hoogheid2015 schreef:Ik weet wel dat wanneer je 2 jaar geleden je flessen aanbood voor veilingprijzen dat je met pek en veren werd weggezet.
Edit : en terecht
Deze stellingname van hoogheid prikkelt mij wel.
De subtitel van Het whiskyforum is "open en onafhankelijk". In 2008 schrijft Piet Patings in het onderwerp "Waarom dit forum":
Dit forum beoogt een vriendelijk, open, niet-commercieel en onafhankelijk discussieplatform voor Whisky-liefhebbers te zijn.
Jong of oud, amateur of professioneel, beginner of gevorderd, iedereen is welkom. Enthousiasme is eigenlijk het enige criterium. Het primaire doel is om informatie en ervaringen te delen. Een forum kan een waardevolle bron van kennis en informatie van hoge kwaliteit zijn. Hiervoor is het nodig dat er gekozen wordt voor een juiste structuur (door classificatie) en consistentie. Een deel hiervan ligt vast een ander deel dienen we te bewerkstelligen door juiste toepassing en gebruik.
De stellingname van Hoogheid is dus begrijpelijk omdat tien jaar geleden beschreven stond: niet commercieel. Anderzijds in tien jaar tijd is veel veranderd zowel op het forum als ook als het gaat om geldstromen binnen de whiskywereld.
Ik werd ook welkom geheten vier haar geleden ondanks het feit dat ik meer een investeerder ben dan drinker. En ik denk dat ik met de verkoop van vele flessen en met de aankoop van enkele dichte flessen en wat meer open flessen vele mensen (zowel drinkers als investeerders!) een plezier gedaan heb. En ben je commercieel als je veilingprijzen hanteert of ben je dat pas als je retailprijzen hanteert?
Ik voel me in ieder geval door voorgaande stellingname en de discussie van afgelopen week minder welkom en ben daarom ook minder transparant op mijn aanbod post ( voor de oplettende volger ik heb veranderde prijzen en verkochte flessen weggehaald). Wordt de stellingnamge gedragen door het merendeel van de forumleden of door een deel?
Hamvraag is dus als je meer investeerder bent dan drinker of stel je bent alleen investeerder ben je dan nog welkom op dit forum?
Lees het graag terug
Erik
NB @moderator ik weet niet hoe een nieuw onderwerp te starten mogelijk dat jullie dat met deze post kunnen doen.