MisterMonkeyDonkey schreef:yambox schreef:Maar waar ik weinig commentaar op zie, zijn de sampleverkopers. In heel veel gevallen is dit voor hen een (zeer) lucratieve business. Onder het mom van "ik bied iedereen de kans om mijn fles te proeven" wordt elk sample met winst verkocht. Het valt zo niet op doordat er geen referentiekader is zoals je prijzen van volle flessen kan vergelijken, maar vermenigvuldig gewoon eens de sampleprijs met het aantal samples dat je uit een volle fles kan halen, en je valt soms achterover ...
Kortom, sampleverkopers zijn in veel gevallen verdoken investeerders, maar iedereen laat die met rust. Bizar ...
Hier ben ik het niet met je eens, je zou ervan versteld staan wat er allemaal bij komt kijken (flesjes (bijna 0.5euro per flesje), doosjes, inpakmateriaal, ducktape, labels, benzine om elke keer naar een afleverpunt te rijden,...). Om nog te zwijgen over de tijd die je erin steekt, dat is puur hobby. Ik bekijk zelden prijzen van de anderen, maar alles geteld maak ik volgens mij geen euro winst op samples. Op flessen wel, verkoopprijs voor een volle fles is bij mij meestal zelfs hoger dan wat ik voor het sample x 23 tel, en daar komen dus nog een hoop kosten bij...
helemaal met mistermonkeydonkey eens, compleet ongegronde reactie van yambox
er komen genoeg kosten bij en we steken er een hoop tijd in om bijzondere flessen zeer betaalbaar als sample aan te bieden.
we kunnen hiermee absoluut niet onze eigen borrels bekostigen, het sampelen zorgt ervoor dat er bijzondere flessen open kunnen gaan die anders wellicht gesloten zouden blijven, wij nemen eerder een risico door ze te openen dan dat we lucratief bezig zijn om even te cashen