Ben Nevis TWJ 1996—2020

Vraag naar specifieke Whisky of een ander distillaat en gerelateerde objecten.

Moderators: Bram84, AquaVitae, FGG

Forumregels
Het direct aanbieden van flessen in dit het forum "vraag" is niet toegestaan voor mensen die nog geen toegang hebben tot het aanbodgedeelte van het forum. Deze personen mogen alleen per PB een fles aanbieden. De desbetreffende berichten worden verwijderd.
Wouterk
Senior
Senior

Re: Ben Nevis TWJ 1996—2020

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 15 Jul 2020, 15:29

TWJ schreef:Dag allen. Het lijkt me nuttig, The Whisky Jury zijnde, om hier even op in te pikken :-)
Ten eerste thx voor de lovende woorden ivm de nieuwe Ben Nevis.

Ivm beschikbaarheid: ik hoor veel vooroordelen tov Whiskay (nl) die ik graag zou rechtzetten.
De allereerste botteling verkocht hij idd duurder. Daarna hebben wij dat niet meer toegelaten. En reeds vanaf de 2de verkoopt hij aan de prijs zoals alle anderen. Is een ballot belachelijk? Ik vind zelf van niet. De prijs was de retailprijs en zo krijgt iedereen echt een eerlijke kans. En niet alleen de snelsten. Dat de vraag groter is dan het aanbod, is ook voor de handelaars dansen op een slappe koord. Whiskay doet trouwens enkele zaken die wij zeer sterk weten te waarderen: hij opent flessen om te kunnen verkopen als samples (hij is de enige die dat doet met onze flessen, en dat vinden wij een super initiatief). Verder zorgde hij persoonlijk voor het versturen van flessen naar de beste whiskybar in Tokyo. Flessen die daar GEOPEND worden. Whiskay afschilderen als een simpele flipper is dus echt niet rechtvaardig. We zijn hem echt dankbaar.

Sommige winkels houden flessen achter voor hun vaste klanten. Is dat verkeerd? Ik vraag dat eerlijk gezegd zelf ook als er een fles uitkomt van 't een of 't ander dat ik heel graag wil, en dat doe ik al 10 jaar, omdat het al langer dan 10 jaar zo werkt. Goeie flessen geraken amper tot in het winkelrek. En is het dan verkeerd om voor jouw vaste klanten een flesje te reserveren? Ik vind van niet.

Ik lees dat flessen per 6 zouden worden gekocht/verkocht. Dat lijkt mij sterk. En dat betwijfel ik dus ten zeerste. Wie dat kan bewijzen > zeer graag, maar nogmaals, lijkt me sterk.

Bonding Dram verkocht idd ZONDER mogelijk tot reservatie, iedereen heeft dus de kans om te kopen. Hij wist ons wel te vertellen dat alle Ben Nevis flessen op 90 seconden waren uitverkocht.

Het is altijd frustrerend, zelf ben ik al meer dan 10 jaar whiskyliefhebber en ook ikzelf heb vaak een teleurstelling moeten slikken. We vinden het zelf ook vervelend dat vele whiskyliefhebbers teleurgesteld zijn. Maar wat ik vooral wilde uitklaren, is dat wij achter al onze verdelers staan, dat ze allen een eigen manier van werken hebben, maar dat ze allemaal passie hebben voor het vak. En dat wilden we hier graag even stellen. Anyway: cheers allemaal en we komen elkaar zeker wel eens tegen! The Whisky Jury

Dank voor jouw heldere betoog. Ik zal de beste heer even terugbellen en vragen of ik m verkeerd begrepen heb. Dan kan ik dat uiteraard met veel plezier rechtzetten. Ik doe niet aan naming en shaming, mocht ik m goed begrepen hebben stuur ik je (TWJ) een pb anders hier een rectificatie.
0 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

Wouterk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 15 Jul 2020, 15:31

:?
henri schreef:
TWJ schreef:Dag allen. Het lijkt me nuttig, The Whisky Jury zijnde, om hier even op in te pikken :-)

Ik lees dat flessen per 6 zouden worden gekocht/verkocht. Dat lijkt mij sterk. En dat betwijfel ik dus ten zeerste. Wie dat kan bewijzen > zeer graag, maar nogmaals, lijkt me sterk.

eens, mij dus ook, vandaar ook mijn woorden over ivo en tasttoe onder andere
ik vermoed dat degene die dit wouter vertelde van de 6 stuks dan ook iemand is die de boot gemist heeft

Onjuist vermoeden, ik ga erachteraan :goedgedaan
0 x

Wouterk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 15 Jul 2020, 15:46

Wouterk schreef:
Ten eerste thx voor de lovende woorden ivm de nieuwe Ben Nevis.
- - - 8< - - -
- - - 8< - - -

Dank voor jouw heldere betoog. Ik zal de beste heer even terugbellen en vragen of ik m verkeerd begrepen heb. Dan kan ik dat uiteraard met veel plezier rechtzetten. Ik doe niet aan naming en shaming, mocht ik m goed begrepen hebben stuur ik je (TWJ) een pb anders hier een rectificatie.

Ik had de aardige Belg verkeerd begrepen. De meesten kochten 6 flessen, wat ik begrepen heb als 6x Ben Nevis, waar we het immers over hadden. Maar hij bedoelde een assorti van 6 flessen (dus alle bottelingen en van een enkele expressie 2 stuks). Hopelijk zo recht gezet en excuses voor de misinformatie :gnif
4 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 15 Jul 2020, 15:51

Wouterk schreef:
Wouterk schreef:
TWJ schreef:

dan komt dat wel overeen met hoe ik het zelf ook aangekocht heb bij ivo,
ik heb ze daar ook gekocht als set van nevis, caol ila, ledaig en 2 expressies van williamson
1 x
Afbeelding

Wouterk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 15 Jul 2020, 15:53

henri schreef:
Wouterk schreef:
Wouterk schreef:

dan komt dat wel overeen met hoe ik het zelf ook aangekocht heb bij ivo,
ik heb ze daar ook gekocht als set van nevis, caol ila, ledaig en 2 expressies van williamson

Aardige Belg = Ivo :-D

Zelf meteen flesje Williamson bij m besteld
1 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 15 Jul 2020, 18:49

Het gaat er aan toe zoals altijd met die spullen. Dit is zo met Lego, met wijnen, met stripverhalen, met whisky. (ik vernoem deze omdat ik er in thuis ben) Ons kent ons. Ik heb nog nooit iets gewonnen in een ballot op al die jaren. En al veel meegedaan. En al veel gekocht en op alle mailinglists. Wel doe ik soms een bod over de retail prijs. Of kopen in combinatie met andere items. Dat werkt wel soms. It's all about the money. Niets meer, niets minder. Al de rest is puur zever.

En eigenlijk, hoeveel Ben Nevis 1996 is er niet. Gewoon een hype.
0 x
Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 15 Jul 2020, 19:05

TWJ schreef:Bonding Dram verkocht idd ZONDER mogelijk tot reservatie, iedereen heeft dus de kans om te kopen. Hij wist ons wel te vertellen dat alle Ben Nevis flessen op 90 seconden waren uitverkocht.

Deze zin vind ik sterk. Ik ben de ganse dag thuis. Ik kijk veel op sites. Nog nooit zo iets kunnen kopen buiten bij The Whisky Exchange en Maison du Whisky. En dan nog in beperkte mate. Op andere sites? Alleen een vakje met uitverkocht. Makkelijk zo. Je wil dus zeggen dat er mensen voortdurend op die site liggen te kijken en te refreshen? Ja, en ik ben Sinterklaas. Die flessen komen uitverkocht op de site om surfers te lokken. Simpel. Idem de ballots. Nog nooit iets gewonnen. Terwijl er andere zijn met multiple bottles. Zelfs de laatste dreamcask Redbreast, niks. Kan geen toeval zijn.
0 x

Wouterk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 15 Jul 2020, 22:28

Christine schreef:
TWJ schreef:Bonding Dram verkocht idd ZONDER mogelijk tot reservatie, iedereen heeft dus de kans om te kopen. Hij wist ons wel te vertellen dat alle Ben Nevis flessen op 90 seconden waren uitverkocht.

Deze zin vind ik sterk. Ik ben de ganse dag thuis. Ik kijk veel op sites. Nog nooit zo iets kunnen kopen buiten bij The Whisky Exchange en Maison du Whisky. En dan nog in beperkte mate. Op andere sites? Alleen een vakje met uitverkocht. Makkelijk zo. Je wil dus zeggen dat er mensen voortdurend op die site liggen te kijken en te refreshen? Ja, en ik ben Sinterklaas. Die flessen komen uitverkocht op de site om surfers te lokken. Simpel. Idem de ballots. Nog nooit iets gewonnen. Terwijl er andere zijn met multiple bottles. Zelfs de laatste dreamcask Redbreast, niks. Kan geen toeval zijn.

Aannames, aannames, traantjes en nog meer aannames. Ik geloof overigens gerust dat je op feestjes erg gezellig bent.
3 x

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 15 Jul 2020, 23:20

Wouterk schreef: Ik geloof overigens gerust dat je op feestjes erg gezellig bent.

Echt? Ik geloof er met iedere post die Christine plaatst minder van.
3 x
Afbeelding

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 19 Jul 2020, 13:17

Wouterk schreef:
Christine schreef:

Aannames, aannames, traantjes en nog meer aannames. Ik geloof overigens gerust dat je op feestjes erg gezellig bent.

Waar er aannames zijn, geen idee. Alleen een vaststelling. De tranen zie ik evenmin.

Nickolaas schreef:
Wouterk schreef: Ik geloof overigens gerust dat je op feestjes erg gezellig bent.

Wel, wat u gelooft, zal mij worst wezen.
0 x

Wouterk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 19 Jul 2020, 13:24

Nickolaas schreef:

Ik kom er idd op terug. Ik geloof t ook niet meer.

‐--‐----------------------------------------------------------------------

OT: Iemand nog n flesje beschikbaar?
1 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 19 Jul 2020, 13:31

Wouterk schreef:
Nickolaas schreef:

Ik kom er idd op terug. Ik geloof t ook niet meer.

‐--‐----------------------------------------------------------------------

OT: Iemand nog n flesje beschikbaar?

Wel, idem dito. Het interesseert me niet wat u gelooft.

Trouwens het zijn jullie die een vrije interpretatie doen van mijn woorden. Zonder op de eigenlijke inhoud in te gaan. Dan dan gaan jullie daar nog een analyse bij doen van mijn karakter. Is er zo niet iets van de pot verwijt de ketel? Maar ach, wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.
0 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 29 Jul 2020, 16:17

henri schreef:weet niet wie dat heeft gezegd en waar dat dan het geval is maar bij tasttoe wordt het verdeeld over alle reserveringen, whiskay dus blijkbaar via ballot ( belachelijk ) en wine4you kreeg je de nevis alleen als je de andere bottelingen ook kocht ( juist om dat snaaigedrag te voorkomen. )
hoe het bij bonding dram gaat weet ik niet, maar dat zou dan de enige kunnen zijn waar jou vriendelijke belg het over had

Bij nader inzien, is dit geen koppelverkoop? Wat bij wet verboden is dacht ik? Koppelverkoop, rare cognac bottelingen (waar whiskydrinkers vlug intrappen). Mijn bedenkingen dus bij die winkel. No-go voor mij.
0 x

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 29 Jul 2020, 17:13

Koppelverkoop is bij wet alleen verboden in sommige gevallen, doorgaans wanneer het gaat om bedrijven met een hele sterke (bedrijfs)economische positie. Zo is Microsoft in het verleden op de vingers getikt voor het gratis meeleveren van applicaties bij Windows.

Koppelverkoop komt heel veel voor in het dagelijks leven. Denk aan een winkelier die een cadeaupakket verkoopt dat flink minder kost dan de losse producten.

Ik ben het overigens met je eens dat als je wordt gedwongen andere producten af te nemen samen met het product dat je eigenlijk wilt hebben dat soms niet goed kan voelen. Maar ook hier zijn voorbeelden van. Zo rijd ik een Kia die ik destijds nieuw kocht. Wil je 7 jaar garantie? Dan moet je verplicht onderhoud laten uitvoeren door erkende Kia-vakgarages. Geloof me, stuk duurder dan een onafhankelijke garage. Er zijn volgens mij ook producten van koffiezetapparaten die je dwingen hun koffie af te nemen. Zeker bij zakelijke contracten gebruikelijk.

Ondanks dit, ik snap je heel goed. Een winkel die je tot dergelijke keuzes dwingt zou bij mij ook niet goed voelen. Dan kunnen ze beter een maximum per klant instellen ofzo.
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

MisterMonkeyDonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 29 Jul 2020, 17:50

Ik betwijfel die koppelverkoop btw. Ik weet dat vaste klanten zonder problemen konden kiezen welke flesjes ze wilden hebben. Wat ik ten zeerste toe juich. Ik vind het niet meer dan normaal dat niet iedereen gelijk is voor de wet in een shop. Anders kopen flippers je beste flessen weg.

Ik raad trouwens aan om er eens binnen te springen zodat die "rare cognac bottelingen" bvb eens geproefd kunnen worden.
Hele leuke shop!
2 x

Terug naar “Vraag”