Whiskybase, hoe werkt het ? .. of hoe krijg ik het werkend ?

Dit is een test- en help-forum voor als je iets eerst uit wilt proberen en als we iets te melden hebben. Van tijd tot tijd wordt dit geschoond. Schroom dus niet om het te "vervuilen" met probeersels.
Vragen over bepaalde forum functies, hoe iets te doen etc.? Kijk eerst even in de uitgebreide help. Vind je niet het antwoord dat je zoekt stel je vraag dan hier.
MoreBowmore
Senior
Senior
Berichten: 195
Lid geworden op: 12 Aug 2010, 18:33

Re: Whiskybase, hoe werkt het ? .. of hoe krijg ik het werke

Ongelezen berichtdoor MoreBowmore » 07 Mar 2011, 18:48

Ik heb een iets andere vraag over My Collection.

Ik denk dat het de bedoeling is hierin alleen gesloten flessen op te nemen of zit ik er dan naast?
Ik heb al eens ( kort ) gezocht of je ook kon aangeven of een bepaalde fles geopend is of niet maar niet gevonden.

Tot nu toe heb ik er slechts 1 fles opstaan ( ik zit trouwens met een andere naam op Whiskybase ) maar over ( een kleine ) uitbreiding wordt druk nagedacht.... :bigsmile
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Whiskybase, hoe werkt het ? .. of hoe krijg ik het werke

Ongelezen berichtdoor JayDie » 07 Mar 2011, 19:14

MoreBowmore schreef:Ik heb een iets andere vraag over My Collection.

Ik denk dat het de bedoeling is hierin alleen gesloten flessen op te nemen of zit ik er dan naast?
Ik heb al eens ( kort ) gezocht of je ook kon aangeven of een bepaalde fles geopend is of niet maar niet gevonden.

Tot nu toe heb ik er slechts 1 fles opstaan ( ik zit trouwens met een andere naam op Whiskybase ) maar over ( een kleine ) uitbreiding wordt druk nagedacht.... :bigsmile

Er zijn geen regels over wat er op je plankje staat, maar bij mij staan alleen flessen die ik in bezit heb en waar nog (minimaal) een dram in zit. Dus niet de flessen die ik ooit had en nu leeg zijn...

Al enige tijd geleden hoorde ik dat Menno (van WhiskyBase) bezig zou zijn met een "Bottle Graveyard", maar dat is er nog niet, helaas. Idem zou ik graag kunnen willen aangeven, of de fles open is of niet.
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Ruval
Senior
Senior
Berichten: 347
Lid geworden op: 11 Dec 2009, 12:30

Re: Whiskybase, hoe werkt het ? .. of hoe krijg ik het werke

Ongelezen berichtdoor Ruval » 07 Mar 2011, 19:18

Hey John,

Inmiddels gelukt en druk bezig om een aantal flessen vast in de collectie te
plaatsen. Dank voor de hulp!!

Groet,
Victor
0 x

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Whiskybase, hoe werkt het ? .. of hoe krijg ik het werke

Ongelezen berichtdoor JayDie » 07 Mar 2011, 19:34

Ruval schreef:Inmiddels gelukt

Wat bleek het probleem? :Scratch
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Ruval
Senior
Senior
Berichten: 347
Lid geworden op: 11 Dec 2009, 12:30

Re: Whiskybase, hoe werkt het ? .. of hoe krijg ik het werke

Ongelezen berichtdoor Ruval » 07 Mar 2011, 19:45

Ik denk versies van software o.i.d.
Op mijn werk is het een redelijk beveiligde omgeving, dus kan ik me daar een voorstelling
bij maken. Ik heb Firefox ook een tijd gedraaid met een noscript-addon, dus dat zou een
boosdoener kunnen zijn. Van Internet Explorer ben ik al heel lange tijd geen fan, dus daar
ben ik na 1 of 2 pogingen ook mee gestopt.

Het lijkt erop dat ergens een instelling in Firefox de boosdoener moet zijn geweest - zelfs
na het verwijderen van NoScript - want nu met een verse install gaat alles als een zonnetje.
0 x

MoreBowmore
Senior
Senior
Berichten: 195
Lid geworden op: 12 Aug 2010, 18:33

Re: Whiskybase, hoe werkt het ? .. of hoe krijg ik het werke

Ongelezen berichtdoor MoreBowmore » 07 Mar 2011, 20:03

JayDie schreef:
MoreBowmore schreef:Ik heb een iets andere vraag over My Collection.

Ik denk dat het de bedoeling is hierin alleen gesloten flessen op te nemen of zit ik er dan naast?
Ik heb al eens ( kort ) gezocht of je ook kon aangeven of een bepaalde fles geopend is of niet maar niet gevonden.

Tot nu toe heb ik er slechts 1 fles opstaan ( ik zit trouwens met een andere naam op Whiskybase ) maar over ( een kleine ) uitbreiding wordt druk nagedacht.... :bigsmile

Er zijn geen regels over wat er op je plankje staat, maar bij mij staan alleen flessen die ik in bezit heb en waar nog (minimaal) een dram in zit. Dus niet de flessen die ik ooit had en nu leeg zijn...

Al enige tijd geleden hoorde ik dat Menno (van WhiskyBase) bezig zou zijn met een "Bottle Graveyard", maar dat is er nog niet, helaas. Idem zou ik graag kunnen willen aangeven, of de fles open is of niet.


Ok; bedankt! Dan ga ik er maar eens wat flessen bijplaatsen ( alleen waar nog zeker 1 dram in zit ); wordt het toch wat interessanter dan nu met 1 eenzaam flesje ;)

Mijn kleine maar lekkere voorraad is te zien onder username Brave Jester :Proost
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Whisky-ettenleur
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 981
Lid geworden op: 25 Feb 2015, 12:29
Locatie: Omgeving Breda

Re: Whiskybase, hoe werkt het ? .. of hoe krijg ik het werkend ?

Ongelezen berichtdoor Whisky-ettenleur » 27 Feb 2015, 11:00

Hier op de zaak (google crome) krijg ik er niets aan toegevoegd...misschien ook wel een beveiliging ofzo.

Ik probeer het vanavond thuis wel.... :Cry
0 x
Afbeelding

Bokkepoot
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 Nov 2015, 22:16

Re: Whiskybase, hoe werkt het ? .. of hoe krijg ik het werkend ?

Ongelezen berichtdoor Bokkepoot » 29 Nov 2015, 13:06

Goedemiddag, ik probeer te registreren bij whiskybase maar als ik wil bevestigen krijg ik steeds de melding dat de oplossing van de som niet goed is, en aangezien ik nog niet aan de whiskey zit weet ik zeker dat ik de som goed invul. :gnif
Heeft iemand een idee of oplossing waar het fout gaat?
Alvast bedankt.
0 x

Gebruikersavatar
turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 Jan 2011, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Whiskybase, hoe werkt het ? .. of hoe krijg ik het werkend ?

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 29 Nov 2015, 14:13

Bokkepoot schreef:Goedemiddag, ik probeer te registreren bij whiskybase maar als ik wil bevestigen krijg ik steeds de melding dat de oplossing van de som niet goed is, en aangezien ik nog niet aan de whiskey zit weet ik zeker dat ik de som goed invul. :gnif
Heeft iemand een idee of oplossing waar het fout gaat?
Alvast bedankt.

Misschien zit er een bug in het registratiesysteem. Probeer eens 0 als antwoord?

Quote van het whiskybaseforum:
I just spent 20 minutes trying to register to this site.

Whatever i did, the answer to the sum-question was wrong. It seems like the correct answer is always 0. Something must be wrong with the script.
1 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Bokkepoot
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 Nov 2015, 22:16

Re: Whiskybase, hoe werkt het ? .. of hoe krijg ik het werkend ?

Ongelezen berichtdoor Bokkepoot » 29 Nov 2015, 16:36

Heel erg bedankt voor de tip.
Het werkte gewoon met een 0.
Nu ga ik eens kijken of ik daar de whiskykast kan gaan aanvullen. :nat
Groetjes.
0 x

Edwards
Actief lid
Actief lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 Dec 2014, 23:27

Re: Whiskybase, hoe werkt het ? .. of hoe krijg ik het werkend ?

Ongelezen berichtdoor Edwards » 29 Nov 2015, 19:37

Lastig is dat toch maar fijn dat het nu gelukt is en je kunt gaan shoppen. Enjoy!
0 x

Rene Hersbach
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 Aug 2016, 17:08

Re: Whiskybase, hoe werkt het ? .. of hoe krijg ik het werkend ?

Ongelezen berichtdoor Rene Hersbach » 20 Aug 2016, 18:07

Als verzamelaar van Whisky miniaturen probeer ik een database op whiskybase te maken.
Echter omdat ik alleen geintresseert ben ik kleine flesjes ;) is het zeer lastig zoeken.
Je kan namelijk niet selecteren op flesinhoud.......of wel?
Als iemand tips heeft hoor ik het graag.
0 x

Gebruikersavatar
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3542
Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46

Re: Whiskybase, hoe werkt het ? .. of hoe krijg ik het werkend ?

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 20 Aug 2016, 20:15

In dat geval kun ne twee dingen doen:

1) Je miniaturen zelf toevoegen aan de base (zie eerder in de thread hoe dit werkt)
2) Een fles met de normale inhoud selecteren, en dan bij het toevoegen aan je collectie aangeven dat je een miniatuur hebt (sample)

Succes!
0 x
Affirmanti incumbit probatio

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2308
Lid geworden op: 22 Jan 2014, 14:34
Locatie: Gouda
Contact:

Re: Whiskybase, hoe werkt het ? .. of hoe krijg ik het werkend ?

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 31 Aug 2016, 19:35

Rene Hersbach schreef:Als verzamelaar van Whisky miniaturen probeer ik een database op whiskybase te maken.
Echter omdat ik alleen geintresseert ben ik kleine flesjes ;) is het zeer lastig zoeken.
Je kan namelijk niet selecteren op flesinhoud.......of wel?
Als iemand tips heeft hoor ik het graag.


ga eens langs in rotterdam in de winkel, die lui helpen je uitstekend... en je krijgt nog een dram ook
0 x

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3040
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: Whiskybase, hoe werkt het ? .. of hoe krijg ik het werkend ?

Ongelezen berichtdoor Dre » 03 Okt 2016, 08:29

Zit net even nog dit draadje te bekijken, weer een mooi voorbeeld van hoe het NIET moet...
Nieuwkomer die even en passant binnen komt vallen met een (op zich goede) vraag. Krijgt daar keurig twee hele bruikbare antwoorden op, maar geen bedankje verder, geen reactie meer... :blacklist

Dit forum is soms net een afspiegeling van de echte maatschappij zo bljkt maar (weer) :gnif
0 x


Terug naar “Test- en hulpforum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten