Whiskybase, hoe werkt het ? .. of hoe krijg ik het werkend ?
-
- Forum goeroe
Re: Whiskybase, hoe werkt het ? .. of hoe krijg ik het werkend ?
Vreemd, ik had geen enkel probleem om mij te registreren bij WB. Waar gaat het fout? Heb je een bevestigingsmail gekregen? Heb je bevestigd?
Zodra de registratie een feit is kun je, wanneer je bent ingelogd, rechts bovenin op je naam klikken en kiezen voor "My collection":
Mocht je een fles gevonden hebben die je wilt toevoegen aan je collection of je wishlist:
Wanneer de fles al in je collectie zit dan staat hier dat je 'm kunt verwijderen.
Zodra de registratie een feit is kun je, wanneer je bent ingelogd, rechts bovenin op je naam klikken en kiezen voor "My collection":
Mocht je een fles gevonden hebben die je wilt toevoegen aan je collection of je wishlist:
Wanneer de fles al in je collectie zit dan staat hier dat je 'm kunt verwijderen.
2 x
-
- Actief lid
Duidelijke uitleg
WB is niet heel gebruiksvriendelijk, maar met wat stoeien kom ik een heel eind.
Het lijkt er alleen op dat het toevoegen van eigen flessen die niet op WB staan wat lastig gaat, hebben jullie daar ervaring mee?
Flessen die je thuis hebt staan maar niet op WB staan en je niet via een webshop kan kopen?
Groeten Ernst
Het lijkt er alleen op dat het toevoegen van eigen flessen die niet op WB staan wat lastig gaat, hebben jullie daar ervaring mee?
Flessen die je thuis hebt staan maar niet op WB staan en je niet via een webshop kan kopen?
Groeten Ernst
0 x
-
- Actief lid
Hoff schreef:Duidelijke uitleg
Groeten Ernst
Onder 'Communities' vind je een tabje 'Send a bottle'. Met dat formulier kun je een fles die nog niet op WB staat, aanmelden.
Wat bedoel je overigens met 'Flessen die je thuis hebt staan maar niet op WB staan en je niet via een webshop kan kopen?'? Flessen die niet meer te koop zijn (maar ooit wel te koop waren) of je eigen distillaten?
0 x
-
- Forum goeroe
Je kunt idd gewoon via "send a bottle" een fles toevoegen. Het maakt niet uit of die fles nog te koop is of niet. Je kunt in het notitieveld aangeven dat je de fles thuis hebt staan. Dan kun je er ook een foto van maken en die toevoegen als de fles eenmaal is aangemaakt.
0 x
Affirmanti incumbit probatio
-
- Actief lid
Bedankt voor de reacties. Het gaat om gekochte flessen van een tijdje terug. Ik ga er binnenkort maar eens mee aan de gang.
0 x
-
- Whisk(e)y goeroe
Hoff schreef:Bedankt voor de reacties. Het gaat om gekochte flessen van een tijdje terug. Ik ga er binnenkort maar eens mee aan de gang.
Check wel goed of ze er echt niet al in staan. Soms is het even zoeken, maar er staat al heel veel in, ook oudere bottlings, ook best veel IB's. Ik heb verschillende (bv SV) bottlings die ik meer dan 15 jaar geleden heb gekocht in WB terug gevonden. Lang niet altijd met foto, maar cask nr en beschrijving kloppen wel.
Ik denk dat ik binnenkort een paar foto's ga toevoegen
2 x
-
- Actief lid
fjharms schreef:Hoff schreef:Bedankt voor de reacties. Het gaat om gekochte flessen van een tijdje terug. Ik ga er binnenkort maar eens mee aan de gang.
Check wel goed of ze er echt niet al in staan. Soms is het even zoeken, maar er staat al heel veel in, ook oudere bottlings, ook best veel IB's. Ik heb verschillende (bv SV) bottlings die ik meer dan 15 jaar geleden heb gekocht in WB terug gevonden. Lang niet altijd met foto, maar cask nr en beschrijving kloppen wel.
Ik denk dat ik binnenkort een paar foto's ga toevoegen
Na een paar uurtjes zoeken heb ik toch iets van 15 flessen JW toegevoegd. hopelijk staan ze er morgen bij en kan ik de foto's ook toevoegen. De meeste flessen stonden er overigens wel in. Maar bij JW is het soms lastig dat er zo veel verschillende inhouden zijn, bijvoorbeed gold label is er in: 50, 200, 700, 750, 1000 en 1750 cl
Ik krijg mijn verzameling in ieder geval in een mooi digitaal overzicht zo
1 x
-
- Actief lid
nu heb ik een aantal flessen toegevoegd en vroeg mij af waarom de afbeeldingen niet zichtbaar waren. blijkt dat ze nog ruim 2000 afbeeldingen moeten verwerken... dat schiet helaas niet erg op.
0 x
-
- Whisk(e)y goeroe
Hoff schreef:nu heb ik een aantal flessen toegevoegd en vroeg mij af waarom de afbeeldingen niet zichtbaar waren. blijkt dat ze nog ruim 2000 afbeeldingen moeten verwerken... dat schiet helaas niet erg op.
Herkenbaar!
Ik had ook 2 weken geleden geprobeerd een paar foto's toe te voegen, maar zie er (nog) niets van terug..
0 x
-
- Senior
Hoff schreef:nu heb ik een aantal flessen toegevoegd en vroeg mij af waarom de afbeeldingen niet zichtbaar waren. blijkt dat ze nog ruim 2000 afbeeldingen moeten verwerken... dat schiet helaas niet erg op.
Op dit ogenblik om precies te zien: 2457 Photo's waiting
0 x
-
- Whisk(e)y goeroe
Mijn foto's worden meestal binnen een paar dagen geplaatst.
Maar ik bewerk de foto's ook zo goed als mogelijk;
belichting moet goed zijn, liefst netjes uitgesneden en opgeslagen in .png
Behandel de foto als een portretfoto, een 85 mm lens (of equivalent) is het beste,
het behoeft waarschijnlijk geen uitleg waarom een smartphone met groothoeklens niet geschikt is...
Gewoon een eigen foto, omdat ik dat leuk vind...
Maar ik bewerk de foto's ook zo goed als mogelijk;
belichting moet goed zijn, liefst netjes uitgesneden en opgeslagen in .png
Behandel de foto als een portretfoto, een 85 mm lens (of equivalent) is het beste,
het behoeft waarschijnlijk geen uitleg waarom een smartphone met groothoeklens niet geschikt is...
Gewoon een eigen foto, omdat ik dat leuk vind...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
-
- Forum goeroe
Breedút_Genietsje schreef:Gewoon een eigen foto, omdat ik dat leuk vind...
Goede foto, alleen is deze dan weer net een slecht voorbeeld mbt Whiskybase. Die willen namelijk geen doos erbij op
Overigens, ik zet de fles voor een neutrale achtergrond en gebruik wel altijd m'n smartphone. Dat pakt volgens mij prima uit (voorbeeld).
0 x
-
- Whisk(e)y goeroe
Ja, het voorbeeld is niet goed.
Enkele voorbeelden waarvan ik wel de foto's heb mogen aanleveren
Glenfoddich The Original
Glenlivet 15 (5cl)
Grant's Oxygen 8
Glenfiddich 21
En toch blijf ik er bij dat de fles te veel vervormt met een groothoek van een smartphone...
Net als dat ik mij er aan erger dat de eerst aangeleverde foto 'het aangezicht' blijft van die fles,
ook al zijn er betere foto's!
Enkele voorbeelden waarvan ik wel de foto's heb mogen aanleveren
Glenfoddich The Original
Glenlivet 15 (5cl)
Grant's Oxygen 8
Glenfiddich 21
En toch blijf ik er bij dat de fles te veel vervormt met een groothoek van een smartphone...
Net als dat ik mij er aan erger dat de eerst aangeleverde foto 'het aangezicht' blijft van die fles,
ook al zijn er betere foto's!
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
-
- Actief lid
ViViTroNL schreef:Hoff schreef:nu heb ik een aantal flessen toegevoegd en vroeg mij af waarom de afbeeldingen niet zichtbaar waren. blijkt dat ze nog ruim 2000 afbeeldingen moeten verwerken... dat schiet helaas niet erg op.
na een dikke maand staat mijn eerste afbeelding erbij
1 x
-
- Whisk(e)y goeroe
Hoff schreef:ViViTroNL schreef:Hoff schreef:nu heb ik een aantal flessen toegevoegd en vroeg mij af waarom de afbeeldingen niet zichtbaar waren. blijkt dat ze nog ruim 2000 afbeeldingen moeten verwerken... dat schiet helaas niet erg op.
na een dikke maand staat mijn eerste afbeelding erbij
Mijne ook!
2 stuks
0 x
Terug naar “Test- en hulpforum”