Glendronach Expressies
Re: Glendronach Expressies
Weet iemand hoe de peated versie van GD scoort qua rokerigheid?
Moet ik aan Lagavullin of Laphroaig denken of meer richting Benromach 5/10 of JW Black qua "rookintensiteit"?
Moet ik aan Lagavullin of Laphroaig denken of meer richting Benromach 5/10 of JW Black qua "rookintensiteit"?
0 x
Lucs schreef:Weet iemand hoe de peated versie van GD scoort qua rokerigheid?
Meer rond niveautje Talisker/Benromach maar dan zonder medicinaliteit. Meer vegetale peat, ofwel grassig/smeulende bladeren.
Ik heb hem op een blindproeverij gehad en had wel door dat die niet van Islay kwam, maar eerlijk gezegd vond ik hem niet de moeite waard.
1 x
mensen
ikzelf ben ook liefhebber van glendronach(naast tullibardine)
tot nu to the parliament en de cs batch 5 geproefd
ikzelf ben ook liefhebber van glendronach(naast tullibardine)
tot nu to the parliament en de cs batch 5 geproefd
0 x
Geert schreef:Oogadal schreef:Eeeeeh, nee, dadels en kaneel niet direct. Wel donkere Sultana's, espresso, chocolade, chili's, peper, gember, pruimen, waxy, veel rood fruit en hele mooie houtinvloeden. En het hele jaar een topper, echt een klassieke volle sherrybom.
Kijk, dat is handig, wat meer notities dan de standaard die je overal op internet leest! Thx!
Hebben we het hier ook over hetzelfde vat nummer 3806? Ben ook wel benieuwd naar batch 13 hoewel ik begreep dat de prijzen omhoog zijn geschoten?
Desalniettemin staat bovenstaande whisky vooralsnog ergens bovenaan mijn wenslijstje
0 x
Oogadal schreef:frenkb schreef:Overigens zijn er ook zat SC die wat mij betreft minder zijn dan de Parliament.
Eehhhh, alle 11 yo SC doel je waarschijnlijk op? Ook niet heel raar denk ik?
Er zijn ook genoeg single casks uit de jaren negentig die het voor mij niet halen bij de Parliament. Overigens niet zo verwondelijk ook. Je hebt het toch over een 21-jaar oude vatted Glendronach. En mijn ervaring is dat een goede vatting van meerdere vaten vaak beter in balans/complexer is dan een single cask. En daarmee doel ik niet alleen op Glendronach, dat geldt voor alle distileerderijen.
2 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Zijn er al mensen die ervaring hebben met deze? https://www.whiskybase.com/whisky/78574 ... onach-2003
Ben benieuwd. Ik hou voorlopig de hand op de knip, tenzij er iets erg lekkers voor een goede prijs voorbij komt. En laat deze wellicht een kandidaat zijn.
Ben benieuwd. Ik hou voorlopig de hand op de knip, tenzij er iets erg lekkers voor een goede prijs voorbij komt. En laat deze wellicht een kandidaat zijn.
0 x
Affirmanti incumbit probatio
thijs100 schreef:Oogadal schreef:frenkb schreef:Overigens zijn er ook zat SC die wat mij betreft minder zijn dan de Parliament.
Er zijn ook genoeg single casks uit de jaren negentig die het voor mij niet halen bij de Parliament. Overigens niet zo verwondelijk ook. Je hebt het toch over een 21-jaar oude vatted Glendronach. En mijn ervaring is dat een goede vatting van meerdere vaten vaak beter in balans/complexer is dan een single cask. En daarmee doel ik niet alleen op Glendronach, dat geldt voor alle distileerderijen.
Die parliament is echt geniaal. Een jaar geleden nog voor 60 euro op de kop weten te tikken. nu is hij bijna niet meer onder de 100 euro te verkrijgen, echt zo jammer...
0 x
MaltMan schreef:thijs100 schreef:Oogadal schreef:
Die parliament is echt geniaal. Een jaar geleden nog voor 60 euro op de kop weten te tikken. nu is hij bijna niet meer onder de 100 euro te verkrijgen, echt zo jammer...
Voor 100 euro is het al een goede dram maar voor 60 is hij idd geniaal. Voor die prijs kan je er niet genoeg voorraad van hebben.
1 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Zijn er hier mensen die op de gok wat flessen van batch 13 gaan inslaan? Ik vind het wel lastig want enerzijds zijn er nog wat 1995 versies van batch 12 te koop en anderzijds komt de nieuwste batch over een paar weken binnen met wat oudere oloroso bottelingen. Een tip van Oogadal heeft me in ieder geval warm gemaakt voor een 1995 fles dus als ik te lang twijfel, gaat dat hem worden.
0 x
Afgelopen week een flesje Glendronach 12 gekocht bij Drankdozijn om weer een dichte fles op voorraad te hebben. Nu zie ik dat de bottledatum 2013/07/10 is. Betekenent dit dat deze 12 jarige whisky dan 17 a 18 jaar oud is
? Misschien nog maar een extra flesje bijbestellen... de vorige bestelde flessen waren gebotteld in 2015.
- Bijlagen
-
- fles.jpg (44.01 KiB) 1883 keer bekeken
0 x
DaveJ schreef:Afgelopen week een flesje Glendronach 12 gekocht bij Drankdozijn om weer een dichte fles op voorraad te hebben. Nu zie ik dat de bottledatum 2013/07/10 is. Betekenent dit dat deze 12 jarige whisky dan 17 a 18 jaar oud is? Misschien nog maar een extra flesje bijbestellen... de vorige bestelde flessen waren gebotteld in 2015.
Neen, de whisky heeft 12 jaar gerijpt in een vat en rijpt niet verder in de fles.
0 x
Ik denk dat Dave refereert naar dit artikel: http://wordsofwhisky.com/glendronach-is ... abel-says/
Omdat de distilleerderij een tijd niet productief is geweest zou er oudere whisky in de flessen zitten als wat het etiket aangeeft.
Omdat de distilleerderij een tijd niet productief is geweest zou er oudere whisky in de flessen zitten als wat het etiket aangeeft.
2 x
Jorikm schreef:Ik denk dat Dave refereert naar dit artikel: http://wordsofwhisky.com/glendronach-is ... abel-says/
Ja klopt.. Had het er even bij moeten vermelden. Volgens verschillende websites (o.a. Glendronach) zou de distilleerderij gesloten zijn van 1996-2002.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Geert schreef:Zijn er hier mensen die op de gok wat flessen van batch 13 gaan inslaan? Ik vind het wel lastig want enerzijds zijn er nog wat 1995 versies van batch 12 te koop en anderzijds komt de nieuwste batch over een paar weken binnen met wat oudere oloroso bottelingen. Een tip van Oogadal heeft me in ieder geval warm gemaakt voor een 1995 fles dus als ik te lang twijfel, gaat dat hem worden.
Als je te lang twijfelt zijn die mooie van B12 ook op...
1 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”