Pagina 1 van 1

Whiskybase fles foto: hoe mooi uitsnijden?

Geplaatst: 15 Sep 2017, 15:24
door Malinois
Hallo,

Ik wil namelijk een paar flessen toevoegen op whiskybase maar ik krijg ze verdomd niet mooi uitgesneden!
En met een gratisch programma dan, aangezien ik het nut er niet van in zie om een programma te kopen om er 4 foto's mee uit te snijden...

Iemand een idee??

Martijn

Re: Whiskybase fles foto: hoe mooi uitsnijden?

Geplaatst: 15 Sep 2017, 15:31
door MisterMonkeyDonkey
Gewoon de foto insturen, met een witte achtergrond best. De rest doet wb zelf :).

Re: Whiskybase fles foto: hoe mooi uitsnijden?

Geplaatst: 15 Sep 2017, 16:46
door Ruud1983
Malinois schreef:Hallo,

Ik wil namelijk een paar flessen toevoegen op whiskybase maar ik krijg ze verdomd niet mooi uitgesneden!
En met een gratisch programma dan, aangezien ik het nut er niet van in zie om een programma te kopen om er 4 foto's mee uit te snijden...

Iemand een idee??

Martijn


Als je een goede witte achtergrond hebt gebruikt, kom je met powerpoint al een heel end hoor! (remove background).

MisterMonkeyDonkey schreef:Gewoon de foto insturen, met een witte achtergrond best. De rest doet wb zelf :).


Kan ook inderdaad. Maar vergeet niet dat het gewoon gebruikers zijn die dat doen he? Het scheelt de specialisten een hoop tijd als de foto al achtergrondloos wordt aangeleverd, en het verkort de tijd voordat de foto erop staat :goedgedaan

Re: Whiskybase fles foto: hoe mooi uitsnijden?

Geplaatst: 15 Sep 2017, 19:21
door Malinois
MisterMonkeyDonkey schreef:Gewoon de foto insturen, met een witte achtergrond best. De rest doet wb zelf :).


Spijtig genoeg ben ik iets te perfectionistisch en ben ik niet echt tevreden met mijn witte achtergrond foto's :gnif

Ruud1983 schreef:Als je een goede witte achtergrond hebt gebruikt, kom je met powerpoint al een heel end hoor! (remove background).


Eerst had ik met Clipping Magic een mooie contour verkregen (na wat uitzoeken). Bij het downloaden lukte het natuurlijk niet aangezien je dan moest betalen. Toen dacht ik even PP 2010 af te halen maar toen deed de virusscanner moeilijk :D . Misschien toch nog eens ergens een 'trail' versie proberen *kuch :bigsmile

Re: Whiskybase fles foto: hoe mooi uitsnijden?

Geplaatst: 16 Sep 2017, 11:41
door shadowcollector
Clipping magic wordt door een aantal specialisten gebruikt werkt perfect. Maar je hebt idd een account nodig.
Als je een witte achtergrond gebruikt en zorgt dat het geheel netjes effe is dan is dat ook prima. Het helpt al heel veel als de achtergrond netjes is.

Powerpoint zou ik zelf niet gebruiken, daar wordt de kwaliteit van de foto niet beter van.

https://pixlr.com/ is ook een goede tool al moet je er even aan wennen waarschijnlijk.

Re: Whiskybase fles foto: hoe mooi uitsnijden?

Geplaatst: 16 Sep 2017, 16:47
door FGG
Zorg dat de achtergrond zo egaal mogelijk is, liefts wit. Vervolgens kun je met een goed tekenprogramma een heel eind komen met het gummetje en de magic wand. Ik gebruik zelf Gimp(gratis).

Re: Whiskybase fles foto: hoe mooi uitsnijden?

Geplaatst: 16 Sep 2017, 18:36
door MaltMuppet
In windows 10 zit paint 3d, daarmee lukt het zeker! Toverstafje gebruiken en eventueel het percentage bijstellen voor de toegestane afwijking van de geselecteerde kleur.

Re: Whiskybase fles foto: hoe mooi uitsnijden?

Geplaatst: 17 Sep 2017, 21:35
door Malinois
shadowcollector schreef:Clipping magic wordt door een aantal specialisten gebruikt werkt perfect. Maar je hebt idd een account nodig.
Als je een witte achtergrond gebruikt en zorgt dat het geheel netjes effe is dan is dat ook prima. Het helpt al heel veel als de achtergrond netjes is.

https://pixlr.com/ is ook een goede tool al moet je er even aan wennen waarschijnlijk.


FGG schreef:Zorg dat de achtergrond zo egaal mogelijk is, liefts wit. Vervolgens kun je met een goed tekenprogramma een heel eind komen met het gummetje en de magic wand. Ik gebruik zelf Gimp(gratis).


Een nieuw foto met een witte achtergrond heeft idd al veel geholpen!

MaltMuppet schreef:In windows 10 zit paint 3d, daarmee lukt het zeker! Toverstafje gebruiken en eventueel het percentage bijstellen voor de toegestane afwijking van de geselecteerde kleur.


Ik ben waarschijnlijk weer blind en vind het toverstafje niet... :Cry
En als je zo een selector bedoelt waarmee je een echte vaste hand nodig hebt, is het een goed idee voor iemand met een vaste hand. Maar niet voor deze jongen :P

Re: Whiskybase fles foto: hoe mooi uitsnijden?

Geplaatst: 17 Sep 2017, 21:36
door Malinois
Ik heb Photoshop CS2 afgehaald: het is gratisch af te halen aangezien het al zo oud is.
Ondertussen 2 flessen al kunnen uitknippen en van een witte achtergrond kunnen voorzien (het is wel even werken!).
Voor de 3de zal ik een nieuwe foto moeten maken aangezien het uitsnijden van de onderkant van de fles niet goed gaat door wat schaduw.. Met wat volharding komen we er wel ;) (maar ideaal is het niet)

Re: Whiskybase fles foto: hoe mooi uitsnijden?

Geplaatst: 17 Sep 2017, 21:59
door nigel_tufnel
Tja, er is eigenlijk maar 1 fatsoenlijk programma en dat is inderdaad Photoshop.
Trouwens als het op fatsoenlijke foto's aanleveren aankomt kan je deze best ook niet maken met een gsm/smartphone.
De beste kwaliteit heb je bij een smartphone als je niet inzoomt, groothoek dus.
Maar daardoor krijg je vervorming van de fles.
Als je wel gaat inzoomen met een smartphone is de kwaliteit niet om over naar huis te schrijven.
Het beste is om een effectief een echt fototoestel te nemen met een objectief van 50mm of meer.
Zodat je geen vertekening/vervorming krijgt.
Zorg ook altijd voor fatsoenlijk egaal en natuurlijk licht.
Geen foto's nemen met een gloeilamp, TL,...

Re: Whiskybase fles foto: hoe mooi uitsnijden?

Geplaatst: 18 Sep 2017, 22:33
door MaltMuppet
Zal van het weekend nog eens kijken naar paint 3d, maar weet toch vrij zeker dat ik het daarmee voor elkaar heb gekregen. Ben nu niet thuis om na te gaan waar de toverstaf verborgen zit... uiteraard niet freehand selecteren, dat is idd onbegonnen werk :D

Alternatief is Paint.NET. Kan je gratis downloaden en kan het ook mee. Is best uitgebreid en doet voor de meeste zaken niet onder voor photoshop. Uiteraard kan je met photoshop veel meer, maar dat mag ook wel voor dat geld :P