Bunnahabhain expressies
- defeatless
- Moderator

Re: Bunnahabhain expressies
defeatless schreef:Mermur een PM gedaan!
Dank je wel voor je aanbod, maar ik heb kort na mijn post (januari vorig jaar) de XVIII aangeschaft. Die bevalt me prima: de fles is al half leeg.

0 x
Misschien een leuk onderwerp van discussie uit een ander topic. De Bunnahabhain 12y waar ik rook in proef maar Peter87 niet. Smaken verschillen natuurlijk maar iets zit er in of het zit er niet in, of is het niet zo simpel?
Nu kan het maar zo, dat ik er faliekant naar zit. waarom?
1. Omdat ik nog niet zo lang in het "vak" van het proeven zit en daar Peter al een aardig track record heeft ben ik geneigd zijn mening te volgen.
2. Ik heb geen fles Bunna 12 onder handbereik dus ik kan het ook niet opnieuw beoordelen.
Waarom dan de discussie? Ik ben de proefnotities van Whiskybase eens door gaan spitten en ik merk dat ook daar de meningen verdeelt zijn. De 1 proeft er wel hinten van rook of peat in maar ook velen noemen het niet. Dus mijn vraag aan u heren, dames ook, proeven jullie rook in de Bunnahabhain 12?
Eén ding staat als een paal boven water, ik moet op korte termijn maar weer eens een fles Bunna 12y kopen.
Nu kan het maar zo, dat ik er faliekant naar zit. waarom?
1. Omdat ik nog niet zo lang in het "vak" van het proeven zit en daar Peter al een aardig track record heeft ben ik geneigd zijn mening te volgen.
2. Ik heb geen fles Bunna 12 onder handbereik dus ik kan het ook niet opnieuw beoordelen.
Waarom dan de discussie? Ik ben de proefnotities van Whiskybase eens door gaan spitten en ik merk dat ook daar de meningen verdeelt zijn. De 1 proeft er wel hinten van rook of peat in maar ook velen noemen het niet. Dus mijn vraag aan u heren, dames ook, proeven jullie rook in de Bunnahabhain 12?
Eén ding staat als een paal boven water, ik moet op korte termijn maar weer eens een fles Bunna 12y kopen.
1 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Ik zag de discussie en heb net even mijn proefnotities van de 12yo (old) en 12yo (new) erbij gepakt. Ik heb blijkbaar ook ergens iets van rook op gepikt, aldus in zeer lichte mate (vleugje). Moet zeggen dat ik mij, ondanks 300+ geproefde whiskies, nog steeds als novice zie. M.a.w. dat vleugje rook zou ook een invloed/effect van een ander aroma geweest kunnen zijn, en soms zit het gewoon tussen je oren. Maar niemand proeft wat jij proeft, dus als jij zoiets oppikt, en dusdanig als rook herkend, gewoon oppennen. Smaak en reuk zijn subjectief. Turf pikte ik overigens beide keren niet op.
Color: Amontillad
Nose: Rood fruit, pruimen, gedroogd fruit, sinaasappel, citrusvruchten, karamel, honing, vanille, een vleugje lijm.
Taste: Rood fruit, gedroogd fruit, citrusvruchten, grapefruit, sinaasappel, eikenhout, zwarte peper, zeezout, een vleugje rook.
Finish: Kort, begint zoet - eindigt enigszins droog, honing, rozijnen, krenten, zwarte peper, eikenhout, zeezout, een vleugje rook.
https://www.whiskybase.com/whisky/5890/ ... 2-year-old
-----
Color: Deep copper
Nose: Rood fruit, gedroogd fruit, rode kersen, citrusvruchten, sinaasappel, appels, karamel, toffee, honing, vanille.
Taste: Gedroogd fruit, pure chocolade, koffie, grapefruit, rode appels, citrusvruchten, karamel, siroop, eikenhout, zeezout, een vleugje rook.
Finish: Gemiddeld, begint zoet - eindigt enigszins bitter & licht droog, grapefruit, pure chocolade, honing, vanille, karamel, siroop, eikenhout, zeezout, een vleugje rook.
https://www.whiskybase.com/whisky/19136 ... 2-year-old
Color: Amontillad
Nose: Rood fruit, pruimen, gedroogd fruit, sinaasappel, citrusvruchten, karamel, honing, vanille, een vleugje lijm.
Taste: Rood fruit, gedroogd fruit, citrusvruchten, grapefruit, sinaasappel, eikenhout, zwarte peper, zeezout, een vleugje rook.
Finish: Kort, begint zoet - eindigt enigszins droog, honing, rozijnen, krenten, zwarte peper, eikenhout, zeezout, een vleugje rook.
https://www.whiskybase.com/whisky/5890/ ... 2-year-old
-----
Color: Deep copper
Nose: Rood fruit, gedroogd fruit, rode kersen, citrusvruchten, sinaasappel, appels, karamel, toffee, honing, vanille.
Taste: Gedroogd fruit, pure chocolade, koffie, grapefruit, rode appels, citrusvruchten, karamel, siroop, eikenhout, zeezout, een vleugje rook.
Finish: Gemiddeld, begint zoet - eindigt enigszins bitter & licht droog, grapefruit, pure chocolade, honing, vanille, karamel, siroop, eikenhout, zeezout, een vleugje rook.
https://www.whiskybase.com/whisky/19136 ... 2-year-old
1 x
2 ∞ & →
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Pellie schreef:Abbeywhisky heeft een mooie 23yo op de site staan van Rare cask.... 75 pond, omgerekend rond 105,00 euro incl. verz kosten.
DIe heb ik zowat een jaar geleden al gekocht. Ben eigenlijk totaal verbijsterd dat die er nog staat...
EDIT; die is nu ook niet meer beschikbaar...

0 x
Oogadal schreef:Pellie schreef:Abbeywhisky heeft een mooie 23yo op de site staan van Rare cask.... 75 pond, omgerekend rond 105,00 euro incl. verz kosten.
DIe heb ik zowat een jaar geleden al gekocht. Ben eigenlijk totaal verbijsterd dat die er nog staat...
Dit heb ik gepost op 8 januari 2015!!

0 x
Over Bunna's gesproken, deze is onderweg naar mij. Lijkt me een prima Bunna!! https://www.whiskybase.com/whisky/66895 ... -1991-mamo
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Pellie schreef:
Dit heb ik gepost op 8 januari 2015!!![]()
Vandaar ook de EDIT
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Pellie schreef:Over Bunna's gesproken, deze is onderweg naar mij. Lijkt me een prima Bunna!! https://www.whiskybase.com/whisky/66895 ... -1991-mamo
Smaak vast beter als dat ie er uit ziet
Lijkt wel gewikkeld in krantenpapier... 
0 x
Het gaat mij om de whisky inderdaad, voor mijn part zit het in een melkfles!! 

0 x
-
setvondamme
- Nieuwkomer

Kwam dit weekend nog een 23 jarige bunna tegen voor een 85 euro. 1tje mee genomen stonden er nog een stuk of 10 dacht ik.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Over welke Bunne heb je het dan?
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
-
Mvamelsfort
- Top bijdrager

setvondamme schreef:Kwam dit weekend nog een 23 jarige bunna tegen voor een 85 euro. 1tje mee genomen stonden er nog een stuk of 10 dacht ik.
Inderdaad welke bunna?
0 x
-
setvondamme
- Nieuwkomer

Een bunna distilled in 89 en 23 jaar later gebotteld. Door een onafhankelijke bottelaar. Ws stond erop.
0 x
setvondamme schreef:Een bunna distilled in 89 en 23 jaar later gebotteld. Door een onafhankelijke bottelaar. Ws stond erop.
Zal het deze wel geweest zijn? De door jou genoemde prijs komt ook overeen met wat op Whiskybase staat:
https://www.whiskybase.com/whisky/41366 ... in-1989-ws
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”