Jock Blog hoog in de lijst ?

Suggesties ter verbetering van website of forum kunnen hier gedaan worden. Ook zaken m.b.t. de site passen hier. Het is uiteindelijk aan de beheerder om te beoordelen en bepalen wat er wanneer wordt doorgevoerd.
KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Jock Blog hoog in de lijst ?

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 18 Jan 2010, 18:39

Piet, Kun je van het onderwerp 'mijn vblog staat online een 'sticky' maken.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Jock Blog

Ongelezen berichtdoor Piet » 18 Jan 2010, 19:16

Dat zou kunnen Bas maar, hoewel de bijdrage en betrokkenheid van Jock zeer wordt gewaardeerd, zie ik niet direct een reden om af te wijken van: viewtopic.php?f=14&t=15
Redenen waarom ik dat liever niet doe heb ik wel meer dan één.

De stickies zijn in hoofdzaak direct forum gerelateerd. Ze zijn sticky omdat de meeste statisch zijn maar wel belangrijke informatie bevatten die in het ook moet springen of voor forumleden handig is. Als ze niet sticky zouden zijn zouden ze naar onderen (achteren) verdwijnen.
Bovendien worden veel sticky berichten met regelmaat aangepast, meestal uitgebreid. Helaas zijn dat soort aanpassingen ook niet te zien als Nieuw bericht of Actief onderwerp. Ook een reden voor sticky.
Maar we willen ook weer niet té veel stick want dat zou niet overzichtelijk zijn en tevens de prioriteit cq aandacht er voor verlagen.

In de Mijn V-blog staat online van Jock zit voldoende beweging om hem "in het zicht te houden".
Door deze sticky te maken geef ik er ook een zekere prioriteit aan en waarom zou ik het ene bericht meer prioriteit geven dan het andere ? Op een forum geldt activiteit = prioriteit.
Als het "spannend" is kan er altijd een berichticoon gebruikt worden, bijvoorbeeld zoals ik dat doe voor evenementen die op korte termijn plaats gaan vinden.
En wat te doen als er andere soortgelijke berichten komen, blogs, clips of whatever ?
Moet ik er dan steeds meer sticky maken ? Voor je het weet is er dan een hele lijst of moeten we discrimineren.

Ik denk dat ik nog wel wat kan bedenken om het niet te doen Bas.
Maar ik sta open. Als je goede tegenargumenten m.b.t. bovenstaande lijst hebt zou je me zo maar kunnen overtuigen.
Zoals je ziet was er al wel over nagedacht :Tongue
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Jock Blog

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 19 Jan 2010, 01:44

Piet , ik zie in de door jou aangedragen link geen regels alleen een uitleg wat het inhoud. Het is wat het is , right?
Maargoed, ik heb er al een aparte bookmark voor gemaakt dan hoef je er geen 'sticky' van te maken.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Jock Blog hoog in de lijst ?

Ongelezen berichtdoor Piet » 19 Jan 2010, 11:15

KSB66 schreef:Piet , ik zie in de door jou aangedragen link geen regels alleen een uitleg wat het inhoud. Het is wat het is , right?

Dat is ook zo maar dat is wel zo'n beetje het gebruik waartoe het tot op heden beperkt is gebleven. Los daar van, al waren het regels dan nog kan er over gediscussieerd worden. De regels maken we zelf en kunnen we aanpassen waar en wanneer nodig, althans de meeste.

KSB66 schreef:Maar goed, ik heb er al een aparte bookmark voor gemaakt dan hoef je er geen 'sticky' van te maken.

Tot op heden weet ik alles nog aardig te vinden op het forum. Ik had nog geen bookmark gebruikt. Ga ik vast en zeker doen.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”