Bijlage's

Dit is een test- en help-forum voor als je iets eerst uit wilt proberen en als we iets te melden hebben. Van tijd tot tijd wordt dit geschoond. Schroom dus niet om het te "vervuilen" met probeersels.
Vragen over bepaalde forum functies, hoe iets te doen etc.? Kijk eerst even in de uitgebreide help. Vind je niet het antwoord dat je zoekt stel je vraag dan hier.
EDRADOUR
Actief lid
Actief lid

Bijlage's

Ongelezen berichtdoor EDRADOUR » 25 Dec 2009, 14:53

Kan een Forum lid bijlage,s toevoegen in een ingezonden stuk?? :Scratch b.v. wanneer men een reisverslag cq. proefnotitie schrijft?

:Bye groet Ger
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Re: Bijlage,s

Ongelezen berichtdoor JayDie » 25 Dec 2009, 15:04

He Ger,

wanneer je een reactie typt, zie je onder het tekstveld en nog onder de knoppen "opslaan - voorbeeld - bevestig" een tweetal 'tabbladen': opties en 'bijlage toevoegen'. Je zult het al raden... met die 2e kun je bijlagen toevoegen.

Wanneer je op "Bijlage toevoegen" klikt zie je de mogelijkheid om met een "Browse" / "Bladeren" knop documenten toe te voegen. Selecteer het bestand op je PC en klik op "Voeg bestand toe" Je kunt eventueel ook nog een opmerking toevoegen zoals je zal zien.

Na het uploaden komt er een knop "Voeg in reactie" of iets dergelijks waarmee je het bestand in het bericht kan plaatsen.

Ik weet niet precies de regels wat wel en wat niet toegestaan is. Zo is een .txt bestand blijkbaar niet toegestaan. Foto's / afbeeldingen in ieder geval wel.

Wat probeer je toe te voegen? En, Piet, wat mag wel en wat niet (extensie, formaat, etc.)?
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Twitter: JayDieNL / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Re: Bijlage,s

Ongelezen berichtdoor Piet » 26 Dec 2009, 13:39

JayDie schreef:Zo is een .txt bestand blijkbaar niet toegestaan.
....En, Piet, wat mag wel en wat niet (extensie, formaat, etc.)?

.txt is wel toegestaan als zijnde onderdeel van de "de Plain tekst extensiegroep" en die moet dan weer in een categorie zitten, wel of niet downloadable en weet ik veel. Dat is allemaal heel ingewikkeld en veel te veel om hier op te noemen (jij kunt die overigens als moderator wel bekijken John).
Er is een lijst van wel 100 bestandstypen dat afhankelijk van het type bestand (document, image, plain text etc.) wel of niet is toegestaan.
Ik stel voor het gewoon te proberen om toe te voegen wat je wilt toevoegen. Als het dan niet is toegestaan kunnen we kijken waarom niet en of we een type ergens toe moeten voegen of het liever op een andere manier willen doen.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

JayDie
Moderator
Moderator

Re: Bijlage's

Ongelezen berichtdoor JayDie » 28 Dec 2009, 20:29

Piet schreef:.txt is wel toegestaan
(...)
(jij kunt die overigens als moderator wel bekijken John).
(...)
Ik stel voor het gewoon te proberen om toe te voegen wat je wilt toevoegen.

Piet, wanneer ik een standaard .txt bestand maak (getiteld whisky.txt, met als content "whisky test"), dan kan ik deze niet toevoegen als bijlage: "De extensie txt is niet toegestaan."

Ik heb nog geen lijst bekeken (welke ik als moderator zou kunnen zien); ik wilde toen een snel antwoord geven, want ik ben het eens met je opmerking: "probeer het gewoon uit"! :-)

Ger, is het jou al gelukt (kan zijn dat ik zo een bericht van je tegenkom; ben nu alles aan het lezen)?
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Twitter: JayDieNL / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Terug naar “Test- en hulpforum”