Whisky veiling

Dit is een test- en help-forum voor als je iets eerst uit wilt proberen en als we iets te melden hebben. Van tijd tot tijd wordt dit geschoond. Schroom dus niet om het te "vervuilen" met probeersels.
Vragen over bepaalde forum functies, hoe iets te doen etc.? Kijk eerst even in de uitgebreide help. Vind je niet het antwoord dat je zoekt stel je vraag dan hier.

Een topic aanmaken voor whisky veiling sites?

Ja
10
30%
Neen
6
18%
Per veilingsite => 1 topic
14
42%
1 topic voor alle veilingsites
3
9%
 
Totaal aantal stemmen: 33

Gebruikersavatar
Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2281
Lid geworden op: 14 Jul 2015, 18:51
Locatie: Hierendaar

Whisky veiling

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 24 Nov 2016, 12:51

Dames, heren

We zijn hier op dit forum met meerdere leden die wel eens een fles willen scoren op een soort van veilingsite zoals WB, WA, etc...
Als we nu eens aangeven als we geïnteresseerd zijn in een bepaalde fles op een bepaalde site. Lijkt dit jullie wat?
Om maar enkele voordelen aan te halen:
- Forumleden weten nu niet als ze tegen elkaar opbieden
- Er kan gecommuniceerd worden over een Max prijs die je wil bieden (eventueel tussen 2 geïnteresseerden via Pb)
- Aankoop door meerdere personen voor een bepaalde fles (en dan de prijs niet omhoogjagen uiteraard) => groepsaankoop
- Verzendkosten delen
- ...

Ik lees graag jullie suggesties en heb alvast een peiling aangemaakt. Indien je JA wenst te antwoorden, krijg je ook de mogelijkheid in deze poll om te specifëren..

:hoedaf

Bram
0 x

Gebruikersavatar
thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2202
Lid geworden op: 14 Aug 2013, 15:50
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Whisky veiling

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 24 Nov 2016, 13:54

En wat als je nou gewoon een (of meerdere) topic(s) aanmaakt? Dan merk je vanzelf wel of er behoefte aan is.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 622
Lid geworden op: 17 Jun 2015, 21:36
Locatie: Nijmegen

Re: Whisky veiling

Ongelezen berichtdoor Toontje » 24 Nov 2016, 19:39

Bottleshare is mooi :goedgedaan
0 x

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3203
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Whisky veiling

Ongelezen berichtdoor defeatless » 24 Nov 2016, 22:40

Je zou een kopje kunnen maken met Whisky veilingen en daar de lopende veilingen een apart topic kunnen geven.
Vergt alleen bij iets als Catawiki wel een hoop moderatie met 2-3 veilingen in de week.

Ook zou de intentie dan moeten zijn om een bottleshare te doen. Een max prijs afspreken zou dan via PM moeten gaan, je weet namelijk nooit wie er mee kijkt.
0 x

yambox
Actief lid
Actief lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 Sep 2016, 22:32
Locatie: Wetteren, België

Re: Whisky veiling

Ongelezen berichtdoor yambox » 24 Nov 2016, 23:19

Prima idee ! Best 1 per site want dat vergemakkelijkt het zoekwerk.
Tegen elkaar opbieden zal je nooit kunnen vermijden, maar het zou al leuk zijn dat als iemand iets interessants ziet, hij dat hier dan kan melden.
0 x
SGP 546 - that's the way I like it ...

Gebruikersavatar
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3542
Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46

Re: Whisky veiling

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 25 Nov 2016, 10:13

defeatless schreef:Je zou een kopje kunnen maken met Whisky veilingen en daar de lopende veilingen een apart topic kunnen geven.
Vergt alleen bij iets als Catawiki wel een hoop moderatie met 2-3 veilingen in de week.

Ook zou de intentie dan moeten zijn om een bottleshare te doen. Een max prijs afspreken zou dan via PM moeten gaan, je weet namelijk nooit wie er mee kijkt.


Ik denk dat hier eerst overleg voor nodig is met de moderatoren. Het vergt mogelijk nogal wat actie zoals Alex al stelt.
Dan zou er een oplossing moeten worden gevonden die zowel overzichtelijk is voor de lezer, als vriendelijk om te kunnen modereren.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Whisky veiling

Ongelezen berichtdoor Matti » 25 Nov 2016, 13:22

Het tegen elkaar opbieden en prijzen afspreken gedeelte gaan we hier niet doen (iig niet openbaar). Dit heeft potentieel juridische implicaties en ik weet in ieder geval zeker dat de veilingen daar niet blij mee zouden zijn. Wat jullie doen in de pb, daarentegen... daar hebben wij als moderatoren geen zicht en invloed op ;)

Losse topics per veilingitem is, gezien bovenstaande en de moderatielast die het met zich meebrengt niet wenselijk denk ik. Een algemeen topic 'Gespot op de veiling' oid lijkt me dan weer een uitstekend idee, al dan niet gesplitst in losse topics per site. Ik zal hier morgen, als ik weer thuis achter mijn pc zit even naar kijken waar we dit onderdeel kunnen inpassen in het forum en de benodige zaken aanmaken.
1 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2660
Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
Locatie: Zaandam
Contact:

Re: Whisky veiling

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 25 Nov 2016, 15:25

Matti schreef:Losse topics per veilingitem is, gezien bovenstaande en de moderatielast die het met zich meebrengt niet wenselijk denk ik. Een algemeen topic 'Gespot op de veiling' oid lijkt me dan weer een uitstekend idee, al dan niet gesplitst in losse topics per site. Ik zal hier morgen, als ik weer thuis achter mijn pc zit even naar kijken waar we dit onderdeel kunnen inpassen in het forum en de benodige zaken aanmaken.


Persoonlijk zou het voor mij kunnen volstaan met e1n topic "TIP! Gevonden op veiling" ... net als... "TIP! In de aanbieding".
Als iedereen dan gewoon een vast blokje aanhoud;

- Veiling naam/site
- Fles
- Vraagprijs / Huidig bod
of gewoon een link.

Dan geeft het het minste verstoring als je/ik ongelezen topics ophaal...
Maar ja zo veel mensen = zo veel wensen. Dus succes maar weer moderatoren!!

:Slainte
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Whisky veiling

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 25 Nov 2016, 15:36

Ik zal wel advocaat van de duivel zijn want ik geloof er niet in dat er tussen 2 mensen die op dezelfde bijzondere fles azen hun onderlinge afspraak gaan handhaven.
Ook wat betreft het tippen van elkaar voor mooie flessen zie ik wat haken en ogen; als ik een fles tegenkom die ik heel graag wil hebben dan ga ik dat toch niet hier aan de grote klok hangen? Bovendien; als iemand echt naar iets bijzonders zoekt dan mag ie er ook wel wat moeite voor doen. Oftewel; zoekt vooral uw eigen veilingsites af...
De insteek vind ik bijzonder nobel, maar het heeft wel een vrij hoog bloemetjes gehalte... ;)
Of mis ik onderweg iets?
5 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3542
Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46

Re: Whisky veiling

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 25 Nov 2016, 15:39

Ik kan me het voorstellen voor flessen a la Ardbeg 1974 single cask etc. die voor één persoon onbereikbaar zijn. Maar voor goed betaalbare flessen heb je wat mij betreft gelijk Edwin (Oogadal).
Je zou hoogstens verzendkosten kunnen delen als je van elkaar weet dat je wat gewonnen hebt. Maar ik vraag me af of dit zo werkt, want volgens mij wordt er gewoon per fles verzendkosten gerekend, ongeacht of het alleen of gezamenlijk verzonden wordt (maar corrigeer me gerust als ik het niet bij het juiste eind heb).
1 x
Affirmanti incumbit probatio

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Whisky veiling

Ongelezen berichtdoor Matti » 25 Nov 2016, 15:59

Ik denk inderdaad dat het goed mogelijk is dat er weinig activiteit zal zijn in het topic, maar mocht dat zo zijn dan kunnen we het altijd weer verwijderen :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: Whisky veiling

Ongelezen berichtdoor Harrie » 25 Nov 2016, 21:43

caskstrength schreef:Ik kan me het voorstellen voor flessen a la Ardbeg 1974 single cask etc. die voor één persoon onbereikbaar zijn. Maar voor goed betaalbare flessen heb je wat mij betreft gelijk Edwin (Oogadal).
Je zou hoogstens verzendkosten kunnen delen als je van elkaar weet dat je wat gewonnen hebt. Maar ik vraag me af of dit zo werkt, want volgens mij wordt er gewoon per fles verzendkosten gerekend, ongeacht of het alleen of gezamenlijk verzonden wordt (maar corrigeer me gerust als ik het niet bij het juiste eind heb).


Wat mij zelf interessanter lijkt is een overzicht/seintje voor bestellingen uit het buitenland, om de verzendkosten te drukken. Niet zozeer van veilingsites maar van reguliere sites (Whiskybroker bijvoorbeeld). Kan je die 25e mooi met meerdere personen delen.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3203
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Whisky veiling

Ongelezen berichtdoor defeatless » 26 Nov 2016, 00:08

Oogadal schreef:De insteek vind ik bijzonder nobel, maar het heeft wel een vrij hoog bloemetjes gehalte... ;)
Of mis ik onderweg iets?


Laat ons proberen lief te zijn voor elkander!
0 x

Gebruikersavatar
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3542
Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46

Re: Whisky veiling

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 26 Nov 2016, 12:35

Harrie schreef:
caskstrength schreef:Ik kan me het voorstellen voor flessen a la Ardbeg 1974 single cask etc. die voor één persoon onbereikbaar zijn. Maar voor goed betaalbare flessen heb je wat mij betreft gelijk Edwin (Oogadal).
Je zou hoogstens verzendkosten kunnen delen als je van elkaar weet dat je wat gewonnen hebt. Maar ik vraag me af of dit zo werkt, want volgens mij wordt er gewoon per fles verzendkosten gerekend, ongeacht of het alleen of gezamenlijk verzonden wordt (maar corrigeer me gerust als ik het niet bij het juiste eind heb).


Wat mij zelf interessanter lijkt is een overzicht/seintje voor bestellingen uit het buitenland, om de verzendkosten te drukken. Niet zozeer van veilingsites maar van reguliere sites (Whiskybroker bijvoorbeeld). Kan je die 25e mooi met meerdere personen delen.


Dat is idd gelijk aan het element van verzendkosten dat ik al maakte. Dat zou wellicht kunnen. :goedgedaan
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Whisky veiling

Ongelezen berichtdoor Matti » 26 Nov 2016, 16:10

Ik heb een sticky topic aangemaakt waarin beide ideeën zijn samengevoegd. Zoals ik ook al in de startpost zeg: als het populair wordt kunnen we altijd verder splitsen :)

TIP! Interessante flessen op de veiling of in het buitenland
0 x
Matthijs, whiskynerd.


Terug naar “Test- en hulpforum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten