Aanpassing regels Aanbod

Suggesties ter verbetering van website of forum kunnen hier gedaan worden. Ook zaken m.b.t. de site passen hier. Het is uiteindelijk aan de beheerder om te beoordelen en bepalen wat er wanneer wordt doorgevoerd.

1)Welke reacties buiten een onderbouwde reply kunnen? 2)bumpen na 5dagen via de knop of een reply?

Peiling eindigde op 21 Mei 2018, 15:08

1) Wat maakt mij dat nu uit!
27
39%
1) Enkel een reply met links mbt op de prijs, de rest via Pb
8
11%
2) Bumpen via knop
13
19%
2) Reply
2
3%
2) Allemaal goed... BUMP
9
13%
2) Het moet gedaan zijn met dat gebump... afschaffen die handel!
11
16%
 
Totaal aantal stemmen: 70

Gebruikersavatar
Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2281
Lid geworden op: 14 Jul 2015, 18:51
Locatie: Hierendaar

Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 16 Mei 2018, 15:08

Soooo... heb ik een mooie kleur gekregen
We hebben al een mooi huiswerkje gekregen van onze GROENE collega's

Francoise heeft ons een nieuwe draftversie per mail overgemaakt met regels en richtlijnen mbt tot het aanbod. Dit was nodig, daar de huidige een beetje verouderd waren...
Over het algemeen vind ik dit een mooi stukje tekst. Het zijn meer richtlijnen en hulpmiddelen ipv strikte regeltjes... We moeten ons uiteraard wel aan deze richtlijnen houden he :bigsmile
De tekst is nog niet voor 100% klaar. ik had enkele bedenkingen en vind het niet meer dan logisch om even te polsen hoe jullie hier tegen over staan.
Dus... een polletje. Een beetje uitleg bij je antwoord, vergemakkelijkt de keuze voor ons

Het aanbod gedeelte staat momenteel terug open voor reacties. Initieel is dit bedoeld om een onderbouwde reply te geven op een aanbod waar de juiste prijs niet wordt gehanteerd.
Wat met replys: je hebt een Pb, mooie prijzen, etc... De aanbodpost zal telkens worden gebumpt na zulke reactie.

Ik vind het belangrijk dat een forum haar leden hoort alvorens zoiets te beslissen. Iets dat gezamenlijk/in overleg wordt beslist komt dan niet over als een zoveelste regeltje. We staan er dan als een geheel achter en houden ons er ook aan.. imho


:hoedaf
Laatst gewijzigd door Bram84 op 16 Mei 2018, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Harrie » 16 Mei 2018, 15:26

Kan je er ook op de een of andere manier voor zorgen dat er niet gebumpt kan worden? Ik vind het totaal geen meerwaarde hebben dat wekelijks steeds dezelfde posts met dezelfde flessen, die blijkbaar niet interessant of te duur zijn, weer bij de ongelezen berichten staan...
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2281
Lid geworden op: 14 Jul 2015, 18:51
Locatie: Hierendaar

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 16 Mei 2018, 15:27

Harrie schreef:Kan je er ook op de een of andere manier voor zorgen dat er niet gebumpt kan worden? ...

Zoiets Harrie? Poll aangepast...
0 x

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3043
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Dre » 16 Mei 2018, 15:31

Goeie zet om dit ter sprake te brengen.
Ik vind dat in principe alle soorten reply's wel mogen (oftewel: "wat maakt mij dit nu uit?!"), ook bijvoorbeeld als mensen nog vragen hebben over bepaalde aangeboden flessen of zo, handige inzage voor andere geïnteresseerden ook.
Alleen zou dit niet moeten leiden tot bumps, dat is niet helemaal fair voor andere aanbieders. Daardoor zou bepaald recent aanbod sneller naar onderen kunnen zakken en ouder aanbod steeds actueel kunnen blijven, bijvoorbeeld ook doordat dan een wat actievere verkoper dan steeds in zijn eigen aanbod zou kunnen replyen. Dat lijkt me niet wenselijk, dus graag dat voor iedereen gelijk, dus knop en na vijf dagen.
0 x

Gebruikersavatar
Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2281
Lid geworden op: 14 Jul 2015, 18:51
Locatie: Hierendaar

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 16 Mei 2018, 15:54

Dre schreef:Goeie zet om dit ter sprake te brengen.

Ken je pappenheimers he Dré :gnif

Dre schreef:Goeie zet om dit ter sprake te brengen.
Ik vind dat in principe alle soorten reply's wel mogen (oftewel: "wat maakt mij dit nu uit?!"), ook bijvoorbeeld als mensen nog vragen hebben over bepaalde aangeboden flessen of zo, handige inzage voor andere geïnteresseerden ook.
Alleen zou dit niet moeten leiden tot bumps, dat is niet helemaal fair voor andere aanbieders.

Ik heb even navraag gedaan voor je... Een goed voorstel, maar in de praktijk niet mogelijk. Elke reactie zal een BUMP veroorzaken. Houd dit dus in jullie achterhoofd bij het maken van een keuze.
0 x

Gebruikersavatar
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 Dec 2014, 01:39
Locatie: Fryslân

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 16 Mei 2018, 15:56

Dre beschrijft hier prima zoals ik het ook zie.
0 x

Gebruikersavatar
Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1875
Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
Contact:

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 16 Mei 2018, 16:19

100% eens met Dre

Wat mij betreft moet alles (op een fatsoenlijke manier!) Gezegd kunnen worden.

Het bumpen na X dagen, zoals nu, vind ik perfect werken.
Koppel je het bumpen aan reply, dan krijg je onzin reacties om zo het topic maar bovenaan te houden.
Schakel je het bumpen uit, dan krijg je een veelvoud aan topics met dezelfde inhoud, omdat dat dan de enige manier is om je aanbod weer in de schijnwerpers te krijgen.
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"


Afbeelding

Gebruikersavatar
Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2281
Lid geworden op: 14 Jul 2015, 18:51
Locatie: Hierendaar

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 16 Mei 2018, 16:27

Wouter1981 schreef:Wat mij betreft moet alles (op een fatsoenlijke manier!) Gezegd kunnen worden.


Dit impliceert bij elke reply een automatische BUMP. Hoe sta je hier tegenover?

Wouter1981 schreef:Het bumpen na X dagen, zoals nu, vind ik perfect werken.


Dan heb je het volgens mij over de BUMP van de poster zelf? Dus ik lees geen reply on topic van de poster?... Als hij een vraag krijgt, zal hij daar toch dan on topic op moeten kunnen antwoorden als ik jouw redenering van de eerste quote in gedachte neem. Dit zal dan ook weer automatisch worden geBUMPt...

Nog veel stof tot nadenken dus...
0 x

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5375
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor henri » 16 Mei 2018, 18:15

Bram84 schreef:
Wouter1981 schreef:Wat mij betreft moet alles (op een fatsoenlijke manier!) Gezegd kunnen worden.


Dit impliceert bij elke reply een automatische BUMP. Hoe sta je hier tegenover?

Wouter1981 schreef:Het bumpen na X dagen, zoals nu, vind ik perfect werken.


Dan heb je het volgens mij over de BUMP van de poster zelf? Dus ik lees geen reply on topic van de poster?... Als hij een vraag krijgt, zal hij daar toch dan on topic op moeten kunnen antwoorden als ik jouw redenering van de eerste quote in gedachte neem. Dit zal dan ook weer automatisch worden geBUMPt...

Nog veel stof tot nadenken dus...


ik las het als wel kunnen reageren, maar dat dat geen bump veroorzaakt en dus apart de bumpknop die alleen na 5 dagen actief wordt
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1875
Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
Contact:

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 16 Mei 2018, 18:39

henri schreef:
Bram84 schreef:
Wouter1981 schreef:Wat mij betreft moet alles (op een fatsoenlijke manier!) Gezegd kunnen worden.


Dit impliceert bij elke reply een automatische BUMP. Hoe sta je hier tegenover?

Wouter1981 schreef:Het bumpen na X dagen, zoals nu, vind ik perfect werken.


Dan heb je het volgens mij over de BUMP van de poster zelf? Dus ik lees geen reply on topic van de poster?... Als hij een vraag krijgt, zal hij daar toch dan on topic op moeten kunnen antwoorden als ik jouw redenering van de eerste quote in gedachte neem. Dit zal dan ook weer automatisch worden geBUMPt...

Nog veel stof tot nadenken dus...


ik las het als wel kunnen reageren, maar dat dat geen bump veroorzaakt en dus apart de bumpknop die alleen na 5 dagen actief wordt


Inderdaad, wat Henri zegt.
Dat zou naar mijn mening de ideale oplossing zijn.
Maar uit de reacties van Bram begrijp ik nu dat dit technisch niet mogelijk is.

Dat geeft inderdaad stof tot nadenken. Ik weet op dit moment niet waar ik dan voor zou kiezen.

Grof gezegd zijn er 3 opties toch?

-Wel kunnen reageren en daarmee dus bumpen.

-Bumpen is überhaupt uitgeschakeld, reageren toegestaan.

-huidige situatie, dus bump knop na X dagen, maar niet kunnen reageren.

Deze hebben voor mij allemaal voor- en nadelen
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"


Afbeelding

Gebruikersavatar
hoogheid2015
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1102
Lid geworden op: 28 Okt 2015, 09:39
Locatie: Den Haag

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor hoogheid2015 » 16 Mei 2018, 18:51

Wat Henri en Wouter en André zeggen. anders maar lekker replyen en dan maar bumpen
1 x

pascaldo
Senior
Senior
Berichten: 261
Lid geworden op: 24 Dec 2017, 09:20
Locatie: Noord-Brabant(zuid-oost)

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor pascaldo » 16 Mei 2018, 19:31

Ik heb geen ervaring met het aanbod gedeelte maar als het onnodig gebump het probleem is, dan zul je dit moeten uitschakelen.

Echter denk ik, in het kader van transparantie, dat je wel zou moeten kunnen reageren op een post ipv via pb.
Bijkomend voordeel kan zijn, dat je iig nog wat nuttigs te lezen hebt/kunt hebben.

Verder vraag ik mijzelf nu af (Heb net ff door het aanbod pagina gescrolld) in hoeverre posts van 1 maand oud of ouder nog actueel zijn, ook al staan ze open. Mss is de poster het ondertussen uit het oog verloren en vergeten deze op slot te zetten oid.

Dus...antwoorden heb ik ook niet, alleen wat gedachten die in mij op komen.


P.s. omdat ik nog nooit een post in het aanbod gedeelte heb geplaatst heb ik er verder ook geen mening over.
Ik ervaar de bumps nu NOG niet als hinderlijk mede omdat ik pas lid ben heb ik de poll niet ingevuld.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1294
Lid geworden op: 09 Okt 2015, 20:32
Locatie: Friesland
Contact:

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 16 Mei 2018, 21:41

"More what you'd call 'Guidelines' than actual Rules"


Nieuwe moderators, succes!
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

Gebruikersavatar
ViViTroNL
Senior
Senior
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 Jul 2012, 16:53
Locatie: bij de kaasmarkt linksaf

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor ViViTroNL » 16 Mei 2018, 23:18

Ok we hebben er 2 of misschien wel 3 mods bij om het aanbod te reguleren…
Er is nu een poll mbt Aanpassing regels Aanbod en Bumpers… ( de enige leuke bumper is die politiehond op Geenstijl )

Het uitgangspunt is dat er grip komt op de prijs van de aangeboden fles….
Ik denk dat we (en dan bedoel ik de admin/modds) het zich zelf weer moeilijk maken.

Stel ik zou een forum hebben als deze en met een aanbod dan wil ik er eigenlijk zo min mogelijk tijd aan besteden…
Voorzie nu dat de mods druk bezig zijn om overal te gaan kijken of het aangebodende niet te duur is omdat er elke dag wel iemand iets aanbied.. kan ik als aanbieder dan zien waar het goedkoper is dan ik voor mijn fles wil hebben als mijn prijs te hoog is volgens hen)
Daarnaast heb je nu ook al de “bumpers” (ha ha maar gelukkig niet zo irritant als die “flippers”).. niet verkocht maar steeds weer omhoog halen van de post…

Ik zou hier gek van worden…
Kan het dan niet simpeler denk ik dan…
JA, denk ik en dit is een idee dat ik zou doen

Iedereen heeft toegang tot aanbod echter ALLEEN LEZEN
- Admins&Mods kunnen hierin iets te koop aanbieden (SCHRIJF RECHT) en dan alleen zo:
- Aanbieder stuurt een special verkoopformulier (aan te maken door admin/mods van WF met gegevens van fles, aanbieder, etc etc - alleen hiermee kun je iets te koop aanbieden op het forum - voordeel iedereen doet het op dezelfde wijze) naar email-adres van WF
- Tot een bepaalde datum kun je iets te koop aanbieden via het verkoopformulier voor de volgende verkoop
- Admin/mod bepaald akkoord - Ja/Nee
- Admin/mod creëert post in Aanbod met bv excelformulier met flessen die te koop zijn - let op volgende punten
- Vaste datum van start verkoop (1x per maand)
- Vaste duur van verkoop (denk bv aan 8 a 10 dgn na start vh aanbod en daarna post sluiten en verwijderen)
- Niet verkocht is opnieuw door aanbieder indienen van fles via verkoopformulier

Bovenstaande zal dus slechts in 1 post resulteren met ALLE aanbiedingen..
Mijns inziens heb je nu door het woud aan aanbod geen overzicht meer wat nu wel en niet te koop is… je moet alles gaan openen en doorspitten en is het nog aktueel het aanbod cq prijs... vandaar KEEP IT SIMPLE
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5375
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor henri » 16 Mei 2018, 23:25

ik vind t nu al een moeiiijk verhaal en heb het niet eens helemaal gelezen.
punt ging er al een behoorlijk lange tijd om verkoopgedeelte terug te openen voor reacties,
want een open forum met een gesloten aanbod gedeelte slaat als een piemel op iets met trommeltjes...
kan daarvoor de automatische bump niet uitgezet worden bij een reactie ( wat ik me niet kan voorstellen ) dan is dat maar zo..
1 x
Afbeelding


Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast