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/96620
0 x
Afbeelding

Shinji
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Shinji » 23 Jul 2017, 22:28

mardo schreef:Is er al iemand die de nieuwe 2006 van van Wees al geproefd heeft en er iets zinnigs over kan melden?

De voorgangers waren iig prima..
en voor dat geld kun je je er eigenlijk geen buil aan vallen toch?
1 x
Afbeelding

mardo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor mardo » 23 Jul 2017, 22:48

Shinji schreef:
mardo schreef:Is er al iemand die de nieuwe 2006 van van Wees al geproefd heeft en er iets zinnigs over kan melden?

Wat de prijs betreft heb je eigenlijk wel gelijk. Maar ik heb de vorige edities nooit gehad. Ik vind de 18 en de cipher erg lekker. De 12 is een lekker eerste drammetje van de avond. Dus ben wel nieuwsgierig naar deze.
1 x
Afbeelding

Shinji
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Shinji » 23 Jul 2017, 23:02

mardo schreef:
Shinji schreef:

Wat de prijs betreft heb je eigenlijk wel gelijk. Maar ik heb de vorige edities nooit gehad. Ik vind de 18 en de cipher erg lekker. De 12 is een lekker eerste drammetje van de avond. Dus ben wel nieuwsgierig naar deze.

De 18 vind ik idd ook een topper en de 12 is een heerlijke instapper. Ik kan je de Nadurra Olorosso ook aanraden. Stevig in de alcohol maar erg lekker van smaak!
0 x
Afbeelding

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 25 Jul 2017, 20:58

Hallo allemaal, iemand ervaring met de Glen Livet 15 French oak reserve? Heb deze voor de vakantie gekocht om op te drinken met schoonvader. Is het wat of toch een ander flesje. Ik heb ook de GL 21 archive. Zie ik tot nu toe ook weinig reacties op. In de omschrijving is ie erg goed, maar klopt dat ook? Lijkt mij geen daily dram voor dat geld, maar is de GL 15 french oak dat wel, of is het een weggevertje voor een verjaardag? Graag wat hulp voor een beginnende whisky ontdekker. Gr
0 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 25 Jul 2017, 23:17

Wouter1981 schreef:...Maar schijnt best normaal te zijn onder 'gewone Schotten'
Zo verdunde een Schotse gast bij mij thuis eens zijn Glengoyne CS met de helft aan water. :domdom
Naar mijn ervaring mag daar inderdaad ook wel een plens water bij.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Shinji
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Shinji » 25 Jul 2017, 23:45

whisky4wood schreef:Hallo allemaal, iemand ervaring met de Glen Livet 15 French oak reserve? Heb deze voor de vakantie gekocht om op te drinken met schoonvader. Is het wat of toch een ander flesje. Ik heb ook de GL 21 archive. Zie ik tot nu toe ook weinig reacties op. In de omschrijving is ie erg goed, maar klopt dat ook? Lijkt mij geen daily dram voor dat geld, maar is de GL 15 french oak dat wel, of is het een weggevertje voor een verjaardag? Graag wat hulp voor een beginnende whisky ontdekker. Gr

Ik heb de French Oak 2x gehad. Vind het een lekkere dram, zeker wel een daily dram. Ik denk overigens wel dat ik hem nu alleen nog zou kopen omdat ik er sentimentele waarde bij heb. Mooie zachte hout tonen en drinkt lekker weg. Misschien een beetje scherp in de eerste smaak. Totaal niet te vergelijken met de 21. Maar dat is de prijs ook niet dus dat is ergens ook wel logisch.
Ik zou hem sowieso niet weggegeven. Gewoon lekker van genieten! Fijne vakantie!
0 x
Afbeelding

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 26 Jul 2017, 00:07

Dank je. Dan neem ik hem mee. Ga er lekker van genieten. De archive laat ik dicht voor een bijzondere gelegenheid. :nl-vlag
0 x
Afbeelding

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 26 Jul 2017, 00:40

Reichenbach schreef:
Wouter1981 schreef:...Maar schijnt best normaal te zijn onder 'gewone Schotten'
Naar mijn ervaring mag daar inderdaad ook wel een plens water bij.

Er ging serieus veel water bij, alsof het de normaalste zaak van de wereld was.
Ging dus van 58% naar 29%. Dat vind ik toch wat te veel van het goede.
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”