"Onderwerpsymbolen" actief gebruiken ja of neen ?

Suggesties ter verbetering van website of forum kunnen hier gedaan worden. Ook zaken m.b.t. de site passen hier. Het is uiteindelijk aan de beheerder om te beoordelen en bepalen wat er wanneer wordt doorgevoerd.
Piet
Moderator
Moderator

"Onderwerpsymbolen" actief gebruiken ja of neen ?

Ongelezen berichtdoor Piet » 21 Sep 2009, 21:37

Zou het handig zijn de "onderwerpsymbolen" actief te gebruiken ?

Een goed voorbeeld is natuurlijk dit forum. Afgehandeld is een Vinkje.
Een ander voorbeeld is viewtopic.php?f=29&t=160" onclick="window.open(this.href);return false; Dit was origineel een vraag (met het ?-symbool) maar is nu beantwoord.
Bij het laatste antwoord heb ik een Vink-symbool gezet omdat het hiermee is opgelost. Echter deze Vink is niet te zien in de onderwerpenlijst. Daartoe zou ik (of de originele auteur of een Moderator) het Vink-symbool bij het eerste bericht moeten aanpassen.

Deze toepassing is het meest voor de hand liggend. Maar ook het Vlam-symbool is zo'n geval. Het vlammetje staat er voor zaken die hot zijn maar meestal zijn deze niet meer hot na een bepaalde datum. Dan zou het Hot-symbool in elk geval weg kunnen.
Dat kost natuurlijk wel wat werk maar ik heb daar vooralsnog geen probleem mee. Het is ook weer niet iets dat urgent is dus ik kan het doen als ik ze tegenkom.

Wat zijn de meningen hierover ?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Re: "Onderwerpsymbolen" actief gebruiken ja of neen ?

Ongelezen berichtdoor JayDie » 25 Sep 2009, 08:53

Actief gebruik: nee.

Ik zie, terwijl ik dit bericht type, ook de mogelijke berichticonen in beeld staan. Ik kan me voorstellen dat ik het gebruik wanneer ik een onderwerp start, maar niet direct wanneer ik een reactie post.

Enige 'nuttige' zou ik dan ook vinden:
* vlammetje (hot topic / belangrijk)
* vraagteken (onderwerp waarin een vraag wordt gesteld)
* info (een onderwerp ter info)
* uitroepteken (belangrijk, eigenlijk ook vlammetje)
* wolkje (gedachte)
en het vinkje gebruik je als een vraag oid beantwoord is.

Ter test: wat gebeurt er wanneer ik een vinkje zet voor m'n reactie en een volgende plaatst een bericht met 'geen' berichticoon? Ideale situatie: de oude blijft staan.
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 25 Sep 2009, 09:09

John, je zegt "geen actief gebruik" maar wat je in je uitleg aangeeft is eigenlijk wat ik onder actief versta. Het moet ook weer niet te druk worden maar vooral functioneel blijven.
Dat zijn inderdaad de meest zinvolle symbolen. Er zitten er (standaard) een aantal bij die ik ook niet goed kan plaatsen (en ik zou ze weg kunnen halen,..... (de laatste vier bijvoorbeeld ?!).

Een symbool voor (bij) het eerste bericht in een onderwerp is en blijft altijd zichtbaar in de lijst. De andere berichten kunnen per bericht wel of niet een symbool gebruiken. Dit laatste is alleen zichtbaar op dat specifieke bericht.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 25 Sep 2009, 10:58

Piet schreef:John, je zegt "geen actief gebruik" maar wat je in je uitleg aangeeft is eigenlijk wat ik onder actief versta.

Hm... dan bedoel ik wat anders. Zeg namelijk "ik kan me voorstellen dat ik het gebruik wanneer ik een onderwerp start, maar niet direct wanneer ik een reactie post.". Maw: ik gebruik het zelden! Zou het alleen toegevoegde waarde vinden wanneer je een onderwerp start, maar gebruik dit 9 van de 10 keer ook niet...

Gezien dat ik als enige reageer vermoed ik dat de rest dit ook niet interessant vindt...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 25 Sep 2009, 14:39

JayDie schreef:....Maw: ik gebruik het zelden! Zou het alleen toegevoegde waarde vinden wanneer je een onderwerp start, maar gebruik dit 9 van de 10 keer ook niet...

Geldt ook voor mij.
0 x
Life is too short to drink bad whisky

Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”