Discussie: breek de vicieuze cirkel

Suggesties ter verbetering van website of forum kunnen hier gedaan worden. Ook zaken m.b.t. de site passen hier. Het is uiteindelijk aan de beheerder om te beoordelen en bepalen wat er wanneer wordt doorgevoerd.
henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Discussie: breek de vicieuze cirkel

Ongelezen berichtdoor henri » 26 Aug 2017, 11:04

ik denk dat veel mensen een aantal reacties automatisch lezen met een soort "harde toon" in het achterhoofd
tip: lees allemaal nog eens een reeks berichten terug zonder vooroordeel en in een neutrale toon..
je zult zien dat een hoop van de reacties helemaal niet hard bedoeld zijn
helaas wordt er nu vaak al een mening gevormd over een bericht zonder dat er geprobeerd wordt de intentie van het bericht te begrijpen
0 x
Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 26 Aug 2017, 11:12

Let's agree to disagree and move on.
2 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

JackD
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JackD » 26 Aug 2017, 11:14

henri schreef:is hetzelfde als dat ik een dikke scheet laat en deze beschrijf als een gasexplosie in de botlek...
niemand zal een fact-check doen, maar iedereen snapt dat er onaangenaam luchtje zal hangen.. :gnif

Je bedoelt een 'fart-check' toch zeker..? :o
0 x

Skiddilly
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Skiddilly » 26 Aug 2017, 11:21

Peter87 schreef:IIk lees hier veel dat "wij" meer rekening moeten houden met de mensen die niet zo goed tegen sterke directe taal kunnen. Maar ik lees nergens dat die mensen rekening moeten houden met mensen die niet zo goed tegen pc en (bij gebrek aan beter woord) knuffeltaal kunnen.

Wordt toch ook zeker aangehaald Peter:
Whiskieke schreef:Met beetje respect voor elkaar en wat minder lange tenen komen we er wel denk ik.

Hammerhead schreef:Wat mij betreft dus allemaal even overtrokken en ongenuanceerde acties en reacties. Je kunt ook gewoon eerst even nadenken voordat je wat neertikt of ff tot 10 tellen voor je op het meldingsknopje drukt..

Skiddilly schreef:Even nadenken voordat je op enter drukt, en aan de andere kant, jezelf niet meteen beledigd voelen. Zou het modereren ongetwijfeld een stuk makkelijker maken.
0 x
Afbeelding
“Too much of anything is bad, but too much good whiskey is barely enough.”
- Mark Twain

Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 26 Aug 2017, 11:23

Waar waarheid galg en beul is, vrijheid en liefde, het geofferd wordt aan dictatuur. Waar mensen die een meerwaarde willen bieden, oplossingen opperen, verdwijnen in het vuur. Waar tolerantie wordt bepaald door een groene elite die als je van hun standaaard afwijkt, je zomaar laten verdwijnen totdat je gevonden wordt in een hoekje of erger nog met een paar messteken in je kop. (Uitvergrote onzin!)

Je kunt de mensen om je heen niet veranderen, maar je kunt wel veranderen welke mensen je kiest om je heen te hebben. Laat dit voor ons allemaal een spreuk zijn om op onszelf toe te passen.
Ik heb het gehad om tegen dovemansoren te spreken. De oogkleppen zitten vastgeroest.

Ik neem dan ook een pauze op dit forum voor wat mij betreft een onbepaalde tijd.

Afscheid nemen is een beetje sterven; sterven aan dat waarvan men houdt. Men laat een beetje van zichzelf achter in ieder uur en elke plaats.

Bram
0 x

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 26 Aug 2017, 11:48

Ook ik neig, naar aanleiding van deze discussie, weer sterk naar dit forum een tijdje links laten liggen, misschien wel voor langere tijd.
Ik bespeur dat er een klein groepje nogal mondige en polariserende leden is, dat zijn mening blijft poneren als feit, en zich om die reden op geen enkele wijze wil aanpassen. Henri is daar al vaker op aangesproken, zowel per pb als publiekelijk, maar blijft de mening van anderen wegzetten als onzin, zodra die niet met de zijne overeenkomt. Hij vat zelfs een hele post van Johan samen met de denigrerende woorden: "heel verhaal". Peter87 wil zich niet aanpassen, en vindt dat mensen gewoon moeten inzien dat wat hij zegt met een korrel zout genomen moet worden. Zijn tattoo "f*!k 'em all" zegt mij wat dat betreft veel. Ik deel de mening van Johan over Oogadal. Ook hij drukte een flink polariserend stempel op dit forum.

Vroeger had je een sfeer van: "Oh, je vindt een Laphroaig 10 lekker? Probeer whisky X eens, die vind je misschien nog wel veel lekkerder."
Tegenwoordig is het vaak: "Laphroaig 10 is kattenpis. Als je obscure whisky X eens zou proberen, dan ga je de Laphroaig 10 alleen nog gebruiken als ruitenwisservloeistof."
Nieuwkomers geven nu aan dat ze zich daardoor laten afschrikken, maar de houding blijft: "Ik bedoel het niet zo, je moet gewoon beter lezen." Nou, volgens mij moeten sommigen gewoon beter leren schrijven. Als je van anderen verwacht dat ze zich aan jou moeten aanpassen, dan mogen de anderen dat ook van jou vragen. Ik heb een pesthekel aan opmerkingen als: "Met alle respect hoor...", om dat vervolgens als vrijbrief te gebruiken iemand te kunnen afbranden, of "Ik bedoelde het niet rot, maar..." Schrijf dan gewoon wat je wel bedoelt en ga je niet verschuilen achter slappe excuusjes en koppige starheid.
Deze discussie keert nu al enkele jaren regelmatig terug, en zonder aanpassing van een aantal leden gaat hier nooit iets veranderen.
21 x
Afbeelding

hoogheid2015
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor hoogheid2015 » 26 Aug 2017, 12:04

totalatool schreef:Ook ik neig, naar aanleiding van deze discussie, weer sterk naar dit forum een tijdje links laten liggen, misschien wel voor langere tijd.
Ik bespeur dat er een klein groepje nogal mondige en polariserende leden is, dat zijn mening blijft poneren als feit, en zich om die reden op geen enkele wijze wil aanpassen. Henri is daar al vaker op aangesproken, zowel per pb als publiekelijk, maar blijft de mening van anderen wegzetten als onzin, zodra die niet met de zijne overeenkomt. Hij vat zelfs een hele post van Johan samen met de denigrerende woorden: "heel verhaal". Peter87 wil zich niet aanpassen, en vindt dat mensen gewoon moeten inzien dat wat hij zegt met een korrel zout genomen moet worden. Zijn tattoo "f*!k 'em all" zegt mij wat dat betreft veel. Ik deel de mening van Johan over Oogadal. Ook hij drukte een flink polariserend stempel op dit forum.

Vroeger had je een sfeer van: "Oh, je vindt een Laphroaig 10 lekker? Probeer whisky X eens, die vind je misschien nog wel veel lekkerder."
Tegenwoordig is het vaak: "Laphroaig 10 is kattenpis. Als je obscure whisky X eens zou proberen, dan ga je de Laphroaig 10 alleen nog gebruiken als ruitenwisservloeistof."
Nieuwkomers geven nu aan dat ze zich daardoor laten afschrikken, maar de houding blijft: "Ik bedoel het niet zo, je moet gewoon beter lezen." Nou, volgens mij moeten sommigen gewoon beter leren schrijven. Als je van anderen verwacht dat ze zich aan jou moeten aanpassen, dan mogen de anderen dat ook van jou vragen. Ik heb een pesthekel aan opmerkingen als: "Met alle respect hoor...", om dat vervolgens als vrijbrief te gebruiken iemand te kunnen afbranden, of "Ik bedoelde het niet rot, maar..." Schrijf dan gewoon wat je wel bedoelt en ga je niet verschuilen achter slappe excuusjes en koppige starheid.
Deze discussie keert nu al enkele jaren regelmatig terug, en zonder aanpassing van een aantal leden gaat hier nooit iets veranderen.

ik heb dit bericht per ongeluk geliked.. dat was niet mijn bedoeling
5 x

Tottenham
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tottenham » 26 Aug 2017, 12:05

hoogheid2015 schreef:
totalatool schreef:Ook ik neig, naar aanleiding van deze discussie, weer sterk naar dit forum een tijdje links laten liggen, misschien wel voor langere tijd.

Als je dat nog een keer doet, wordt het weer ongedaan gemaakt.
2 x

hoogheid2015
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor hoogheid2015 » 26 Aug 2017, 12:07

tx
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 26 Aug 2017, 12:11

jij vat "heel verhaal" als denigrerend op, ik heb het alleen zo gezet om niet heel zijn tekst 2x achter elkaar te hebben staan in 2 berichten na elkaar, een zeer voorbarige en onterechte conclusie van je dus
( jouw verhaal heb ik deze keer laten staan, omdat je anders hier hetzelfde van denkt )

ik zet helemaal niet alles van anderen als onzin wanneer het niet overeenkomt met het mijne, je kunt prima met mij babbelen en ik ben absoluut voor om een middenweg te zien. iets dat je nooit hebt geprobeerd omdat je je mening altijd al klaar hebt gehad over me.
ik pas me zo vaak aan en probeer tenminste met argumenten, ideeën en motivatie te komen
wanneer jij iets post is het meestal gelijk weer een aanval op iemand, net als nu.
wat dat betreft snap ik dat je achter johan staat, het past je. Maar wat johan zei was "not done"
we hebben het hier al een paar keer gehad over op de man spelen.. dat is iets dat jij dus nu aan het doen bent
en dat zonder enige meerwaarde voor het forum en werkelijk bijdragen aan het samen kijken naar verbetering voor de omgang op het forum
ik zal niet zeggen dat ik zonder zonde ben, maar ik doe in ieder geval mijn best mijn steentje bij te dragen

je laphroaig verhaal is een stukje eerder al naar voren gekomen en daar hebben meerdere mensen waaronder ikzelf ook al een positieve reactie op gegeven waarmee we aanmoedigen dat soort posts gewoon te plaatsen. de uitnodiging te plaatsen wat je als nieuwkomer wilt plaatsen is daarmee toch gegeven?

verder wil ik hier niet te ver op ingaan, dit hele topic is niet bedoeld een persoonlijke vete ( 1 waar ik mij altijd over verbaas, ik heb je nooit wat misdaan en toch krijg ik altijd een veeg van je ) uit te vechten, maar om met zn allen te werken aan het fijner forum
wat dat betreft zijn we wellicht alweer een paar pagina's te ver afgeweken van het onderwerp.

in ieder geval is het niet een bepaald aantal leden dat zich moet aanpassen, we moeten er gewoon met zijn allen weer het beste van maken.
zoals gezegd, iedereen verwoord zich anders, maar uiteindelijk willen we allemaal het forum waar het leuk is voor iedereen.
Laatst gewijzigd door henri op 26 Aug 2017, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 26 Aug 2017, 12:21

Henri, ik val je niet persoonlijk aan, maar ik noem wel man en paard. Iets waar hier ook al om gevraagd werd en wat Johan ook deed. Niet sjiek om dat dan vervolgens weer als "not done" weg te zetten, en er daarna zelf glad overheen te gaan. Ik constateer bepaald woordgebruik bij je, dat anders is dan "ik vind persoonlijk dat..." Daarop, en alleen daarop, spreek ik je nu aan.
Je bijdrage met je samples wordt door zeer velen, terecht (!), zeer gewaardeerd, ook door mij, maar daar gaat het hier niet over.
1 x
Afbeelding

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 26 Aug 2017, 12:25

hoogheid2015 schreef:
totalatool schreef:...

Als je het er ook mee oneens bent, dan hoor ik graag waar jij dingen anders ziet dan ik.
0 x
Afbeelding

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 26 Aug 2017, 12:27

iedereen verwoord dingen anders, daar hebben we het nu al een paar keer over gehad
de intentie is belangrijker, als je over het hele topic mijn reacties terugkijkt zie je ook dat ik juist betrokken ben bij deze discussie omdat ik ook wil dat we op dit forum het weer wat leuker gaan hebben.
dat betekend iets meer rekening met elkaar houden, maar wel van 2 kanten.
dat betekend denken over oplossingen, dus niet gummen maar bijvoorbeeld plussen en minnen en elkaar aanspreken op iets zonder elkaar gelijk af te vallen.

overigens, mijn sampels staan hier helemaal buiten, ik heb het daar dan ook helemaal niet uit eigen beweging over gehad
0 x
Afbeelding

JackD
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JackD » 26 Aug 2017, 12:34

totalatool schreef:Henri, ik val je niet persoonlijk aan, maar ik noem wel man en paard. Iets waar hier ook al om gevraagd werd en wat Johan ook deed. Niet sjiek om dat dan vervolgens weer als "not done" weg te zetten, en er daarna zelf glad overheen te gaan.

Man en paard noemen mag als daarom gevraagd wordt. Alleen wat jij doet is toch heel iets anders als wat Johan doet; die durft dat pas over iemand te doen op het moment dat hij denkt dat de persoon in kwestie een ban heeft gekregen en dus niet in de gelegenheid is een weerwoord te geven.
Alleen vind ik dat niet 'man en paard' noemen, ik noem dat minimaal bedenkelijk. (ik let op m'n taalgebruik...)

Zoals bijgaande illustratie mooi aangeeft kun je achter elke boom wel onheil zoeken....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
0 x

hoogheid2015
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor hoogheid2015 » 26 Aug 2017, 12:41

totalatool schreef:
hoogheid2015 schreef:
totalatool schreef:...

Als je het er ook mee oneens bent, dan hoor ik graag waar jij dingen anders ziet dan ik.

ik ken bijna niemand persoonlijk op het forum.. maar door regelmatig te lezen , krijg ik wel door dat henri bedoeld met heel verhaal , dat het een lap tekst is, en dat peter87 , houdt van oneliners en steekjes onder water en dat oogadal graag direct man en paard noemt, dit stoort mij helemaal niet en maakt dit forum een beetje leuk en wat minder serieus.
3 x

Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”