Glenmorangie expressies en bottelingen

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Michaël
Senior
Senior

Re: Glenmorangie expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor Michaël » 15 Feb 2016, 23:36

WhiskyJo schreef:Ik kan de Glenmorangie whisky's wel waarderen. De signet is een hele fijne! Ook de 18y is goed.
Heb de Milsean ook in bestelling. Ben benieuwd.

Ik twijfel om de Signet als duurste whiskyaankoop ooit aan te schaffen. Heb nog niet de kans gehad 'm te proberen dus de aankoop zou mogelijk op goed geluk zijn :)
0 x

WhiskyJo
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor WhiskyJo » 16 Feb 2016, 00:01

Ik zeg bij twijfel....doen! :D
Je zult er geen spijt van krijgen.
1 x

Mark
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mark » 07 Mar 2016, 15:08

Wat is het verschil tussen de Glenmorangie Lasanta 43% en de Lasanta 46%? Op de 46% versie stond "sherry cask extra matured".
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 08 Apr 2016, 15:38

Mocht er interesse zijn in de Milsean, stuur dan even een pb. Krijg er toevallig nog een paar.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

RBwhiskyworld
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor RBwhiskyworld » 08 Apr 2016, 16:36

Mark schreef:Wat is het verschil tussen de Glenmorangie Lasanta 43% en de Lasanta 46%? Op de 46% versie stond "sherry cask extra matured".

De Lasanta werd altijd gebotteld op 46% maar Glenmorangie heeft er voor gekozen (zo rond 2014) om deze naar 43% te brengen. Voor zover ik weet is dat het enige verschil.
0 x

Mark
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mark » 15 Jun 2016, 14:42

RBwhiskyworld schreef:
Mark schreef:Wat is het verschil tussen de Glenmorangie Lasanta 43% en de Lasanta 46%? Op de 46% versie stond "sherry cask extra matured".

De Lasanta werd altijd gebotteld op 46% maar Glenmorangie heeft er voor gekozen (zo rond 2014) om deze naar 43% te brengen. Voor zover ik weet is dat het enige verschil.

Beetje late reactie van mijn kant, maar nog bedankt voor je antwoord. Heb de fles uiteindelijk niet gekocht.
1 x

rudyheem
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor rudyheem » 15 Jul 2016, 10:37

ikzelf heb een fles 18 very rare thuis staan maar gezien die redelijk prijzig was vind ik t mooi om em te laten staan voor speciale gelegenheden.
wel heb ik em gedronken in een hotel bar en vond dit een van de beste whisky's die ik tot nu toe gedronken heb.

nu vraag ik me af wat hier het dichtst op lijkt qua andere glenmorangies.
ik zie een hoop nectar d'or voorbij komen maar hoor practisch niemand over glenmorangie donorch of the duthac.
deze zijn op dit moment in de aanbieding op drankdozijn en zou me er graag aan wagen gezien t nu ong 20 euro scheelt met de normale prijs van ongeveer 65 tot 70 euro wat ik wel te duur vind voor een casual whisky.

heeft iemand ervaringen met deze whisky's ?

alvast bedankt
0 x

Michaël
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Michaël » 15 Jul 2016, 11:33

rudyheem schreef:ikzelf heb een fles 18 very rare thuis staan maar gezien die redelijk prijzig was vind ik t mooi om em te laten staan voor speciale gelegenheden.
wel heb ik em gedronken in een hotel bar en vond dit een van de beste whisky's die ik tot nu toe gedronken heb.

ik zie een hoop nectar d'or voorbij komen maar hoor practisch niemand over glenmorangie donorch of the duthac.
deze zijn op dit moment in de aanbieding op drankdozijn en zou me er graag aan wagen gezien t nu ong 20 euro scheelt met de normale prijs van ongeveer 65 tot 70 euro wat ik wel te duur vind voor een casual whisky.

alvast bedankt

Vergeet zeker de gewone tienjarige Original niet, zou ik zeggen. Prijs/kwaliteit helemaal top.

Of je koopt een proefpakket met meerdere expressies uit de core range: http://www.drankgigant.nl/glenmorangie- ... -10cl.html of http://www.drankgigant.nl/glenmorangie- ... -35cl.html

Die achttienjarige zou ik eerlijk gezegd ook gewoon openen. Achttienjarige whisky's koop ik steeds om eventueel onmiddellijk te openen. Whisky's die ouder zijn (21 jaar) houd ik wel langer dicht.
0 x

rudyheem
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor rudyheem » 15 Jul 2016, 12:13

Michaël schreef:
rudyheem schreef:ikzelf heb een fles 18 very rare thuis staan maar gezien die redelijk prijzig was vind ik t mooi om em te laten staan voor speciale gelegenheden.

alvast bedankt

Vergeet zeker de gewone tienjarige Original niet, zou ik zeggen. Prijs/kwaliteit helemaal top.

Of je koopt je een proefpakket met meerdere expressies: http://www.drankgigant.nl/glenmorangie- ... -10cl.html of http://www.drankgigant.nl/glenmorangie- ... -35cl.html

Die achttienjarige zou ik eerlijk gezegd ook gewoon openen. Achttienjarige whisky's koop ik steeds om eventueel onmiddellijk te openen. Whisky's die ouder zijn (21 jaar) houd ik wel langer dicht.

ja t is een van de eerste whisky's die ik kocht in die prijsklasse. (weet dat t voor een goede whisky wel mee valt) voor mij is dit een bijzondere fles.
ik lees zeer weinig reviews over de dornoch en duthac. deze zijn uit zichzelf redelijk prijzig nu hoeft dit niet altijd gepaard te gaan met goed, maar geeft dit wel meestal aan dat het betere kwaliteit is. en smaak is natuurlijk persoonlijk.
nu zijn er vaak aanbiedingen op drank dozijn maar nectar d'or is zn normale prijs en deze twee flink in de aanbieding dus vroeg me af of ze t geld waard zijn
0 x

brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 15 Jul 2016, 12:34

de Glenmorangie 18 vind ik totaal geen goeie whisky :Scratch uit mijn collectie is de Glenmorangie 18 "Extremely Rare" toch wel de slechtste whisky's die ik heb bah honing ,vanille,sinaasapple,water ,water, water, totaal geen body na zo'n 2-3 jaar zit er nog altijd ongeveer 60cl in mijn fles :P
zo zie je maar hoe smaken verschillen :bigsmile
0 x

Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 04 Jan 2017, 00:01

Wie kan voor mij de 'Private Edition' serie in de juiste volgorde zetten ? (jaartal van botteling)
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

MBC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MBC » 04 Jan 2017, 09:02

Breedút_Genietsje schreef:Wie kan voor mij de 'Private Edition' serie in de juiste volgorde zetten ? (jaartal van botteling)

Sonnalta PX private edition (2010)
Finealta private edition (2011)
Artein private edition (2012)
Ealanta private edition (2013)
Companta private edition (2014)
Tùsail private edition (2015)
Milsean private edition (2016)

:goedgedaan

En nu maar afwachten wat er in januari 2017 uit gaat komen... ;)
1 x
Melchior

The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.

MyStuff
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor MyStuff » 04 Jan 2017, 18:07

MBC schreef:
Breedút_Genietsje schreef:Wie kan voor mij de 'Private Edition' serie in de juiste volgorde zetten ? (jaartal van botteling)

Sonnalta PX private edition (2010)
Finealta private edition (2011)
Artein private edition (2012)
Ealanta private edition (2013)
Companta private edition (2014)
Tùsail private edition (2015)
Milsean private edition (2016)

:goedgedaan

En nu maar afwachten wat er in januari 2017 uit gaat komen... ;)

Las ergens Bacalta?
2 x

MBC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MBC » 04 Jan 2017, 22:15

Lijkt inderaad wel te kloppen:

https://whiskygospel.com/2016/06/27/glenmorangie-bacalta-is-the-eighth-private-edition-release/

Madeira cask finish, zou best wel eens erg lekker kunnen worden :smullen
0 x
Melchior

The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.

Dr.rick
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Dr.rick » 11 Jan 2017, 10:21

MBC schreef:Lijkt inderaad wel te kloppen:

https://whiskygospel.com/2016/06/27/glenmorangie-bacalta-is-the-eighth-private-edition-release/

Madeira cask finish, zou best wel eens erg lekker kunnen worden :smullen

Dat lijkt me inderdaad geen misstap van glenmorangie? Voor welke prijs is de milsean eigenlijk op de markt gekomen? Denk dat de bacalta wel in de zelfde range zal gaan vallen?
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”