Highland Park 30 zonder plastic verzegeling ('strip stamp')
-
kevinbergsma
- Actief lid

Highland Park 30 zonder plastic verzegeling ('strip stamp')
Beste Forum-leden,
Vanwege het ontbreken van een plastic verzegeling ('strip stamp') om de hals van een aantal flessen Highland Park 30 die ik recent heb aangekocht, heb ik contact opgenomen met Highland Park met de vraag naar de echtheid van de flessen en whisky.
In een reactie daarop vroegen ze mij de 'lot codes' (code op de achterkant van het etiket aan de voorkant: zichtbaar als je door de fles heen kijkt) met hen te delen, zodat zij in hun gegevens konden nakijken of er in de desbetreffende productierun een plastic verzegeling is gebruikt.
Hun reactie heb ik hieronder bijgevoegd.
Samengevat komt het voor dat er in sommige gevallen door Highland Park geen plastic verzegeling is gebruikt. Het ontbreken van een plastic verzegeling duidt dus niet direct op fraude. De echtheid van de whisky is alleen met zekerheid vast te stellen door de inhoud van de flessen te testen.
Vanwege het ontbreken van een plastic verzegeling ('strip stamp') om de hals van een aantal flessen Highland Park 30 die ik recent heb aangekocht, heb ik contact opgenomen met Highland Park met de vraag naar de echtheid van de flessen en whisky.
In een reactie daarop vroegen ze mij de 'lot codes' (code op de achterkant van het etiket aan de voorkant: zichtbaar als je door de fles heen kijkt) met hen te delen, zodat zij in hun gegevens konden nakijken of er in de desbetreffende productierun een plastic verzegeling is gebruikt.
Hun reactie heb ik hieronder bijgevoegd.
Samengevat komt het voor dat er in sommige gevallen door Highland Park geen plastic verzegeling is gebruikt. Het ontbreken van een plastic verzegeling duidt dus niet direct op fraude. De echtheid van de whisky is alleen met zekerheid vast te stellen door de inhoud van de flessen te testen.
- Bijlagen
-
- image.png (167.8 KiB) 2630 keer bekeken
-
- image.png (145.28 KiB) 2630 keer bekeken
Laatst gewijzigd door kevinbergsma op 20 Nov 2015, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- defeatless
- Moderator

Re: Highland Park 30 zonder plastic verzegeling ('strip stamp')
Ok juist ja.
Maar inderdaad kan er dus wel gewoon andere whisky inzitten dus.
Ik zou het er niet op gewaagd hebben eerlijk gezegd.
Maar inderdaad kan er dus wel gewoon andere whisky inzitten dus.
Ik zou het er niet op gewaagd hebben eerlijk gezegd.
0 x
-
kevinbergsma
- Actief lid

Voor de volledigheid:
Ik heb de flessen via een gerenommeerde webshop gekocht. Bij het openen van het pakket ontdekte ik dat de plastic verzegeling ontbrak. Vervolgens heb ik contact opgenomen met Highland Park. Inmiddels heb ik de flessen geretourneerd naar de winkel. Daar begreep men mijn beslissing. Bovenstaande reactie van Highland Park heb ik met de zaak gedeeld. Zij waren net zo nieuwsgierig als ik.
Ik heb de flessen via een gerenommeerde webshop gekocht. Bij het openen van het pakket ontdekte ik dat de plastic verzegeling ontbrak. Vervolgens heb ik contact opgenomen met Highland Park. Inmiddels heb ik de flessen geretourneerd naar de winkel. Daar begreep men mijn beslissing. Bovenstaande reactie van Highland Park heb ik met de zaak gedeeld. Zij waren net zo nieuwsgierig als ik.
0 x
Met geen plastic verzegeling bedoel je dat er dus alleen dat stripje over de kurk gespannen is? Wel vreemd, dat ze die flessen niet consequent op dezelfde manier verzegelen.
0 x
-
kevinbergsma
- Actief lid

Klopt Thijs!
Met plastic verzegeling bedoel ik zowel het zilveren hologram als het plastic daaromheen.
In bovenstaande gevallen ontbraken beiden en trof ik alleen het papieren stripje over de kurk/dop aan.
Met plastic verzegeling bedoel ik zowel het zilveren hologram als het plastic daaromheen.
In bovenstaande gevallen ontbraken beiden en trof ik alleen het papieren stripje over de kurk/dop aan.
1 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

kevinbergsma schreef: De echtheid van de whisky is echter niet te garanderen en alleen door de inhoud van de flessen te testen met zekerheid vast te stellen.
Begrijp ik nou goed dat je deze flessen hebt ontvangen zonder seal over de kurk? Alleen met een (makkelijk) te reproduceren papieren strikje zoals we die vaak zagen in de jaren 80 bottelingen met schroefdop?
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Jou ex flessen hebben dus deze capsule niet:
viewtopic.php?f=160&t=9941#p121637
0 x
kevinbergsma schreef:Klopt Thijs!
Ik bekeek gisteren toevallig deze review () over de HP 30 en daarin wordt ook verteld hoe belangrijk het is om deze sticker aan te treffen op je fles. Onbegrijpelijk dat er slordig wordt omgegaan met het al dan niet aanbrengen van de sticker op een fles van deze prijsklasse. Overigens wel jaloers op jou dat je zo een mooie fles (bijna) in je collectie hebt
Ik hoop ooit met een reeks vrienden samen te leggen om een fles als deze aan te kopen. Het er in m'n eentje aan besteden zie ik me nog niet onmiddellijk doen 
0 x
Zeer apart dat HP voor verschillende landen een andere manier van verzegelen hanteert.. Zeker met flessen van deze waarde. 

0 x
-
kevinbergsma
- Actief lid

Oogadal schreef:Jou ex flessen hebben dus deze capsule niet:
Klopt helemaal Oogadal!
Zoals gezegd ontbraken het zilveren hologram en het plastic om de gehele hals. In plaats daarvan was alleen het papieren stripje over de kruk gespannen.
Hierbij twee foto's ter verduidelijking:
1. Inclusief papieren strip, zilveren hologram en plastic om de gehele hals.
2. Uitsluitend een papieren strip.
- Bijlagen
-
- thumb_IMG_2154_1024.jpg (113.96 KiB) 2372 keer bekeken
-
- thumb_IMG_2153_1024.jpg (97.47 KiB) 2372 keer bekeken
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Dan heb je groot gelijk dat je ze terug stuurt. Echt belachelijk.
0 x
In een eerdere topic werd hier ook al over geschreven. Echter daar werd gesteld dat er geen flessen zonder plastic verzegeling eruit zijn gegaan. Dat is dan ook wel weer raar.
viewtopic.php?f=17&t=8486
Ben blij dat ik ze met zegel heb.
viewtopic.php?f=17&t=8486
Ben blij dat ik ze met zegel heb.
0 x
Waarom niet 1 sluiting voor ieder land.
Wordt de kans op fraude ook kleiner.
Wordt de kans op fraude ook kleiner.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Yep. En dan graag sluitingen die er met geen mogelijkheid intact af te halen zijn als de fles opengaat. Daar mag Laphraoig zich ook wel mee bezig gaan houden, zie bericht in deze link waar een lege fles met seal volledig intact wordt verkocht op ebay voor € 70.99...
https://www.whiskybase.com/whisky/58360/laphroaig-1991
1 x
Oogadal schreef:Yep. En dan graag sluitingen die er met geen mogelijkheid intact af te halen zijn als de fles opengaat. Daar mag Laphraoig zich ook wel mee bezig gaan houden, zie bericht in deze link waar een lege fles met seal volledig intact wordt verkocht op ebay voor € 70.99...![]()
Ik heb nog nooit een fles in huis gehad waar het mogelijk was om hem te openen zonder het zegel eraf te halen. Het is overigens nooit echt in me opgekomen om dit te proberen
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”