Littlemill 1990 Silver Seal 1500ml

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
MVDH90
Senior
Senior

Littlemill 1990 Silver Seal 1500ml

Ongelezen berichtdoor MVDH90 » 19 Jan 2016, 00:10

Hallo Allemaal,

Onlangs heb ik deze fles aangeschaft en nu ken ik de 700ml variant maar ik ben nog nergens de 1500ml variant tegengekomen. De informatie op whiskybase is ook vrij beperkt, hier staat ook dat er maar 10 flessen van zijn. Ik vroeg me af of er iemand is die mij meer over deze uitgave kan vertellen? Of is iemand anders deze al een keer tegengekomen?

https://www.whiskybase.com/whisky/60157 ... ll-1990-ss

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij voorbaat dank!
1 x

MVDH90
Senior
Senior

Re: Littlemill 1990 Silver Seal 1500ml

Ongelezen berichtdoor MVDH90 » 19 Jan 2016, 18:05

Afbeelding

Hierbij nog een vergelijking met een 700ml fles.
0 x

poortmh
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor poortmh » 19 Jan 2016, 21:44

Wellicht even contact zoeken op FB met Max Righi?
Hij is botteld het label dacht ik?
2 x

Sir Dramalot
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Sir Dramalot » 19 Jan 2016, 21:56

Ik heb deze fles nog niet zo lang geleden bij een Internetwinkel in de verkoop zien staan. Helaas ben ik vergeten welke zaak het was, maar dat doet er verder ook niet toe want toen ik hem wilde bestellen (rond de 400 euro) was de fles al verkocht. Eerder had ik de 'gewone' uitvoering al eens bij WB in Rotterdam gekocht en het leek me wel een leuke aanvulling van mijn whiskycollectie om daar ook eens een 'magnum' aan toe te voegen.
De inhoud mag hetzelfde worden geacht als de normale fles dus die informatie kun je gebruiken. Het is bij whisky - in tegenstelling tot wijn - ook niet zo dat hoe groter de fles hoe trager de rijping; dat is ook om het even.
Silver seal heeft bij mijn weten wel meer van dit formaat flessen op de markt gebracht (een Port Ellen staat mij o.a. voor de geest).
Dat het uiteindelijk maar om 10 flessen zou gaan viel mij destijds ook op en verbaasde mij ook. Anderzijds: waarom zou die info niet kloppen.
Naar welke info ben je precies op zoek?
1 x

MVDH90
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MVDH90 » 19 Jan 2016, 22:28

Sir Dramalot schreef:Ik heb deze fles nog niet zo lang geleden bij een Internetwinkel in de verkoop zien staan. Helaas ben ik vergeten welke zaak het was, maar dat doet er verder ook niet toe want toen ik hem wilde bestellen (rond de 400 euro) was de fles al verkocht. Eerder had ik de 'gewone' uitvoering al eens bij WB in Rotterdam gekocht en het leek me wel een leuke aanvulling van mijn whiskycollectie om daar ook eens een 'magnum' aan toe te voegen.
De inhoud mag hetzelfde worden geacht als de normale fles dus die informatie kun je gebruiken. Het is bij whisky - in tegenstelling tot wijn - ook niet zo dat hoe groter de fles hoe trager de rijping; dat is ook om het even.
Silver seal heeft bij mijn weten wel meer van dit formaat flessen op de markt gebracht (een Port Ellen staat mij o.a. voor de geest).
Dat het uiteindelijk maar om 10 flessen zou gaan viel mij destijds ook op en verbaasde mij ook. Anderzijds: waarom zou die info niet kloppen.

Haha ik ben opzoek naar deze info! Bedankt voor je informatie. Ik wist niet wanneer en waar die verkocht werd omdat het ook om zo'n kleine oplage ging. Daarbij vindt ik de informatie over de rijping ook erg interessant, had ik nog niet eens bij stilgestaan. Bedankt! :duimop
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 19 Jan 2016, 23:02

MVDH90 schreef:
Sir Dramalot schreef:Ik heb deze fles nog niet zo lang geleden bij een Internetwinkel in de verkoop zien staan. Helaas ben ik vergeten welke zaak het was, maar dat doet er verder ook niet toe want toen ik hem wilde bestellen (rond de 400 euro) was de fles al verkocht. Eerder had ik de 'gewone' uitvoering al eens bij WB in Rotterdam gekocht en het leek me wel een leuke aanvulling van mijn whiskycollectie om daar ook eens een 'magnum' aan toe te voegen.

Haha ik ben opzoek naar deze info! Bedankt voor je informatie. Ik wist niet wanneer en waar die verkocht werd omdat het ook om zo'n kleine oplage ging. Daarbij vindt ik de informatie over de rijping ook erg interessant, had ik nog niet eens bij stilgestaan. Bedankt! :duimop

Nu wel een kleine kanttekening:
Bij wijn heb je vatrijping en flesrijping en is er inderdaad een verschil tussen een grote en een kleine fles.
Bij whisky is hier nog discussie over, althans ze noemen het alvast niet rijpen.
Ze noemen het OBE (old bottle effect) en of er dan bij whisky een wezenlijk verschil is tussen een grote of een kleine fles...
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”