Malts of Scotland

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
D3US
Senior
Senior

Re: Malts of Scotland

Ongelezen berichtdoor D3US » 12 Mei 2015, 21:29

Oogadal schreef:Bedoel ook niet dat jij je huiswerk moet doen...., maar wie dan ook die een fles van MoS gaat kopen. :bigsmile (of een andere IB of OB single cask, wat Peter zegt, single cask, het kan alle kanten op. Gelukkig vaak de goede!)

Inderdaad vaak de goede. Tuurlijk kun je een keer pech hebben, en het is jammer dat de mensen achter die IB dan toch zoiets op de markt brengen. Maar toch lijkt het erop dat ze vaak wel weten wat ze doen. Die 3rivers ken ik trouwens niet, de moeite waard om eens achteraan te gaan dus?
0 x
Afbeelding

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 12 Mei 2015, 21:50

3rivers is een Japanse bottelaar, Geert. Niet zo makkelijk te krijgen hier :)
0 x
Afbeelding | Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 12 Mei 2015, 21:56

Klopt, niet makkelijk. Maar ze hebben nog wel eens een joint botteling met oa De Nectar en 1 of 2 Duitse lekkerbekken. Dus als je eens dat op een etiket ziet staan; kopen!
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Sir Dramalot
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Sir Dramalot » 02 Aug 2015, 13:23

Paar dagen geleden bij Malts of Scotland geweest. Was toevallig in de buurt van Paderborn. De zaak is maar 2 dagdelen per week geopend en ligt enigszins achteraf (ik moest echt even zoeken voordat ik het gevonden had). De ontvangst is allerhartelijkst en vriendelijk door een ouder koppel. Hij vertelt over de collectie en zij staat achter de 'bar' waar je van alles kunt en mag proeven. Het aantal vaten dat ze hebben liggen vond ik matig. Echt een klein 'warehouse'. Vanuit het proeflokaal/de winkel heb je er zicht op. Hij gaf ook aan dat het tegenwoordig wat lastiger was om aan vaten te komen. Was allemaal een kwestie van connecties onderhouden en geld. Een klein gedeelte van de selectie is uitsluitend in de winkel te koop onder de naam 'warehouse selection' en daarvan heb ik een Bladnoch meegenomen. Daarnaast kun je ook je eigen fles afvullen met Ardmore (Ardbeg & Bowmore) of een andere malt (Linkwood). Malts of Scotland valt blijkbaar onder de paraplu - onderneming Unique Liquids. Die zitten er letterlijk naast en ik heb daar ook wel eens een bestelling geplaatst. Van het assortiment dat je op de website van Unique Liquids aantreft staat slechts een heel klein gedeelte bij MoS in de winkel en dat is wel jammer. De keuze is, op een paar flessen van collega IB's na, uitsluitend MoS. Anderzijds is via de website bestellen net zo gemakkelijk en zeker aan te raden als je niet echt in de buurt bent van Paderborn. Een leuke ervaring (ik had helaas niet veel tijd anders zou ik er zo een paar uur hebben kunnen vertoeven) met bijzonder voorkomende en vriendelijke service.
0 x

D3US
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor D3US » 09 Aug 2015, 11:55

Ardmore (Ardbeg & Bowmore)???
1 x
Afbeelding

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Roland... » 09 Aug 2015, 13:24

D3US schreef:Ardmore (Ardbeg & Bowmore)???

:Scratch :Scratch :Scratch
0 x
Afbeelding

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 09 Aug 2015, 14:17

Staat naast de Dalmore Distilleerderij (Dalwhinnie & Bowmore), en die zit weer in de buurt van BenRomach (BenRiach & GlendRonach, blijkbaar had de naamgever een splaakgeblek MMM)

Anyway honost mistake, kan iedereen maken! :duimop
0 x
2 ∞ & →

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 09 Aug 2015, 14:32

squaadgras schreef:

Staat naast de Dalmore Distilleerderij (Dalwhinnie & Bowmore), en die zit weer in de buurt van BenRomach (BenRiach & GlendRonach, blijkbaar had de naamgever een splaakgeblek MMM)

het gaat vermoedelijk om deze fles hier:
https://www.whiskybase.com/whisky/70584 ... whisky-mos
;)
1 x
Afbeelding

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 09 Aug 2015, 14:35

Yapi schreef:
squaadgras schreef:

het gaat vermoedelijk om deze fles hier:
https://www.whiskybase.com/whisky/70584 ... whisky-mos
;)

Zoals ik al zei; honost mistake. Lekker flessie! :P
1 x
2 ∞ & →

Daan Tje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Daan Tje » 14 Aug 2015, 11:38

Zijn wel benieuwd naar je reactie als je een MoS gekocht en geproefd hebt uiteraard :respect
0 x

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 27 Jan 2017, 20:52

Ik ben altijd erg gecharmeerd geweest van de fles van MoS, deze dus:

Afbeelding

Daarnaast schijnen ze ook erg lekker spul te bottelen (ook niet geheel onbelangrijk). Ik hoop vanavond de North British 2000 van ze te proeven, maar ik wil eigenlijk ook zo'n fles in de kast hebben staan. Ik zat zelf te denken aan een Bowmore, een Ledaig of een North British. Dus ff op WB gekeken maar de meeste whisky's hebben geen shopping link of zijn niet te betalen. Ik zag dat Van Zuylen MoS in het programma heeft maar voor mij is Paderborn dichterbij. Dus ik overweeg om een keer op een zaterdag die kant op te gaan.Ik heb het reisverslag van Dyson81 gelezen en dat klonk zeer positief.

Mocht er iemand mee willen, ik heb plek voor 3 personen...
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 27 Jan 2017, 23:09

Ik heb meerdere Malts of Scotland bottlings in mijn kast staan en die zijn allemaal goed tot zeer goed: Craigellachie, Mortlach, Bowmore, Glenrothes, Glengoyne, Miltonduff,..... Ben een fan van MoS bottlings :hoera
Wat me opvalt is dat MoS bottlings bij release altijd schappelijk geprijsd zijn om kort daarna snel in prijs te stijgen. Ik zie dit keer op keer gebeuren. Snel erbij zijn is dus de boodschap. Of een keertje naar Paderborn gaan :bigsmile
3 x
Afbeelding

Sir Dramalot
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Sir Dramalot » 31 Jan 2017, 22:06

Mocht je er een keer naar toe willen. Op youtube staat een impressie. Dan heb je al enig idee wat te verwachten. Ben bang dat je de Port Ellen overigens niet te proeven zult krijgen, maar je weet maar nooit.

1 x

Whisky-ettenleur
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whisky-ettenleur » 07 Feb 2017, 14:41

Aardige voorgevel... :bigsmile
0 x
Afbeelding

mikegerards
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor mikegerards » 07 Feb 2017, 14:46

Sir Dramalot schreef:Mocht je er een keer naar toe willen. Op youtube staat een impressie. Dan heb je al enig idee wat te verwachten. Ben bang dat je de Port Ellen overigens niet te proeven zult krijgen, maar je weet maar nooit.

Daar wil iedereen wel eens naartoe ;)
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”