Discussie: breek de vicieuze cirkel

Suggesties ter verbetering van website of forum kunnen hier gedaan worden. Ook zaken m.b.t. de site passen hier. Het is uiteindelijk aan de beheerder om te beoordelen en bepalen wat er wanneer wordt doorgevoerd.
Whiskieke
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Discussie: breek de vicieuze cirkel

Ongelezen berichtdoor Whiskieke » 25 Aug 2017, 20:51

Heel de storm gaat een beetje aan mij voorbij lijkt het wel. :Scratch
Ik had zelfs niet in de gaten dat mensen verbannen zijn of zelf hebben gekozen om hun account te de -activeren.

Ik voel ook aan dat soms de toon wat harder wordt maar we zijn dan ook met een pak meer mensen hier dan bv 5j geleden. Iedereen heeft zijn eigen persoonlijkheid en stijl
En dan gebeurt het wel eens dat deze stijlen en persoonlijkheden clashen. Wat voor de ene grappig en to the point is kan voor een ander beledigend en naast de kwestie worden ervaren.

Is toch ook zo in het dagelijkse leven?!

Met beetje respect voor elkaar en wat minder lange tenen komen we er wel denk ik.
Ik ben niet iemand die veel post en hoef ook zeker niet altijd een mening te hebben en/of te verkondigen.

Zint het me niet dan laat ik het passeren of probeer ik het in pb op te lossen. (wat gelukkig nog niet nodig is geweest).

Ik kom hier nog steeds graag voor informatie rond nieuwe releases, evenementen , lezen van whisky ervaringen van mede liefhebbers enz.
Koop hier nog steedsgraag samples en verkoop ook af en toe iets.

Komaan mensen we zijn hier (maar) op een whiskyforum :schotland
1 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 25 Aug 2017, 22:06

Whiskieke schreef:Heel de storm gaat een beetje aan mij voorbij lijkt het wel. :Scratch
Ik had zelfs niet in de gaten dat mensen verbannen zijn of zelf hebben gekozen om hun account te de -activeren.

Ik voel ook aan dat soms de toon wat harder wordt maar we zijn dan ook met een pak meer mensen hier dan bv 5j geleden. Iedereen heeft zijn eigen persoonlijkheid en stijl
En dan gebeurt het wel eens dat deze stijlen en persoonlijkheden clashen. Wat voor de ene grappig en to the point is kan voor een ander beledigend en naast de kwestie worden ervaren.

Met beetje respect voor elkaar en wat minder lange tenen komen we er wel denk ik.
Ik ben niet iemand die veel post en hoef ook zeker niet altijd een mening te hebben en/of te verkondigen.

Zint het me niet dan laat ik het passeren of probeer ik het in pb op te lossen. (wat gelukkig nog niet nodig is geweest).

Ik kom hier nog steeds graag voor informatie rond nieuwe releases, evenementen , lezen van whisky ervaringen van mede liefhebbers enz.

Wil je niet steeds dezelfde punten maken. Dat word door veel leden als erg storend ervaren!
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Whiskieke
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whiskieke » 25 Aug 2017, 22:14

Peter87 schreef:
Whiskieke schreef:Heel de storm gaat een beetje aan mij voorbij lijkt het wel. :Scratch

Wil je niet steeds dezelfde punten maken. Dat word door veel leden als erg storend ervaren!

Dat zou best kunnen maar het is wel mijn mening :D
Als dit door velen als storend wordt ervaren dan betreur ik dit
Laatst gewijzigd door Whiskieke op 25 Aug 2017, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 25 Aug 2017, 22:16

Kijk even een pagina terug en lees dan m'n post nog eens :gnif
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Whiskieke
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whiskieke » 25 Aug 2017, 22:23

:domdom

Ik zal vanaf nu mijn best doen om dan toch te lezen wat je post - zal niet makkelijk zijn ;)
1 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 26 Aug 2017, 09:36

Er zijn echt wel mensen die - mogelijk in eerste instantie - zich niet comfortabel voelen om iets te plaatsen. Zie hier een PB aan mij:

Beste Paul,

was al begonnen aan een post in het topic...maar plaats die toch nog maar even niet.
Ik zie dat de discussie zich nu toespitst op bepaalde voorvallen die ik gemist heb en dat dit bepaalde mensen zeer aa het hart gaat. Om daar dan als nieuw lid tussen te springen met een reactie op de beginvraag voelt wat ongelukkig. Er worden nu in mijn ogen dingen uitgevochten/afgemaakt die kennelijk al langer sluimerden; en dat is misschien maar goed ook.
Geen idee of ik nog met een post kom nav je 5 of 6 voorzetten, hangt een beetje af van het verdere verloop.

Wat ik in elk geval wil laten weten is dat ik het waardeer dat jij (maar ook Francoise en Edwin) in de vrije tijd energie steken in het gemodereer. Ik denk dat velen zich vergissen in de weerbaarheid van anderen en het verschil dat context maakt bij het gebruik van bepaalde termen. Vrienden en collega's mogen mij plebs noemen, of een analogie met Noord Korea gebruiken; dat kan als je een gezamenlijk kader hebt. Op een forum is dat gewoon anders; jammer dat sommigen dat niet kunnen of willen inzien. Denk daarom dat enige moderatie nodig is en dat jullie dan ook broodnodig zijn.
2 x
Affirmanti incumbit probatio

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 26 Aug 2017, 10:13

caskstrength schreef:
.. of een analogie met Noord Korea gebruiken; dat kan als je een gezamenlijk kader hebt. Op een forum is dat gewoon anders; jammer dat sommigen dat niet kunnen of willen inzien..

wat een onzin.. als je verder kijkt dan de neus lang is, is het gewoon een variant is op het gebruik van vergroot/overdrijfwoorden.
iets vergelijken met iets anders dat groter/erger is alleen om bepaalde praktijken wat versterkt aan te geven.
is hetzelfde als dat ik een dikke scheet laat en deze beschrijf als een gasexplosie in de botlek...
niemand zal een fact-check doen, maar iedereen snapt dat er onaangenaam luchtje zal hangen.. :gnif
3 x
Afbeelding

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 26 Aug 2017, 10:26

Dat vind jij onzin, maar deze persoon niet.

Het typische vind ik dat alles wat anderen zeggen automatisch onzin moet zijn. De wil van de zgn mondige medemens is wet.

Toch is dat wat mij betreft te kort door de bocht.

Een discussie los je op door te proberen ader tot elkaar te komen. Ik heb dat al geprobeerd, maar ik bespeur van de mondige leden hier geen toenadering.

Op deze manier heeft de discussie geen zin voor mij. I'm out.

PS Dit is een respectabel forum (althans dat beoogt het te zijn) en geen pseudo-dumpert of soortgelijke fora.
2 x
Affirmanti incumbit probatio

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 26 Aug 2017, 10:32

Henri, het schiet echt niet op wanneer je iets wat niet overeenkomt met jouw mening af doet als onzin. Dat vind ik respectloos. Jij misschien onzin.
2 x
Afbeelding

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 26 Aug 2017, 10:39

ik zeg dat ik het "onzin" vind dat je een situatie dus ergens anders wel mag vergroten door iets andere bewoording, maar op een forum niet.
oke, dan zeg ik niet dat ik het "onzin" vind, dan zeg ik gewoon dat ik het daar niet mee eens ben.
"Onzin" vergroot dus weer alleen het feit dat ik het er niet mee eens ben.

wat betreft toenadering.. er is nu al 10 pagina's aan reactie, commentaar, tips etc
zie niet alles als kritiek, maar tegelijkertijd ook als tool om aan te geven welke kant we met zn allen op willen
niet alle mondigere "kritieken" zijn allemaal alleen maar negatieve uitingen, ze kunnen absoluut zorgen voor een positieve verandering

als je al mijn berichten hier bekijkt die ik gewoon open en bloot voor iedereen leesbaar plaats zie je dat ik graag duidelijke taal gebruik
maar je zou ook moeten zien dat ik blijkbaar me betrokken voel met hoe t er aan op t forum aan toe gaat, anders zou ik niet zoveel reageren
Laatst gewijzigd door henri op 26 Aug 2017, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 26 Aug 2017, 10:41

Ik krijg het idee dat heel veel mensen denken in een beschermde bubbel te zitten of willen zitten. Die is er alleen in je eigen huiskamer als je geen internet en tv aanzet. En als je geen partner hebt. Daarbuiten zal je altijd met meningen van andere en extremen te maken hebben.
Dat geld voor beidde kanten van de discussie.

Ik lees hier veel dat "wij" meer rekening moeten houden met de mensen die niet zo goed tegen sterke directe taal kunnen. Maar ik lees nergens dat die mensen rekening moeten houden met mensen die niet zo goed tegen pc en (bij gebrek aan beter woord) knuffeltaal kunnen.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

JackD
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JackD » 26 Aug 2017, 10:41

Ik denk dat als je jezelf gekrenkt voelt door iets wat door een volslagen vreemde in algemeenheid op een forum wordt geschreven je een serieus probleem hebt; het (weer) aangehaalde 'plebs' was in een algemene context geschreven en waar ik het las dat de schrijver zichzelf daar ook toe rekende, waren er dus ook mensen die zich tot het bot gekrenkt voelden. En daar snap ik echt niks van; als het je nou gezegd wordt face to face, of misschien in een post gericht aan één persoon, ok, maar nu?
Ik kan me dat echt niet voorstellen, maar kennelijk zijn er mensen die zich diep beledigd voelen door waar een ander smakelijk om moet lachen.
Dan heb je 2 'kampen' die in een totaal verschillende wereld leven en dat ga je dus niet oplossen met modereren of met een discussie waarbij het een herhaling van zetten aan het worden is. Zolang er niet gescholden wordt zie ik het probleem niet.
0 x

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 26 Aug 2017, 10:55

Ik begin het warme gevoel te krijgen dat we het er "allemaal" wel over eens zijn dat we elkaar met respect moeten behandelen.

Goed nieuws.

Echter het benauwde gevoel bekruipt mij ook dat we "allemaal' denken dat dit "mijn" vorm van respect moet zijn.

Niet zo Goed Nieuws.

Ik gaat eens kijken of ik het respect van mijn motor voor mij kan winnen.
Zie je een bordeaux rode Pan European in de Driehoek Heemskerk-Egmond-Castricum steek dan even je duim op :goedgedaan

:Slainte
2 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 26 Aug 2017, 10:56

Ik kan nog altijd niet geloven dat deze discussie blijft duren.
Op deze manier zitten we hier volgend jaar nog zonder vooruitgang.
Ik denk niet dat iemand dit wil.
Alle meningen tellen.
Er is ook al eerder gezegd dat als iemand laat weten dat iets schofferend is dat er dan rekening mee gehouden zal worden.
Blijkbaar niet dus. Iemand (ondertussen al heel wat personen) laat weten wat hij schofferend vindt.
De reactie daarop is dus blijkbaar: onzin!
Dus reactie of gedrag aanpassen zit er niet in blijkbaar?
Het is niet omdat je het onzin vindt dat het onzin is. Het is een mening geen feit!
Ik heb het al eerder gezegd in deze discussie, ik denk niet dat iedereen die zo vrijgevochten en open minded is altijd zijn zin doet.
Als je gaat werken pas je je aan de sociale gedragsregels. Ook als je zelfstandig bent anders kan je je zaak snel opdoeken.
Als je klant iets niet OK vindt zeg je dus: onzin, dit is wel goed!?
Nogmaals ik denk het niet. En zo zijn er tal van voorbeelden wat interactie met personen betreft.
Er is trouwens wat mij betreft een groot verschil tussen mondig en hard roepen.
Het wil niet zeggen dat omdat je het hardst roept je het het best kan uitleggen.
Ik denk daarom ook dat er een heleboel personen niet reageren om geen harde reacties te krijgen.
zoals eerder gezegd kan niet iedereen daar zo goed mee overweg.
1 x

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 26 Aug 2017, 11:01

@Peter. Ik vind het persoonlijk helemaal best als iedereen zijn eigen taal blijft spreken. Of dat nu wat meer to the point of wat meer omfloerst is. Een alternatief lijkt me niet voorhanden. Behoefte aan 'Newspeak' heb ik niet. Als ik iets als respectloos ervaar - en daar op dat moment last van hebt - zal ik het benoemen. Hetzelfde geldt voor te zeer huiliehuilie.
0 x
Afbeelding

Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”