Classic Malts Selection

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Piet
Moderator
Moderator

Classic Malts Selection

Ongelezen berichtdoor Piet » 18 Okt 2010, 12:51

Als het specifiek over deze range gaat, dus niet zozeer de diepte in met een afzonderlijk merk, maar in de context.

Uit Welke whisky ?
saintjimmy schreef:Leuk het idee van alle gebieden, volgens mij zit je met de Classic Malts van diageo goed, ook zeker qua budget:

Talisker 10yo = Islands
Lagavulin 16 yo = Islay
Dalwhinnie 15yo = Highlands
Glenkinchie 12yo = Lowlands
Craggammore 12yo = Speyside

Enige wat je dan nog mist is een Campbeltown whisky zoals de Springbank 10yo.

Gerelateerd: Classic Malts Selection, Members only... vrienden van .. friends of ...
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Re: Classic Malts Selection

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 18 Okt 2010, 14:37

Clynelish, Caol Ila en Glen Spey worden ook tot de Classic Malts gerekend.
Ze werden ingezet voor Oban, Lagavulin en Cragganmore toen daar "even" niet genoeg van was.
De oorspronkelijke Classic Six staan op een groen rekje met koperen hekje. Ze werden in 1988 geïntroduceerd door Diageo
Er is ook een rekje met de drie tijdelijke plaatsvervangers.
Doordat Diageo geen Campbeltown distilleerderij(en) bezit, konden alleen de regio's Lowlands, Islands, (Western) Highlands, Speyside en Islay gepresenteerd worden.

MacOffringa
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 18 Okt 2010, 15:01

Er zijn inmiddels meerdere versies van het rekje maar ik denk dat dit het eerste origineel is.

classicsixmalts.jpg
classicsixmalts.jpg (11.75 KiB) 5634 keer bekeken
0 x

Richaar-cdl
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Richaar-cdl » 02 Nov 2010, 10:11

is dit rekje, of de aanvulling tot 9 nog ergens te krijgen.

Ik lees ergens ook dat er 12 Classic Malts zijn: Caol Ila, Cardhu, Clynelish, Cragganmore, Dalwhinnie, Glen Elgin, Glenkinchie, Knockando, Lagavulin, Oban, Royal Lochnager en Talisker.
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 02 Nov 2010, 19:52

Het 'originele' rekje van de 6 Classic Malts is nog te koop bij Jurgen's Whiskyhuis in Zottegem.
http://www.whiskyhuis.be/catalog/produc ... ucts_id=10
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 18 Nov 2010, 14:52

Om maar even de huidige puntjes op de I de zetten. In Leiden heb ik de meest recente brochure meegenomen. Daarin staat:

De Classic Malts Selection bestaat uit single malt whisky's van in totaal 27 werkende distilleerderijen in Schotland. Daarnaast beschikt zij over de voorraden van nog eens 40 gesloten distilleerderijen.
...
Het hart van de CMS wordt gevormd door de single malt whisky's:
The Caol Ila, Cardhu, Clynelish, Cragganmore, Dalwhinnie, Glenkinchie, Glen Elgin, Royal Lochnagar, Oban, Singleton of Dufftown, Talisker en Lagavulin.

Of dit weer achterhaald is qua "hart" is dan de vraag omdat op de website ook Knockando staat !
0 x

Robbie146
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Robbie146 » 21 Nov 2010, 19:25

Piet schreef:Er zijn inmiddels meerdere versies van het rekje maar ik denk dat dit het eerste origineel is.

classicsixmalts.jpg

Rekje vorige week met wat mazzel op Marktplaats kunnen bemachtigen, worden soms aangeboden en er worden vaak belachelijke prijzen voor gevraagd. Heb voor de mijn 30,- betaald, vond ik nog wel te doen.

Overigens heb ik het gevuld met lege flessen waar op kleur gemaakte koude thee inzit, wil mijn Whisky's niet in het volle licht zetten dus die blijven mooi in de kast....... :Slainte
0 x

Amito
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Amito » 04 Dec 2010, 11:34

Richaar-cdl schreef:is dit rekje, of de aanvulling tot 9 nog ergens te krijgen.

Ik lees ergens ook dat er 12 Classic Malts zijn: Caol Ila, Cardhu, Clynelish, Cragganmore, Dalwhinnie, Glen Elgin, Glenkinchie, Knockando, Lagavulin, Oban, Royal Lochnager en Talisker.

Heb er onlangs nog een voor 30 euro op marktplaats gekocht met de opdruk Dalwinnie, Talisker, Cragganmor, Oban, Lagavullin, Glenkinchie maar het meisje is het er niet mee eens( :nono ) en het is inderdaad niet echt een mooi gezicht op mn mooie whiskykast :? laat maar even weten als je m wilt over nemen... (mail naar info@whiskyrotterdam.nl) er zit een kleine beschadiging op de achterkant aan de onderzijde maar zie je niets van..
Laatst gewijzigd door Amito op 04 Dec 2010, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

GastheerG
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor GastheerG » 04 Dec 2010, 12:09

Robbie146 schreef:Rekje vorige week met wat mazzel op Marktplaats kunnen bemachtigen, worden soms aangeboden en er worden vaak belachelijke prijzen voor gevraagd. Heb voor de mijn 30,- betaald, vond ik nog wel te doen.

OEPS...............

Ik heb niet zo lang terug twee rekjes weggegooid. Een zo'n classic rekje en een rekje waar er drie in stonden. De rekjes hebben een tijdje op m'n hobbykamer gestaan met echt mooi glas.
Hier een foto vlak voor het rekje van 3 werd geëlimineerd. Even nog overwogen er plantjes in te zetten. :P
Afbeelding

Ik kan er niks aan doen maar ik vind het zulke spuuglelijke dingen. En tot overmaat van ramp kreeg ik in zeer korte tijd DRIE (1 van 6 en 2 van 3) van die rekjes cadeau.

Over de whiksy die in beide rekjes staat ben ik overigs wel erg enthousiast :bigsmile

De volgende keer toch maar op Marktplaats :?
0 x

Amito
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Amito » 04 Dec 2010, 12:26

GastheerG schreef:OEPS...............

Ik heb niet zo lang terug twee rekjes weggegooid. Een zo'n classic rekje en een rekje waar er drie in stonden. De rekjes hebben een tijdje op m'n hobbykamer gestaan met echt mooi glas.
Hier een foto vlak voor het rekje van 3 werd geëlimineerd. Even nog overwogen er plantjes in te zetten. :P
.......

Ik kan er niks aan doen maar ik vind het zulke spuuglelijke dingen. En tot overmaat van ramp kreeg ik in zeer korte tijd DRIE (1 van 6 en 2 van 3) van die rekjes cadeau.

Over de whiksy die in beide rekjes staat ben ik overigs wel erg enthousiast :bigsmile

De volgende keer toch maar op Marktplaats :?

Haha, wat een prachtfoto!!! :hoedaf
0 x

4snaar
Senior
Senior

Afmeting fles Glenkinchie 10 vs 12

Ongelezen berichtdoor 4snaar » 17 Feb 2014, 15:03

Ik heb (eindelijk) eens een oude Classic Malts plint gekocht op marktplaats. Dit is de versie waarin de Glenkinchie 10 staat. Weet iemand of de afmeting van de onderkant van de Glenkinchie 12 gelijk is aan die van de 10? Dan ga ik een klein beetje smokkelen :-)
En een lege plint is ook maar een lege plint of niet soms?

Thanks
0 x
Drinking enough water is the difference between
"A dram you can not remember" and "A dram you can not forget"

Afbeelding

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Afmeting fles Glenkinchie 10 vs 12

Ongelezen berichtdoor totalatool » 17 Feb 2014, 16:47

Of je vraagt mij even wat ik vraag voor een flesje Glenkinchie 10. ;)
0 x
Afbeelding

maltje
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Afmeting fles Glenkinchie 10 vs 12

Ongelezen berichtdoor maltje » 01 Mei 2014, 14:29

En wat is dat zoal waard tegenwoordig?

mvg
totalatool schreef:Of je vraagt mij even wat ik vraag voor een flesje Glenkinchie 10. ;)
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”