Glenmorangie expressies en bottelingen
Re: Glenmorangie expressies en bottelingen
Ik krijg die aangeboden samen met een fles springbank cv. En de persoon geeft aan dat zowel de lasanta als de springbank cv niet meer gebotteld/ gemaakt worden.
Aangezien ik het niet weet maak ik graag gebruik van jullie kennis.
Aangezien ik het niet weet maak ik graag gebruik van jullie kennis.
0 x
Ik zou voor allebei niet teveel betalen. Zijn allebei nog makkelijk te krijgen.
0 x
- Wildewillem
- Actief lid

jimvs85 schreef:Weet iemand of de lasanta nog gemaakt word? Of nog ergens verkrijgbaar is?
Op vele sites zie ik staan discontinued.
Bij de plaatselijke g&g stond een bordje dat deze uit het assortiment gaat. Of dit hun assortiment of het algehele assortiment betekend weet ik niet( of dat alleen de fles/doos verandert).
0 x
- WhiskyLiam
- Senior

Vraagje, aangezien de BNJ uit de handel is genomen maar van Glenmorangie komt, is de Glenmorangie 10 yo Original dan degene die het dichtst in de buurt komt (ook al had BNJ als ik mij niet vergis ook wat Talisker)? Is de 10 yo uberhaupt een goede keus voor een whisky onder 30 euro?
0 x
- WhiskyLiam
- Senior

Heb me aan de 10yo (the Original) gewaagd. Denk dat het de beste 10yo is die ik tot nu toe heb gehad (in deze prijsrange). Bijzonder complex, heerlijke volle geur van zoet/zuur fruit en bloesem, en een heerlijke vanille-rijke afdronk. Volgens sommige reviews is hij wat peperig maar dit haalde ik er niet uit. Prijs/kwaliteit gezien 90/100.
1 x
Ik vind de nectard'or toch ook wel net iets beter dan de standaard 10y. Inderdaad iets voller en romiger. Fruit, vanille en honing komt veel meer naar boven bij de nectar d'or...
Maar de oude botteling (andere presentatie) van de gewone 10y vind ik echt wel goed. Zeker beter dan de nieuwe 10y, meer smaak en voller mondgevoel.
De tusail is ook lekker, een wisky met "vergeten" Maris otter barley.
Lekker fruit, cacao, maar soms een beetje scherp. Prijs lag snel vrij hoog, maar heb in Antwerpen 2 flessen kunnen vinden onder de 70e...
Maar de oude botteling (andere presentatie) van de gewone 10y vind ik echt wel goed. Zeker beter dan de nieuwe 10y, meer smaak en voller mondgevoel.
De tusail is ook lekker, een wisky met "vergeten" Maris otter barley.
Lekker fruit, cacao, maar soms een beetje scherp. Prijs lag snel vrij hoog, maar heb in Antwerpen 2 flessen kunnen vinden onder de 70e...
1 x
Nectar D'or vind ik top vanwege de Sauternes finish! De Quinta Ruban vind ik ook een fijne trouwens.
Wordt Lasanta echt niet meer gemaakt?
Wordt Lasanta echt niet meer gemaakt?
0 x
'Red Bull may give you wings, but Whisky will give you balls'
Volgens mij word de lasanta nog gemaakt. En is hij ook nog wel verkrijgbaar.
0 x
Ik heb de Lasanta inmiddels al in een nieuwe verpakking gezien, de bevestiging dat deze voorlopig gewoon verkrijgbaar is. Alleen de Nectar d'Or heb ik al een tijd niet gezien in de winkels!
0 x
'Red Bull may give you wings, but Whisky will give you balls'
ikzelf vond de Dornoch een aanrader.
Had deze gekocht op de luchthaven in Madrid toen mijn vlucht vertraging had
Had deze gekocht op de luchthaven in Madrid toen mijn vlucht vertraging had
0 x
Hoi,
Een vraagje, misschien weten jullie meer. Ik heb deze Nectar d'Or, 2nd edition, 1ltr nog in de kast staan, maar dan zonder vermelding 'for duty free sales only' op de fles.
Weet iemand van jullie of deze fles er misschien uit is/ gaat, aangezien er geen actieve shoplinks meer bij deze fles op WB staan en er één (wel met vermelding 'for duty free sales only') voor een stevige prijs op de WB Marketplace staat.
Ik hoor 't graag, dank!
Een vraagje, misschien weten jullie meer. Ik heb deze Nectar d'Or, 2nd edition, 1ltr nog in de kast staan, maar dan zonder vermelding 'for duty free sales only' op de fles.
Weet iemand van jullie of deze fles er misschien uit is/ gaat, aangezien er geen actieve shoplinks meer bij deze fles op WB staan en er één (wel met vermelding 'for duty free sales only') voor een stevige prijs op de WB Marketplace staat.
Ik hoor 't graag, dank!
0 x
Het is weer een nieuw jaar, dus een nieuwe Private Edition.
De Glenmorangie Milsean.
Wat mij vooral opvalt is dat deze maar 43% is (bron: whiskysite), in tegenstelling tot de vorige private editions die nog het fatsoen hadden om op 46% uitgebracht te worden. Deze is gewoon 46%.
Wel een fraaiepyjama verpakking. 
De Glenmorangie Milsean.
Wel een fraaie

Laatst gewijzigd door turfsmurf op 07 Jan 2016, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Zie bericht hieronder.
Reden: Zie bericht hieronder.
2 x
De milsean is toch 46%.
Ik heb hem vandaag mogen proeven bij de Druiventuin, hij was net binnen gekomen.
Mijn eerste bescheiden indruk: Zoete sinasappelschil met een heerlijk gembertje in de finish.
Als zoet je ding is zou je deze eens kunnen proberen.
De verpakking is net een circustent, heerlijk vrolijk.
De verkoper maakte maakte de vergelijking met een zuurstok, met naast de kleuren ook een link naar de zoete tonen.
Ik heb hem vandaag mogen proeven bij de Druiventuin, hij was net binnen gekomen.
Mijn eerste bescheiden indruk: Zoete sinasappelschil met een heerlijk gembertje in de finish.
Als zoet je ding is zou je deze eens kunnen proberen.
De verpakking is net een circustent, heerlijk vrolijk.
De verkoper maakte maakte de vergelijking met een zuurstok, met naast de kleuren ook een link naar de zoete tonen.
0 x
Ik kan de Glenmorangie whisky's wel waarderen. De signet is een hele fijne! Ook de 18y is goed.
Heb de Milsean ook in bestelling. Ben benieuwd.
Heb de Milsean ook in bestelling. Ben benieuwd.
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”