Verwijderen account
Verwijderen account
Hoe kan je een account op dit forum beëindigen, incl. het verwijderen van alle posts van dat account?
Helaas kan ik daar geen optie voor vinden in het gebruikerspaneel, dus vandaar mijn vraag.
Helaas kan ik daar geen optie voor vinden in het gebruikerspaneel, dus vandaar mijn vraag.
0 x
Re: Verwijderen account
Als je met "je" bedoelt "jezelf" dan is het antwoord dat je dat zelf niet kunt.
Dat is een Moderator en beheer functie. Alle berichten verwijderen idem.
...Helaas kan ik daar geen optie voor vinden in het gebruikerspaneel, dus vandaar mijn vraag
Dat is maar goed ook. Die functie wordt eigenlijk alleen gebruikt om Spammers en Spam te verwijderen.
Een account verwijderen kan op verzoek aan een moderator of beheerder.
De betreffende berichten worden in principe niet verwijderd. Dat zou een soort geschiedvervalsing zijn en bovendien een heel vreemd forum geven omdat citaten en berichten "er omheen" wel allemaal blijven bestaan. Het forum zou dan vrij onleesbaar worden. Vandaar.
...Helaas kan ik daar geen optie voor vinden in het gebruikerspaneel, dus vandaar mijn vraag
Dat is maar goed ook. Die functie wordt eigenlijk alleen gebruikt om Spammers en Spam te verwijderen.
De betreffende berichten worden in principe niet verwijderd. Dat zou een soort geschiedvervalsing zijn en bovendien een heel vreemd forum geven omdat citaten en berichten "er omheen" wel allemaal blijven bestaan. Het forum zou dan vrij onleesbaar worden. Vandaar.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Piet schreef:Als je met "je" bedoelt "jezelf" dan is het antwoord dat je dat zelf niet kunt.
'Je' ben ikzelf in dit geval inderdaad.
De reden dat ik naar deze optie, incl. het verwijderen van alle door mij geplaatste berichten, vraag, is juist omdat ik de overdreven moderatie hier door jou (en anderen??) beu ben. Die moderatie vind ik juist een soort van geschiedvervalsing.
Regelmatig, zonder waarschuwing, aankondiging en/of overleg, worden mijn posts verplaatst naar andere topics of worden er zelfs nieuwe topics door de moderator(s) op mijn naam geopend, waardoor e.e.a. totaal uit z'n verband gerukt wordt c.q. de topics, waarheen e.e.a. verplaatst is, van de hak op de tak springen.
Ik heb het daar al eens eerder met je privé over gehad, waarbij je meldde dat e.e.a. hier op het forum gestructureerd moest zijn en discussie onderwerpen niet door elkaar mochten gaan lopen. Ik was het niet geheel met je eens, maar heb het toen maar even laten zitten in de hoop dat je mijn boodschap begrepen had.
Kennelijk niet, gezien je handeling na mijn reactie op een post van GJR71 waarin hij meldde dat hij een grotere kast nodig had, nadat hij enkele nieuwe flessen aangeschaft had en ik daarop reageerde over een meubelmaker waar ik mijn nieuwe kast heb laten maken. Mijn reactie werd verplaatst naar een topic over whiskykasten/-meubels e.d., waar het nu plompverloren staat.
Ik sta een spontaan verloop van topics voor, waarin in grote lijnen uiteraard wel het topic gevolgd moet worden, maar waarin ruimte is voor kleine zijstappen (zoals ik destijds al zei: De wereld is niet zwart/wit...) om een topic interessant/levendig te houden. Het continue verplaatsen van posts door moderators, naar hun eigen goeddunken, ervaar ik als zeer storend en bekrompen en vind ik neigen naar een vorm van censuur.
Het onderschrift op dit forum is 'open en onafhankelijk'. Met name v.w.b. dat eerste heb ik dus mijn bedenkingen.
Vandaar mijn vraag...
Laatst gewijzigd door MadMaster op 15 Jun 2011, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
MadMaster schreef:...Ik heb het daar al eens eerder met je privé over gehad, waarbij je meldde dat e.e.a. hier op het forum gestructureerd moest zijn en discussie onderwerpen niet door elkaar mochten gaan lopen. Ik was het niet geheel met je eens, maar heb het toen maar even laten zitten in de hoop dat je mijn boodschap begrepen had.
Kennelijk niet, gezien mijn reactie op een post van GJR71 waarin hij meldde dat hij een grotere kast nodig had, nadat hij enkele nieuwe flessen aangeschaft had en ik daarop reageerde over een meubelmaker waar ik mijn nieuwe kast heb laten maken. Mijn reactie werd verplaatst naar een topic over whiskykasten/-meubels e.d., waar het nu plompverloren staat.
En we waren het er ook over eens dat we het hierover niet helemaal eens waren en gaan worden.
.....waar het nu plompverloren staat.
M.b.t. gezien mijn reactie op een post van GJR71
Daar ben ik ik weer niet mee eens. Het staat er in het juiste onderwerp en tevens heeft die geen waaraan het eigenlijk gericht (Gert-Jan) was daarvan een PB gekregen. Het leek me daarom niet nodig ook jouw dat te sturen. Doe we wel heel vaak maar niet altijd.
Gr,
0 x
Piet schreef:En we waren het er ook over eens dat we het hierover niet helemaal eens waren en gaan worden.
.....waar het nu plompverloren staat.
M.b.t. gezien mijn reactie op een post van GJR71
Daar ben ik ik weer niet mee eens. Het staat er in het juiste onderwerp en tevens heeft die geen waaraan het eigenlijk gericht (Gert-Jan) was daarvan een PB gekregen. Het leek me daarom niet nodig ook jouw dat te sturen. Doe we wel heel vaak maar niet altijd.
Gr,
Het gaat mij niet alleen om deze laatste actie, het gaat mij om het geheel hier op het forum.
Ik hoop dat je die boodschap ook uit mijn bericht hebt weten te halen.
Ik vraag ook niet voor niets hoe ik mijn account hier kan beëindigen, incl. het verwijderen van al mijn posts...
Als de taakuitvoering van de moderators hier blijft zoals die nu uitgevoerd wordt (zoals hierboven door mij geschetst), dan wil ik ook graag dat dat verzoek uitgevoerd wordt...
0 x
MadMaster schreef:...Het gaat mij niet alleen om deze laatste actie, het gaat mij om het geheel hier op het forum.
Ja dat lukt nog wel en nu zeker, zo genuanceerd is het nu ook weer niet. Maar dat betekent ook weer niet dat dan alles opeens anders wordt.
MadMaster schreef:....Ik sta een spontaan verloop van topics voor, waarin in grote lijnen uiteraard wel het topic gevolgd moet worden, maar waarin ruimte is voor kleine zijstappen (zoals ik destijds al zei: De wereld is niet zwart/wit...)...
Wij ook en een aantal onderwerpen is zelfs heel breed. Echter, het forum is geen Chat-box, zoals Twitter, Skype, Facebook etc., waar je in één stroom alle onderwerpen van de wereld ziet.
Dat is juist een van de onderscheidende kenmerken van een forum, en misschien van Het Whisky forum in het bijzonder. Jouw opmerking over je whisky-kast staan nu in een relevant onderwerp waar het ook (jaren) later nog is terug te vinden. En dat terwijl je het gewoon spontaan in een ander onderwerp geschreven hebt. Dat is keurig voor je geregeld. Er staat bovendien een bronvermelding bij. En dan nog het PB naar GJR. Ik zou bijna zeggen "hoeveel service kun je meer verlangen ?".
MadMaster schreef:...Het gaat mij niet alleen om deze laatste actie, het gaat mij om het geheel hier op het forum.
Ik vraag ook niet voor niets hoe ik mijn account hier kan beëindigen, incl. het verwijderen van al mijn posts...
Als de taakuitvoering van de moderators hier blijft zoals die nu uitgevoerd wordt (zoals hierboven door mij geschetst), dan wil ik ook graag dat dat verzoek uitgevoerd wordt...
Jammer maar helaas Mr-MM. We kunnen het vast niet iedereen naar de zin maken, hoe goed we dat ook proberen (voor voorbeelden zie: Suggesties ter verbetering van de website en het forum ).
Zoals ik ook eerder al in een van de PB's aangaf, probeer je ook eens in onze positie te verplaatsen. Ook voor ons is dit hobby. We zijn en ik ben, zeker vatbaar voor suggesties maar het is niet zo dat alle suggesties of alles waar iemand het niet mee eens is wordt overgenomen. Voorbeelden genoeg van wel en niet in deze rubriek.
Daar ga je ook impliciet mee akkoord als je hier op het forum aanmeldt: Forum huis- en gedragsregels.
..... Als de taakuitvoering van de moderators hier blijft zoals die nu uitgevoerd wordt...
Gezien dit bericht en al de PB's die er al zijn uitgewisseld over dit onderwerp durf ik te stellen dat we het niet eens gaan worden.
Als je wilt verwijder ik je account. Stuur maar even een PB (ook dat is voor de goede orde en het archief).
Je kunt je account en het forum natuurlijk ook gewoon niet meer gebruiken als je "het beu bent".
Je berichten worden, als reeds eerder aangegeven, niet verwijderd.
P.s. Overigens wordt de account eerst een tijd op non-actief gezet (is dan al onzichtbaar) en later pas verwijderd.
0 x
Ik kan er nog een heleboel woorden aan vuil maken, maar dat heb ik al te vaak gedaan en de situatie veranderd hier dus niet. Ik vind dat je je taak als moderator veel te serieus neemt, te serieus voor mij in ieder geval.
Jammer, ik ben namelijk niet de enige die er zo over denkt, maar misschien wel één van de weinigen die er iets van zegt. Ik heb hier trouwens wel vaker kritiek op het moderatorschap hier gezien, maar ook die werd dan aan de kant geschoven.
Als mijn berichten niet verwijderd worden, dan ben ik genoodzaakt mijn account in stand te houden, zodat ik me in voorkomende gevallen kan weren.
Ik log hierna echter wel uit en zal dat, als er geen noodzaak is om weer aan te loggen, zo houden.
Jammer, ik ben namelijk niet de enige die er zo over denkt, maar misschien wel één van de weinigen die er iets van zegt. Ik heb hier trouwens wel vaker kritiek op het moderatorschap hier gezien, maar ook die werd dan aan de kant geschoven.
Als mijn berichten niet verwijderd worden, dan ben ik genoodzaakt mijn account in stand te houden, zodat ik me in voorkomende gevallen kan weren.
Ik log hierna echter wel uit en zal dat, als er geen noodzaak is om weer aan te loggen, zo houden.
0 x
MadMaster schreef:...Als mijn berichten niet verwijderd worden, dan ben ik genoodzaakt mijn account in stand te houden, zodat ik me in voorkomende gevallen kan weren.
Tsja, als je het als een strijd ziet. Het beste
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Ik weet ook dat er soms geschoven en gejongleerd wordt met berichten, maar daar heb IK geen moeite mee. Wordt er teveel geschoven? Liever wat teveel dan helemaal niet. Je kan zeggen wat je wil, maar het blijft een overzichtelijk forum. Ik zie het dikwijls op andere fora wat uit de hand lopen met die 'zijdelingse berichten' waardoor het doel van een bepaalde topic wordt voorbijgeschoten. Maar ja, you can't make an omelet without breaking a few eggs.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Heb persoonlijk ook geen probleem met het verzetten van berichten. Toch niet als we daar ook van op de hoogte gebracht worden , zoals tot nu toe bij mij altijd al gebeurd is.
Dat een bericht soms wat verloren ( i.e. in een minder bezocht hoekje van het forum terecht komt) geplaatst wordt heb ik ook al gemerkt, dat kan soms storend zijn als je een vraag beantwoord wil zien of een discussie verder wil zetten maar ik vrees dat , als je structuur wil houden , dit onvermijdelijk is. Misschien kan er een bericht geplaatst worden , waar het verplaatste bericht stond , met als tekst : Deze discussie kan hier(link) verder gezet worden?
Conclusie : 'T is soms verleidelijk om er een chat-box of spontane conversatie van te maken maar ik denk dat het forum op lange termijn alleen maar kan profiteren van - het gestructureerd houden -.
Dat een bericht soms wat verloren ( i.e. in een minder bezocht hoekje van het forum terecht komt) geplaatst wordt heb ik ook al gemerkt, dat kan soms storend zijn als je een vraag beantwoord wil zien of een discussie verder wil zetten maar ik vrees dat , als je structuur wil houden , dit onvermijdelijk is. Misschien kan er een bericht geplaatst worden , waar het verplaatste bericht stond , met als tekst : Deze discussie kan hier(link) verder gezet worden?
Conclusie : 'T is soms verleidelijk om er een chat-box of spontane conversatie van te maken maar ik denk dat het forum op lange termijn alleen maar kan profiteren van - het gestructureerd houden -.
0 x
Ja, ik had 'n A4 volgeschreven over bovengenoemd schrijven, maar ik hou 't bij 't volgende: je doet 't goed, Piet, maar je zou af en toe ook 'ns kunnen/moeten loslaten, er niet als 'n bok op 'n haverkist boven op zitten. Soms is 'n dergelijk ingrijpen van jou storend en kun je forumleden er mee voor 't hoofd stoten. Er is toch ook vaak 'n middenpad te bewandelen, of zie ik dat verkeerd? De Kunst van de Diplomatie?
Op whiskymag.com en whiskywhiskywhisky.com én levenswater én cask six wordt bijna nooit of in ieder geval heel erg veel minder ingegrepen/verplaatst etc.
Just my 2 cents.
René aka I_SPEY
Op whiskymag.com en whiskywhiskywhisky.com én levenswater én cask six wordt bijna nooit of in ieder geval heel erg veel minder ingegrepen/verplaatst etc.
Just my 2 cents.
René aka I_SPEY
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

I_SPEY schreef:Op whiskymag.com en whiskywhiskywhisky.com én levenswater én cask six wordt bijna nooit of in ieder geval heel erg veel minder ingegrepen/verplaatst etc.
Dat klopt wel. Alhoewel er op whiskymag.com heel weinig naast de kwestie gepraat wordt, vind ik. Bij whisky x 3 is er idd weinig inmenging. Van Levenswater zou ik het niet weten, want daar kom ik nooit. Cask Six is op sterven na dood. Daar wordt amper nog een bericht gepost en er zijn slechts heel af en toe bezoekers of aanmeldingen. Op het Franse forum whisky-distilleries.com is er NOOIT inmenging, wat de discussies op zich wel ten goede kan komen. Maar regelmatig gaat het dan zo ver dat ik soms naar de eerste pagina's moet terug keren om te weten waar het nu eigenlijk over gaat en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn?
I_SPEY schreef:Er is toch ook vaak 'n middenpad te bewandelen, of zie ik dat verkeerd? De Kunst van de Diplomatie?
De kerk in het midden houden, noemen ze dat bij ons. Geen gemakkelijke opgave, maar het moet wel mogelijk zijn denk ik.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
MadMaster schreef:Ik kan er nog een heleboel woorden aan vuil maken, maar dat heb ik al te vaak gedaan en de situatie veranderd hier dus niet. Ik vind dat je je taak als moderator veel te serieus neemt, te serieus voor mij in ieder geval.
Ik heb ook al menige discussie gehad met Piet over het, mijn inziens, storende en aan censuur grenzende moderatorschap. Ook ik heb regelmatig overwogen om mijn account op te heffen. De discussies komen niet van de grond door constante inmenging en daarbij vindt ik het getuigen van serieuze bevoogding. Ik ga er van uit dat de forumleden zelf in staat zijn een topic terug te pakken. Die ervaring heb ik zeker op andere fora.
Ik steun Madmaster in zijn mening over de te serieuze, paternaliserende en vooral gespannen manier van omgang met het forum. dat is jammer want de potentie is goed met erg ervaren forumleden en ook die net in de whisky komen kijken...
Toine
0 x
Kijk, zie je wel.
De discussie heeft helemaal niets meer te maken met het onderwerp. Effe aanpassen en moven......
De discussie heeft helemaal niets meer te maken met het onderwerp. Effe aanpassen en moven......

0 x
Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”