Aanpassing regels Aanbod

Suggesties ter verbetering van website of forum kunnen hier gedaan worden. Ook zaken m.b.t. de site passen hier. Het is uiteindelijk aan de beheerder om te beoordelen en bepalen wat er wanneer wordt doorgevoerd.

1)Welke reacties buiten een onderbouwde reply kunnen? 2)bumpen na 5dagen via de knop of een reply?

Peiling eindigde op 21 Mei 2018, 15:08

1) Wat maakt mij dat nu uit!
27
39%
1) Enkel een reply met links mbt op de prijs, de rest via Pb
8
11%
2) Bumpen via knop
13
19%
2) Reply
2
3%
2) Allemaal goed... BUMP
9
13%
2) Het moet gedaan zijn met dat gebump... afschaffen die handel!
11
16%
 
Totaal aantal stemmen: 70

DukieShadyWhites
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 Feb 2024, 20:37

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor DukieShadyWhites » 12 Feb 2024, 20:41

Wouterk schreef: Maar het ging zo los, vooral vanuit Cask1988 en Whiskydudes, Ik denk dat de moraalpolitie in Iran er wat van kan leren. Over mensen wegpesten gesproken. Ik weet niet of je ooit gepest bent in je leven maar als je zo behandeld en aangesproken wordt, al is het anoniem op het forum, dan doet dat gewoon wat met je.


Goh, knabbel en babbel weer vanachter hun toetsenbord. :boos :boos
1 x

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1930
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 12 Feb 2024, 20:46

DukieShadyWhites schreef:
Wouterk schreef: Maar het ging zo los, vooral vanuit Cask1988 en Whiskydudes, Ik denk dat de moraalpolitie in Iran er wat van kan leren. Over mensen wegpesten gesproken. Ik weet niet of je ooit gepest bent in je leven maar als je zo behandeld en aangesproken wordt, al is het anoniem op het forum, dan doet dat gewoon wat met je.


Goh, knabbel en babbel weer vanachter hun toetsenbord. :boos :boos


Dude... Ik vind ook wel iets van de toon waarop feedback werd gegeven. Feedback die ik overigens vaak inhoudelijk wel volg. Maar, om nou een account aan te maken om dit te kunnen posten is ook wel een beetje treurig toch?
7 x
Afbeelding

DukieShadyWhites
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 Feb 2024, 20:37

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor DukieShadyWhites » 12 Feb 2024, 20:49

Nickolaas schreef:
DukieShadyWhites schreef:
Wouterk schreef: Maar het ging zo los, vooral vanuit Cask1988 en Whiskydudes, Ik denk dat de moraalpolitie in Iran er wat van kan leren. Over mensen wegpesten gesproken. Ik weet niet of je ooit gepest bent in je leven maar als je zo behandeld en aangesproken wordt, al is het anoniem op het forum, dan doet dat gewoon wat met je.


Goh, knabbel en babbel weer vanachter hun toetsenbord. :boos :boos


Dude... Ik vind ook wel iets van de toon waarop feedback werd gegeven. Feedback die ik overigens vaak inhoudelijk wel volg. Maar, om nou een account aan te maken om dit te kunnen posten is ook wel een beetje treurig toch?


Helaas voel ik mij daartoe genoodzaakt Nickolaas met deze twee lieden.
1 x

Gebruikersavatar
fjharms
Moderator
Moderator
Berichten: 1737
Lid geworden op: 24 Mar 2016, 11:56
Locatie: regio Eindhoven

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor fjharms » 12 Feb 2024, 21:04

DukieShadyWhites schreef:
Nickolaas schreef:
DukieShadyWhites schreef:
Goh, knabbel en babbel weer vanachter hun toetsenbord. :boos :boos


Dude... Ik vind ook wel iets van de toon waarop feedback werd gegeven. Feedback die ik overigens vaak inhoudelijk wel volg. Maar, om nou een account aan te maken om dit te kunnen posten is ook wel een beetje treurig toch?


Helaas voel ik mij daartoe genoodzaakt Nickolaas met deze twee lieden.

Ik neem aan dat je niet pas net op het forum komt kijken, maar dat je een alter ego hebt (had?) die hier al langer rondloopt.
Anders kan ik een dergelijke reactie over knabbel en babbel niet begrijpen.
Wees dan een vent (m/v) en post dit gewoon onder je eigen naam.

De toon waarop feedback wordt gegeven loopt inderdaad flink uit de hand, maar doe daar dan niet op dergelijke manier aan mee.
9 x
Afbeelding

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1930
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 12 Feb 2024, 21:06

DukieShadyWhites schreef:Helaas voel ik mij daartoe genoodzaakt Nickolaas met deze twee lieden.


Van harte uitgenodigd om jezelf kenbaar te maken, gelet op het leed dat je klaarblijkelijk is aangedaan. (Of is het een oude bekende die even mee komt trollen? (S...))
4 x
Afbeelding

DukieShadyWhites
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 Feb 2024, 20:37

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor DukieShadyWhites » 12 Feb 2024, 21:12

Mooie boel is dit. Ben ik opeens de kop-van-jut, terwijl knabbel en babbel debet zijn aan de zeer terechte observeringen van Wouter aangaande de algehele sfeer op het forum.
1 x

Gebruikersavatar
fjharms
Moderator
Moderator
Berichten: 1737
Lid geworden op: 24 Mar 2016, 11:56
Locatie: regio Eindhoven

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor fjharms » 12 Feb 2024, 21:18

DukieShadyWhites schreef:Mooie boel is dit. Ben ik opeens de kop-van-jut, terwijl knabbel en babbel debet zijn aan de zeer terechte observeringen van Wouter aangaande de algehele sfeer op het forum.

Nogmaals, je komt hier als nieuweling (????, ik betwijfel dit) zomaar out of the blue meedoen aan gescheld en gezeur.
Waarom?
Kennelijk is jou onrecht aangedaan. Dan mag je daar eerlijk over klagen. Maar dat ben/doe je nu niet.
Je speelt nu alleen op de man, op een manier die niet kan komen van iemand die echt nieuw is.
De (terechte) observering van Wouter staat hier compleet los van.
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 12 Feb 2024, 21:31

Tja. Kijk ik was zelf de aanleiding in deze en in mijn eerste reactie wijs ik diegene erop dat ik het hoogst opmerkelijk vind dat hij 2.5 jaar schittert van afwezigheid en dan out of the blue met een lading kneiter dure flessen aan komt zetten, daarbij niet eens de moeite nemend om de regels er even op na te slaan, nog wel even kijkt wat de veiling opbrengt en dan die gemiddelde prijs, uiteraard zonder de last van commissie en andere zaken, maar gebruikt om het hier aan te bieden.

Het forum is niet bedoeld als gratis marktplaats voor mensen die nooit iets doen of bijdragen, net wat Danny zegt. Zo is het aanbod gedeelte bij het in leven roepen ervan, ook nooit bedoeld geweest.

De reactie waarin het, inmiddels, ex-lid direct van wal steekt, oud zeer omhoog haalt, in de slachtoffer rol duikt en een hele (anonieme) groep begint te vertegenwoordigen om zijn mening maar kracht bij te zetten, schoot mij in het verkeerde keelgat. Dát triggerde op mijn beurt een stevigere reactie. Ik vind het echt omgekeerde wereld dat iemand op zo’n manier iets kan komen aanbieden, zo reageert op een, kritische maar allerminst beledigende, opmerking en dat vervolgens de rollen zo worden omgedraaid en hier inmiddels zelfs pesten en weet ik wat meer worden aangehaald. Daar kan ik op mijn beurt echt niet bij.

Daarnaast precies wat Cor zegt. Een discussie lijkt gewoon niet meer te kunnen. Als iemand z’n mening geeft, gaat het al vrij snel tot direct hopeloos mis. Er lijkt wel een groepje ‘slapende leden’ te zijn die gewoon ligt te wachten tot er weer zo iets gebeurd waar men ooh en aah op kan zeggen en verder ‘alleen leest’. Das volgens mij ook niet de manier. Daarbij is een stevige discussie m.i. helemaal niet verkeerd. Ik had er vandaag ook nog 1 met een paar collega’s over een centraal onderwerp. Dat ging behoorlijk stevig met z’n 4en en toch liepen we direct daarna weer lachend naar de koffie automaat en hadden we een prima vervolg van de middag.

Wat mij frustreert is dat het forum al jaren in een steeds minder actief wordende beweging zit. Nagenoeg het enige argument dat ik daarbij hoor is dat mensen ‘de sfeer niet meer aanstaat’ en dat er van alles mis is. Mensen die alleen langs de zijlijn staan te klagen als er problemen zijn, maar aan de algehele oplossing niet bijdragen. Dan wordt je dus onderdeel van het probleem. Het past een beetje in de huidige tijdsgeest lijkt het wel. Mensen pakken liever hun telefoon om de iemand te filmen die hulp nodig heeft dan dat ze diegene hulp verlenen en de ambulance bellen.

Ik heb zelf een heel aantal jaar geprobeerd om allerlei nieuwe inhoudelijke topics te openen, oude topics nieuw leven in te blazen, allerlei andere dingen op gang te brengen, een paar jaar aanbodmod geweest en 10 thuisfestivals te organiseren. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet uit op schouderklopjes. Ik bedoel te zeggen dat als ik het forum het liefst leeg had willen jagen of mensen eraf had willen pesten, ik al die moeite ook niet genomen had, toch? Integendeel ik heb geprobeerd er wat van te maken. Wat ik niet oké vind is dat alle positieve dingen heel snel naar de achtergrond verdwijnen en het op de voorgrond zo snel als het maar kan weer negatief wordt. Die worden ook gelijk flink uitvergroot. De balans daarin vind ik echt zoek geraakt.

Wat verder een heel belangrijke reden, en misschien nog wel belangrijker is voor de terugloop van het forum is dat er vandaag de dag legio van alternatieven zijn voor deze website uit de prehistorie (en ja dat bedoel ik met een dikke knipoog :bigsmile ). Denk aan het veelvoud aan FB groepen, fysieke whiskyclubs die als paddestoelen uit de grond schieten, vriendenclubjes die ontstaan uit whisky hobby of via het forum en daar vervolgens hun plezier uit halen, WhatsApp groepen, de groei van WhiskyBase en ga zo maar door. Voor 10 - 15 jaar geleden was de whiskycommunity nog geen schim van wat het vandaag is. Kortom, er zijn nogal wat meer toegankelijke alternatieven vandaag de dag terwijl het forum bij oprichting jaren lang zo ongeveer het enige online middel was om qua whisky bij elkaar te komen. Veel mensen die in de beginjaren bij het forum betrokken waren zijn inmiddels oud of gestopt. De nieuwe generatie liefhebbers heeft alternatieven die meer voor de hand liggen en makkelijker te vinden zijn en kiezen logischerwijs meer en meer daarvoor. Die nuance lees ik nagenoeg nooit terug.
2 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 12 Feb 2024, 21:32

Nickolaas schreef:Van harte uitgenodigd om jezelf kenbaar te maken, gelet op het leed dat je klaarblijkelijk is aangedaan. (Of is het een oude bekende die even mee komt trollen? (S...))

Christine :P
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

DukieShadyWhites
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 Feb 2024, 20:37

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor DukieShadyWhites » 12 Feb 2024, 22:15

Cask1988 schreef:Tja. Kijk ik was zelf de aanleiding in deze en in mijn eerste reactie wijs ik diegene erop dat ik het hoogst opmerkelijk vind dat hij 2.5 jaar schittert van afwezigheid en dan out of the blue met een lading kneiter dure flessen aan komt zetten, daarbij niet eens de moeite nemend om de regels er even op na te slaan, nog wel even kijkt wat de veiling opbrengt en dan die gemiddelde prijs, uiteraard zonder de last van commissie en andere zaken, maar gebruikt om het hier aan te bieden.

Het forum is niet bedoeld als gratis marktplaats voor mensen die nooit iets doen of bijdragen, net wat Danny zegt. Zo is het aanbod gedeelte bij het in leven roepen ervan, ook nooit bedoeld geweest.

De reactie waarin het, inmiddels, ex-lid direct van wal steekt, oud zeer omhoog haalt, in de slachtoffer rol duikt en een hele (anonieme) groep begint te vertegenwoordigen om zijn mening maar kracht bij te zetten, schoot mij in het verkeerde keelgat. Dát triggerde op mijn beurt een stevigere reactie. Ik vind het echt omgekeerde wereld dat iemand op zo’n manier iets kan komen aanbieden, zo reageert op een, kritische maar allerminst beledigende, opmerking en dat vervolgens de rollen zo worden omgedraaid en hier inmiddels zelfs pesten en weet ik wat meer worden aangehaald. Daar kan ik op mijn beurt echt niet bij.

Daarnaast precies wat Cor zegt. Een discussie lijkt gewoon niet meer te kunnen. Als iemand z’n mening geeft, gaat het al vrij snel tot direct hopeloos mis. Er lijkt wel een groepje ‘slapende leden’ te zijn die gewoon ligt te wachten tot er weer zo iets gebeurd waar men ooh en aah op kan zeggen en verder ‘alleen leest’. Das volgens mij ook niet de manier. Daarbij is een stevige discussie m.i. helemaal niet verkeerd. Ik had er vandaag ook nog 1 met een paar collega’s over een centraal onderwerp. Dat ging behoorlijk stevig met z’n 4en en toch liepen we direct daarna weer lachend naar de koffie automaat en hadden we een prima vervolg van de middag.

Wat mij frustreert is dat het forum al jaren in een steeds minder actief wordende beweging zit. Nagenoeg het enige argument dat ik daarbij hoor is dat mensen ‘de sfeer niet meer aanstaat’ en dat er van alles mis is. Mensen die alleen langs de zijlijn staan te klagen als er problemen zijn, maar aan de algehele oplossing niet bijdragen. Dan wordt je dus onderdeel van het probleem. Het past een beetje in de huidige tijdsgeest lijkt het wel. Mensen pakken liever hun telefoon om de iemand te filmen die hulp nodig heeft dan dat ze diegene hulp verlenen en de ambulance bellen.

Ik heb zelf een heel aantal jaar geprobeerd om allerlei nieuwe inhoudelijke topics te openen, oude topics nieuw leven in te blazen, allerlei andere dingen op gang te brengen, een paar jaar aanbodmod geweest en 10 thuisfestivals te organiseren. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet uit op schouderklopjes. Ik bedoel te zeggen dat als ik het forum het liefst leeg had willen jagen of mensen eraf had willen pesten, ik al die moeite ook niet genomen had, toch? Integendeel ik heb geprobeerd er wat van te maken. Wat ik niet oké vind is dat alle positieve dingen heel snel naar de achtergrond verdwijnen en het op de voorgrond zo snel als het maar kan weer negatief wordt. Die worden ook gelijk flink uitvergroot. De balans daarin vind ik echt zoek geraakt.

Wat verder een heel belangrijke reden, en misschien nog wel belangrijker is voor de terugloop van het forum is dat er vandaag de dag legio van alternatieven zijn voor deze website uit de prehistorie (en ja dat bedoel ik met een dikke knipoog :bigsmile ). Denk aan het veelvoud aan FB groepen, fysieke whiskyclubs die als paddestoelen uit de grond schieten, vriendenclubjes die ontstaan uit whisky hobby of via het forum en daar vervolgens hun plezier uit halen, WhatsApp groepen, de groei van WhiskyBase en ga zo maar door. Voor 10 - 15 jaar geleden was de whiskycommunity nog geen schim van wat het vandaag is. Kortom, er zijn nogal wat meer toegankelijke alternatieven vandaag de dag terwijl het forum bij oprichting jaren lang zo ongeveer het enige online middel was om qua whisky bij elkaar te komen. Veel mensen die in de beginjaren bij het forum betrokken waren zijn inmiddels oud of gestopt. De nieuwe generatie liefhebbers heeft alternatieven die meer voor de hand liggen en makkelijker te vinden zijn en kiezen logischerwijs meer en meer daarvoor. Die nuance lees ik nagenoeg nooit terug.


Volgens mij wordt de terugloop vooral veroorzaakt doordat de gemiddelde liefhebber geen zin heeft in een wedstrijdje ver plassen met ene Cask1988. Of het nu gaat om whisky, BBQ-en ("enkel low & slow"), rookwaren of beroepsgroepen ("ambtenaren"). Als je niet op dezelfde lijn zit als Cask1988, dan krijg je er van langs onder het mom van een: "stevige discussie". De voorbeelden die je ook weer aanhaalt in je reactie en het stuitende gebrek aan zelfreflectie spreken wat dat betreft boekdelen. De oplossing is dan ook simpel: verander je toon. Aan je initiatieven ligt het niet (bij dezen een schouderklopje). :bigsmile
1 x

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1628
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 12 Feb 2024, 22:44

Het betreffende topic is kennelijk verwijderd? Ik kom tenminste niets tegen waar dit alles op zou kunnen slaan. Het lijkt mij vooral weer een hoop heisa om niks. Een verziekte sfeer? Ik merk daar toch weinig van, maar wellicht houd ik me niet in de 'goede' topics op.

Het grappige is wel dat deze discussies vaak ontstaan naar aanleiding van aanbod topics. Dan zal de oorzaak daar ook wel liggen denk ik zo. Dus, tip voor aanbieders van flessen: "dit forum is inderdaad geen goedkoop alternatief voor veilingsites, catawiki of andere betaalplatforms. Houdt daar rekening mee bij je aanbod of biedt het elders aan."
Tip voor de geïrriteerden: "negeren is vrij eenvoudig en even tot 10 tellen voor je een reactie post ook." Ik druk zelf meestal gewoon op het back knopje in mijn browser bij zo'n aanbod. Kost me 1 seconde en over tot de orde van de dag.
8 x

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 12 Feb 2024, 22:51

DukieShadyWhites schreef:Post

Als je denkt dat ik inhoudelijk op een anonieme toetsenbord ridder ga reageren heb je het mis.
2 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 756
Lid geworden op: 25 Feb 2017, 14:45
Locatie: Elburg

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 12 Feb 2024, 23:17

Cask1988 schreef:
DukieShadyWhites schreef:Post

Als je denkt dat ik inhoudelijk op een anonieme toetsenbord ridder ga reageren heb je het mis.


Het zou chic zijn dat als zomaar iemand onze bar binnenstapt en een mening heeft over een onderwerp waar hij/zij nooit aan heeft deel genomen gelijk een ban zou krijgen.
3 x

Gebruikersavatar
fjharms
Moderator
Moderator
Berichten: 1737
Lid geworden op: 24 Mar 2016, 11:56
Locatie: regio Eindhoven

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor fjharms » 13 Feb 2024, 08:16

dannyp44 schreef:Het zou chic zijn dat als zomaar iemand onze bar binnenstapt en een mening heeft over een onderwerp waar hij/zij nooit aan heeft deel genomen gelijk een ban zou krijgen.

Vind je?
Meteen een ban?
Dat vind ik persoonlijk wel een zeer overdreven reactie. Wel vind ik dat die mening op een normale (lees: zonder gescheld) manier verkondigd mag worden.

HammerHead schreef:Het betreffende topic is kennelijk verwijderd?
...

Klopt. Het ging om een aanbod wat niet aan de regels voldeed - missende foto bij zeer dure flessen. De TS had in eerste instantie moeite om die foto's erbij te krijgen, en daarna liep de discussie dusdanig uit de hand dat de TS het aanbod introk.
Wat er verder allemaal in dat topic stond laat ik even in het midden.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
fjharms
Moderator
Moderator
Berichten: 1737
Lid geworden op: 24 Mar 2016, 11:56
Locatie: regio Eindhoven

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor fjharms » 13 Feb 2024, 08:27

HammerHead schreef:Tip voor de geïrriteerden: "negeren is vrij eenvoudig en even tot 10 tellen voor je een reactie post ook." Ik druk zelf meestal gewoon op het back knopje in mijn browser bij zo'n aanbod. Kost me 1 seconde en over tot de orde van de dag.


Hear hear!
Mag ik deze even goed onder de aandacht brengen?
5 x
Afbeelding


Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten