Wat doen bots nou precies met whisky ?

Dit is een test- en help-forum voor als je iets eerst uit wilt proberen en als we iets te melden hebben. Van tijd tot tijd wordt dit geschoond. Schroom dus niet om het te "vervuilen" met probeersels.
Vragen over bepaalde forum functies, hoe iets te doen etc.? Kijk eerst even in de uitgebreide help. Vind je niet het antwoord dat je zoekt stel je vraag dan hier.
I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Wat doen bots nou precies met whisky ?

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 25 Feb 2010, 19:08

Beste Piet, wat doen de volgende bots nou precies op dit forum: Apple Feedreader [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot], Google Feedfetcher en Yahoo [Bot] (ps. de afgelopen dagen zag ik er nog meer!)
Ik begrijp best(denk ik ;) ), dat ze geinteresseerd zijn in ons gedrag en nog veel meer info misschien, maar is deze veronderstelling juist en wat doen ze vervolgens met deze verkregen informatie. Dat zou ik nou 'ns gewoon willen weten, pure nieuwsgierigheid. Ik heb dit nooit op enig ander forum gevraagd, maar ik denk dat jij dit goed kunt uitleggen. Of misschien kunnen ze het zelf?
Laatst gewijzigd door Piet op 25 Feb 2010, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Whisky in onderwerp toegevoegd.
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Piet
Moderator
Moderator

Re: Wat doen bots nou precies met whisky ?

Ongelezen berichtdoor Piet » 25 Feb 2010, 19:39

René, soms heb je van die toevalligheden die je bijna (bij)gelovig zouden maken.
Puur toevallig stuurde ik John (JayDie, en ook Moderator) gisteren een korte memo.
Dit is de letterlijke inhoud:
Onderwerp: Bots en leden
Nog even en we hebben eindelijk meer leden dan Bots !

Bots 134
Geregistreerde gebruikers 128

Een Bot of Web-robot, is voor het forum óók een geregistreerde gebruiker, maar een die alleen kan lezen. Ze kunnen dus lezen wat jij kunt lezen want ze hebben dezelfde leesrechten. Ze staan wel in een aparte ledenlijst.
Bots zijn er primair om zoekmachines te voeden. Dat gaat bere-snel. Als we vandaag dit bespreken, bijvoorbeeld als "Bots en whisky wat hebben ze gemeen ?" (ik heb ook de titel van dit bericht iets aangepast), dan is dat morgen al gepropageerd in zoekmachines.
Zoals je ziet is er een aantal ook nagenoeg continue ingelogd. Als je morgen of overmorgen in Bing of Google zoekt op "Bots en whisky" dan is de kans groot dat dit al bij de eerste 5 hits staat. Ze kennen de structuur van een forum en kunnen daardoor ook heel goed classificeren en prioriteren.
Dus ik ben er blij mee :goedgedaan

Ze kunnen dus niet bij email-adressen en nog wat zaken maar kunnen vast wel slimme dingen doen om meer informatie uit de gegevens te halen dan wij er in eerste instantie in zien. Maar niet meer dan jij er uit zou kunnen halen.
Of dit laatste gebeurd en wat en door welke Bot dat weet ik ook niet.
Ik kan wel in de forum en server logs kijken maar dan lijken het redelijk "normale" gebruikers.

Interessant experiment trouwens.
Ik heb zojuist in Google en Bing (Yahoo) dit ingetikt: "bots en whisky"

Yahoo komt met nul resultaten.
Google komt met 10 resultaten maar alleen op de losse woorden "Bots" en "Whisky".

Ben heel benieuwd hoe dat er in de komende dagen uit gaat zien ! Kijken of die Bots echt hun best doen en mijn CPU-capaciteit niet zitten te verspillen :Scratch
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 25 Feb 2010, 21:21

Toch wel aardig om dit te weten, Piet en bedankt voor alle moeite. :) Hoe 't kwam weet ik echt niet, maar ik had nu zo iets van "en nou wil ik weten hoe dat zit met die bots". Daar komt bij dat ik van nature heel erg nieuwsgierig ben, dus vandaar! Ik zit bijvoorbeeld al heel lang op http://www.whiskymag.com/forum, maar aanvankelijk zag je er geen bots en nu, toch, matig! :o
Nogmaals, bedankt enne
Piet schreef:René, soms heb je van die toevalligheden die je bijna (bij)gelovig zouden maken.
Puur toevallig stuurde ik John (JayDie, en ook Moderator) gisteren een korte memo.
Dit is de letterlijke inhoud:
Onderwerp: Bots en leden
Nog even en we hebben eindelijk meer leden dan Bots !

Waarschijnlijk zit er dan toch "iets in de lucht", dat 't een en ander zo toevallig samenvalt!

Of....'t is Zen!
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 25 Feb 2010, 22:33

Een kennis van mij heet Robert Bots en hij drinkt graag whisky. Echt waar :duimop
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 26 Feb 2010, 10:59

[offtopic on]
macoffringa schreef:Een kennis van mij heet Robert Bots en hij drinkt graag whisky. Echt waar :duimop

Kijk, precies wat ik bedoel, dat kan haast geen toeval zijn :lol:
[offtopic off]

Als je nu in Google search "bots en whisky" inklopt zie je één resultaat, namelijk dit bericht !
Dat werk echt fantastisch. Om een "gewone" webpagina in de zoekmachines te krijgen duurt soms maanden.

In Yahoo (Bing) is nog niets te vinden.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 26 Feb 2010, 11:18

Piet schreef:Als je nu in Google search "bots en whisky" inklopt zie je één resultaat, namelijk dit bericht !

Hmmzzz... vanmorgen nog niet! Nu inderdaad wel; er staat ook bij "3 uur geleden", dus ik was blijkbaar vanmorgen net iets te vroeg (het is nu 11u18)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Twitter: JayDieNL / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Terug naar “Test- en hulpforum”