Aanpassing regels Aanbod

Suggesties ter verbetering van website of forum kunnen hier gedaan worden. Ook zaken m.b.t. de site passen hier. Het is uiteindelijk aan de beheerder om te beoordelen en bepalen wat er wanneer wordt doorgevoerd.

1)Welke reacties buiten een onderbouwde reply kunnen? 2)bumpen na 5dagen via de knop of een reply?

Peiling eindigde op 21 Mei 2018, 15:08

1) Wat maakt mij dat nu uit!
27
39%
1) Enkel een reply met links mbt op de prijs, de rest via Pb
8
11%
2) Bumpen via knop
13
19%
2) Reply
2
3%
2) Allemaal goed... BUMP
9
13%
2) Het moet gedaan zijn met dat gebump... afschaffen die handel!
11
16%

Totaal aantal stemmen: 70

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 16 Mei 2018, 23:41

Het lijkt me net heel erg veel werk voor de nieuwe aanbod-mods. Dat zijn honderden flessen per maand die ze zouden moeten goedkeuren en in een excel bestand zetten.
Ik zou niet al teveel veranderen... Evt bumpen van 5 naar 10 dagen zetten, en bumpen na een reactie, tja. Dan moeten we maar sterk zijn en niet reageren. Evt niet reageren op je eigen topic, tenzij als reactie op iemand, maar dat is technisch mss niet mogelijk.
0 x

Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 16 Mei 2018, 23:43

Poll is er inderdaad gekomen, samen met de aanstelling van de submods juist omdat er terug nood is om het aanbodgedeelte open te gooien voor reacties.

Ik begrijp het verhaal van 1post met alle flessen van die maand. Maar heb persoonlijk enkele bedenkingen.
- Het verwerken van alle verkoopmails is volgens mij ook een werkje
- wat met prijsaanpassing... dat gaat dan niet meer.
- als de fles is verkocht kan dit enkel door een Mod aangegeven worden in het formulier aangezien je het een read only wil maken
- fles wordt op meerdere plaatsen, dus ook buiten dit forum aangeboden en is nog verkocht voor de release van het formulier
- etc...
Is eigenlijk een systeem zoals een veiling, maar dan met vaste prijzen begrijp ik uit het verhaal.

De bedoeling is volgens mij best ok, maar dan moet er imho te veel worden veranderd. De vraag van de poll is er gekomen door het terug openstellen van het aanbod op reacties(op vraag van het forum, of toch een grote groep gebruikers )

De poll is bedoeld om ergernissen in de toekomst tegen te gaan, jullie een stem te geven in wat komen gaat. Een reactie lokt nu eenmaal een Bump uit, daar kunnen we ook niets aan veranderen. De vraag is enkel hoe jullie dit zien werken in de toekomst. Beslissing mag/moet van de leden komen.
De testfase zal zoals aangegeven 3 maanden duren. Laten we vooral de komende 5 dagen nadenken en discussiëren over hoe we dit zien en willen uitproberen...

En nu houd ik mijn mond :zwijg en laat het posten/de discussie aan jullie
( zoooo moeilijk voor me :P )
1 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 16 Mei 2018, 23:52

Bram84 schreef:Poll is er inderdaad gekomen, samen met de aanstelling van de submods juist omdat er terug nood is om het aanbodgedeelte open te gooien voor reacties.

Ik begrijp het verhaal van 1post met alle flessen van die maand. Maar heb persoonlijk enkele bedenkingen.
- Het verwerken van alle verkoopmails is volgens mij ook een werkje
- wat met prijsaanpassing... dat gaat dan niet meer.
- als de fles is verkocht kan dit enkel door een Mod aangegeven worden in het formulier aangezien je het een read only wil maken
- fles wordt op meerdere plaatsen, dus ook buiten dit forum aangeboden en is nog verkocht voor de release van het formulier
- etc...

De bedoeling is volgens mij best ok, maar dan moet er imho te veel worden veranderd. De vraag van de poll is er gekomen door het terug openstellen van het aanbod op reacties(op vraag van het forum, of toch een grote groep gebruikers )

De poll is bedoeld om ergernissen in de toekomst tegen te gaan, jullie een stem te geven in wat komen gaat. Een reactie lokt nu eenmaal een Bump uit, daar kunnen we ook niets aan veranderen. De vraag is enkel hoe jullie dit zien werken in de toekomst. Beslissing mag/moet van de leden komen.
De testfase zal zoals aangegeven 3 maanden duren. Laten we vooral de komende 5 dagen nadenken en discussiëren over hoe we dit zien en willen uitproberen...

ik meen me een tijd te herinneren dat poll op poll juist irritatie ging opwekken op een gegeven moment. ;)
vooral omdat de poll-resultaten in de wind geslagen werden
de inspraak is al door diverse topics heen naar voren gekomen en er is zover altijd een overgroot deel aan meningen geweest waarbij uitkomst is geweest dat de boel open het best lijkt. ik bedoel dit niet verkeerd, maar zie deze poll persoonlijk als de zoveelste herhaling van al bekende stappen
0 x
Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 17 Mei 2018, 00:22

henri schreef:
Bram84 schreef:... Als hij een vraag krijgt, zal hij daar toch dan on topic op moeten kunnen antwoorden [...] Dit zal dan ook weer automatisch worden geBUMPt...

Nog veel stof tot nadenken dus...

ik las het als wel kunnen reageren, maar dat dat geen bump veroorzaakt en dus apart de bumpknop die alleen na 5 dagen actief wordt

Zo las ik het inderdaad ook en vandaar ook mijn reactie, én de keuzes in de poll. Hm, inderdaad stof tot nadenken dan...
0 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 17 Mei 2018, 00:26

Zolang ze maar niet met Dr. Poll komen vind ik het prima.

Maar even inhoudelijk. Ik vind dat bumpknopje perfect.
Maar ik vind het nog beter als de boel open is en er gereageerd kan worden. Dat betekend dus dat er bij elke reactie gebumpt word en het bumpknopje overbodig is.
Pech voor het bumpknopje. (waar ik eigenlijk op heb gestemd omdat ik hem eerste klas vind)

Mijn idee:

Reageren mogelijk maken binnen de regels etc. etc.
En dan mag de verkoper 5, 7 of 10 dagen na de laatste reactie/bump pas zelf weer bumpen.
Redelijke middenweg lijkt me.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 17 Mei 2018, 00:34

Peter87 schreef:Mijn idee:

Reageren mogelijk maken binnen de regels etc. etc.
En dan mag de verkoper 5, 7 of 10 dagen na de laatste reactie/bump pas zelf weer bumpen.
Redelijke middenweg lijkt me.

Dat zou het inderdaad kunnen zijn, maar zoals ik het begrijp leidt een reactie altijd tot een bump, dus kan de verkoper d.m.v. een reactie of opmerking in zijn eigen topic sowieso elk moment weer bumpen, dus dat haalt dan onderuit dat de verkoper na x-aantal dagen zelf pas weer mag bumpen.
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 17 Mei 2018, 00:40

er wordt gesproken dat het niet mogelijk is te reageren zonder dat het gelijkertijd een bump is..
volgens mij is dat lariekoek ( ik mag geen onzin zeggen namelijk, ben ik eerder op gewezen :gnif )
naar mijn mening is dat wel mogelijk voor een bepaalde sectie ( aanbod in dit geval ), het kost alleen wat tijd om te "schrijven"
ik zeg.. bouwen die handel! :D
0 x
Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 17 Mei 2018, 00:56

Dre schreef:, dus kan de verkoper d.m.v. een reactie of opmerking in zijn eigen topic sowieso elk moment weer bumpen,

Dat mag hij dan ook niet. De verkoper mag alleen reageren (en dus bumpen) in directe, tijdige en zinvolle reactie op de reactie op zijn aanbod. (kan je me nog volgen :Scratch ) En daarna gelden dus die 5,7 of 10 dagen weer.
En wie bepaald of de reactie van de verkoper direct, tijdig en zinvol is? De nieuw aangestelde mods.

Op deze manier heeft ook niemand zin om te vaak te reageren op dezelfde aanbieder omdat dat onnodige reclame is.
Dat houd dus de ellenlange discussies ook tegen.
Doen zeg ik. :goedgedaan
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 17 Mei 2018, 01:01

Peter87 schreef:
Dre schreef:, dus kan de verkoper d.m.v. een reactie of opmerking in zijn eigen topic sowieso elk moment weer bumpen,

Dat mag hij dan ook niet. De verkoper mag alleen reageren (en dus bumpen) in directe, tijdige en zinvolle reactie op de reactie op zijn aanbod. (kan je me nog volgen :Scratch ) En daarna gelden dus die 5,7 of 10 dagen weer.
En wie bepaald of de reactie van de verkoper direct, tijdig en zinvol is? De nieuw aangestelde mods.

Op deze manier heeft ook niemand zin om te vaak te reageren op dezelfde aanbieder omdat dat onnodige reclame is.

Zeker kan ik je volgen, en je uitleg klinkt zeker plausibel. Of de kersverse sub-mods hier gelukkig van worden is een tweede, want dit vergt dus wel aanzienlijk meer moderatie inspanning :bigsmile .
0 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 17 Mei 2018, 01:04

Daar zijn ze voor aangesteld :P
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 17 Mei 2018, 01:06

Dre schreef:
Peter87 schreef:

Zeker kan ik je volgen, en je uitleg klinkt zeker plausibel. Of de kersverse sub-mods hier gelukkig van worden is een tweede, want dit vergt dus wel aanzienlijk meer moderatie inspanning :bigsmile .

mwoah.. als je 1 postje eerder van mij terugkijkt alleen een stukje moderner schrijven vanuit de beheerder
de mods hoeven net als dat normaal is dan alleen de boel te monitoren
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 17 Mei 2018, 12:07

henri schreef:er wordt gesproken dat het niet mogelijk is te reageren zonder dat het gelijkertijd een bump is..
volgens mij is dat lariekoek ( ik mag geen onzin zeggen namelijk, ben ik eerder op gewezen :gnif )
naar mijn mening is dat wel mogelijk voor een bepaalde sectie ( aanbod in dit geval ), het kost alleen wat tijd om te "schrijven"

Ik zie een vrijwilliger? :D
2 x
Matthijs, whiskynerd.

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 17 Mei 2018, 12:17

Matti schreef:
henri schreef:er wordt gesproken dat het niet mogelijk is te reageren zonder dat het gelijkertijd een bump is..

Ik zie een vrijwilliger? :D

ik niet.. :P
0 x
Afbeelding

Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 18 Mei 2018, 17:33

Ik voel gewoon aan m’n theewater dat nog niet idereeen zijn gedacht heeft kunnen/durven zeggen... De poll + de daarbij bijkomende uitleg invullen staat nog open tot 21Mei PM. Als je je ei nog kwijt wil...shoot, zoniet gaan we volgende week aan de slag met hetgeen voor handen is.

Ik stel voor dat jullie dit on topic doen. Als het voor je drempelverlagend kan werken, mag dit ook naar de inbox van mij of m’n 2 collega-sub-Mods

Vanaf 21 Mei LPM maken we een resumé van de stemmen en de reply’s en maken deze over aan onze groene collega’s ter aanvulling van de ge-update richtlijnen mbt aanbodsectie. Zou niet willen dat ze niets te doen hebben :bigsmile

BUMP :goedgedaan
1 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 18 Mei 2018, 17:47

Kan ik ook vaker stemmen? In het hele aanbod forum irriteert me dat gebump dusdanig dat ik niets te koop aanbiedt; je zet er 's ochtends iets in en dan kijk je 's avonds en dan sta je al op pagina 2 omdat er een heel regiment onverkoopbare meuk voor de 38e x gebumpt is. :boos
Alleen als ik zo kijk willen de aanbieders van deze flessen het dolgraag in stand houden.. (heb het uitsluitend over flessen hé, niet over Henri's Sampledump of Defeatless's Altijd 50 samples)
Laatst gewijzigd door WhiskyDudes op 18 Mei 2018, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”