Glendronach Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
wrc1
Senior
Senior

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor wrc1 » 17 Mei 2016, 20:39

Iemand ervaring met Glendronach 10y #2640 Oloroso. Speciaal gebotteld voor de colruyt in België
0 x
There is no bad whisky. There are only some whisky's that aren't as good as others.

Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 17 Mei 2016, 21:25

Nee, niet die specifiek. Maar als het je eerste stappen op het Glendronach single cask pad zijn zul je er geen miskoop aan hebben, vrijwel alle single casks, ook de jonge, zijn gewoon goed. Ligt ook een beetje aan de prijs, meestal zitten ze rond een tientje of 7. Maar ik heb ze ook al uit de laatste batch gezien tegen de 100 euro en dat is echt teveel voor de leeftijd. Dan kun je beter even speuren of je nog iets uit b11 of b12 kunt vinden.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

wrc1
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor wrc1 » 17 Mei 2016, 21:34

Heb reeds een Glendronach 15 revival in mijn bezit en deze bevalt me echt. Ik betaal er rond de 64 euro voor. Is dat teveel ???
0 x
There is no bad whisky. There are only some whisky's that aren't as good as others.

Afbeelding

wrc1
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor wrc1 » 17 Mei 2016, 21:37

Nog vergeten te zeggen dat mijn jongste zoon ook uit 2002 komt en ik daarom die fles kocht. Ik hoop om ooit met hem die fles te openen!!
0 x

Afbeelding

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 17 Mei 2016, 21:50

wrc1 schreef:Heb reeds een Glendronach 15 revival in mijn bezit en deze bevalt me echt. Ik betaal er rond de 64 euro voor. Is dat teveel ???

Ik vind persoonlijk van wel, heb er toen (1 jaar geleden) 37,50 voor betaald. Was ook meer dan genoeg..
Met de kennis en ervaring nu zou ik er zeker geen €64,00 voor betalen, paar Euro er bij en je hebt een single cask zoals hierboven gepost door oogadal.

Van de andere kant, vind jij hem €64,00 waard? Dan gewoon nog eentje aanschaffen :goedgedaan
0 x
Afbeelding

wrc1
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor wrc1 » 17 Mei 2016, 21:54

Nino schreef:
wrc1 schreef:Heb reeds een Glendronach 15 revival in mijn bezit en deze bevalt me echt. Ik betaal er rond de 64 euro voor. Is dat teveel ???

Ik vind persoonlijk van wel, heb er toen (1 jaar geleden) 37,50 voor betaald. Was ook meer dan genoeg..
Met de kennis en ervaring nu zou ik er zeker geen €64,00 voor betalen, paar Euro er bij en je hebt een single cask zoals hierboven gepost door oogadal.

Van de andere kant, vind jij hem €64,00 waard? Dan gewoon nog eentje aanschaffen :goedgedaan

Ik woon in België hé niet in NL. Wij worden hier al zwaarder belast op whisky !!

Edit over de prijs :

Ik betaal 64 euro voor die Glendronach 10y #2640 Oloroso voor de 15y revival betaalde ik iets van 57 euro. Op drankdizijn staat de revival op het moment iets van een 69,95 euro dus zo veel heb ik er niet voor betaald he
0 x

Afbeelding

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 18 Mei 2016, 00:33

Dat is dus maar relatief, aangezien de 15 er een tijdje uit ligt, is de prijs ineens keihard omhooggegaan. Zeg maar verdubbeld in een jaar tijd.
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 18 Mei 2016, 08:11

Kort en simpel; nee, da's niet teveel in de huidige tijden.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 18 Mei 2016, 10:18

persoonlijk zou ik nu eerder single cask kopen zoals deze twee nu de prijs zo hoog is.

http://theoldpipe.com/shop/nl/highland/ ... results=17

0 x

Lucs
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Lucs » 18 Mei 2016, 22:34

Stel jezelf de vraag... Zou ik hem voor 64 euro weer kopen? Zo ja, dan heb je niet teveel betaald :)
Ik zelf zou het mogelijk doen als ik door mijn voorraad heen ben maar voor mij ligt daar wel ongeveer de grens. Als hij veel duurder wordt dan wijk ik uit naar iets anders. Helemaal als je voor een paar euro meer een Single Cask op de kop kunt tikken (als cask strength je ding is)
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 18 Mei 2016, 22:55

Jonadawi schreef:persoonlijk zou ik nu eerder single cask kopen zoals deze twee nu de prijs zo hoog is.

Dat ze er nog zijn..... :Scratch

Ken ze beide en in dit geval is de OLO de betere keus. Heeft wel maandje of wat lucht nodig trouwens!
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 18 Mei 2016, 22:58

Oogadal schreef:
Jonadawi schreef:persoonlijk zou ik nu eerder single cask kopen zoals deze twee nu de prijs zo hoog is.

Dat ze er nog zijn..... :Scratch

Ken ze beide en in dit geval is de OLO de betere keus. Heeft wel maandje of wat lucht nodig trouwens!

Vond een dik uur voor een grain al wat.. deze moet je al een maand van te voren inschenken?

:gnif
5 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 19 Mei 2016, 08:08

:P :P

Had met beide varianten al dat ik ze niet goed vond de 1e dram. Dan blijven ze automatisch al langer staan en daar knappen ze beiden behoorlijk van op. En waar ik de PX in 1e instantie de betere vond was het daarna andersom.
Blijft een rare sport, dat whiskydrinken :gnif
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Sir Dramalot
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Sir Dramalot » 19 Mei 2016, 11:32

Helemaal mee eens. Tijdens mijn eerste bezoek aan the old pipe alleen de PX gekocht. Recentelijk opnieuw een bezoekje afgelegd en beide geproefd uit al wat langer openstaande flessen. Vond ook de olo beter en daar maar gelijk een paar flesjes van gekocht.
De prijs (69,95) houden ze - in tegenstelling tot algemene prijsontwikkelingen/stijgingen - op dit peil en gaan ze ook niet wijzigen aldus een medewerkster van the old pipe.
Blijft een leuke zaak - een bezoek laat echter altijd een groot gat in de portemonnee achter.
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 18 Aug 2016, 14:39

Een uur geleden via een persbericht bekend gemaakt door Glendronach; Glendronach komt (terug) met de 14 yrs virgin oak finish. Reken op 2-3 weken dat het in Nederland is.

http://glendronachdistillery.co.uk/news/glendronach-re-releases-14-year-old-virgin-oak-wood-finish/
2 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”