Links openen in een nieuw venster

Suggesties ter verbetering van website of forum kunnen hier gedaan worden. Ook zaken m.b.t. de site passen hier. Het is uiteindelijk aan de beheerder om te beoordelen en bepalen wat er wanneer wordt doorgevoerd.
JayDie
Moderator
Moderator

Links openen in een nieuw venster

Ongelezen berichtdoor JayDie » 05 Sep 2009, 20:05

Piet,

ik weet niet in hoeverre je invloed hebt op de code die [u rl=...] omzet naar een link, maar het zou fijn zijn wanneer links openen in een nieuw venster: target="_blank" dus :-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Re: Links openen in een nieuw venster

Ongelezen berichtdoor Piet » 05 Sep 2009, 20:35

John, ik moet zeggen dat ik dit ook niet zo handig vind. Ik zal nog eens kijken.
Ik betwijfel of ik er iets aan kan doen. Ik had ook al geprobeerd een andere versie van het url statement te maken maar dat werd afgeschoten omdat die al bestaat. Ik kan wel BBcodes toevoegen. Je hoort het nog.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 05 Sep 2009, 21:16

Neen, het ziet er somber uit. Ik denk dat dit een phpbb requirement is.
Ik had er al eens naar gekeken. Ik heb het geprobeerd met een <a href=""> maar hij doet niets met het target attribute.

Ook in het forum type = link (al de links met counter in de lijsten) opent de link in hetzelfde window en er is geen mogelijkheid dit te wijzigen. Misschien een stukje historie uit het pre-tabblad tijdperk. Al die nieuwe windows (of browser sessies) vond ik ook niet echt prettig.
Ik zal eens bij phpbb gaan kijken. Maar zoals onze zuiderburen zeggen "don't hold your breath".
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 09 Sep 2009, 22:32

Dat was nogal een gedoe.
Compared to phpBB3, links in phpBB2 had a slightly different behaviour: When you clicked them, they opened a new window with the requested page. This was changed in phpBB3 for a couple of reasons, but one of the most important ones was the goal to achieve XHTML 1.0 Strict-validation for the whole board.
Daar word je natuurlijk niet vrolijk van.

Het is nu zo dat alle links in berichten en ondertekening nu openen in een nieuw window (of tabblad afhankelijk van de browser). Dus ook links naar andere forums en berichten daarin. Het is hier alles of niets. Dit geldt dus ook voor auto-detected links (links die niet in de url-BBCode zitten). Ik kan dit afzonderlijk doen maar dan is het nog steeds afhankelijk van hoe e.e.a. er nu in staat.

De Forum type link opent nog niet in een nieuw window. Als ik dat aanpas openen alle forums in een nieuw window en dat is weer niet echt praktisch. Dit werkt wel goed bij de default style maar niet bij onze "prosilver" style.

We zijn er dus bijna maar nog niet helemaal :?
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 14 Sep 2009, 00:01

Eureka,
Ook de forum type link, zoals die gebruikt wordt in de lijsten met links, opent nu in een nieuw window.
Enige min (?) puntje is nu dat links naar andere forums en forum onderwerpen ook in een nieuw window openen.
En eigenlijk vind ik dat ook wel vaak makkelijk als het om een "uitstapje" gaat naar een gerelateerd onderwerp.
Vooralsnog vink ik deze af als zijnde opgelost.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 14 Sep 2009, 08:33

Piet schreef:Enige min (?) puntje is nu dat links naar andere forums en forum onderwerpen ook in een nieuw window openen.
En eigenlijk vind ik dat ook wel vaak makkelijk als het om een "uitstapje" gaat naar een gerelateerd onderwerp.

Nee hoor, helemaal geen minpunt :-) Dat is juist wat je wil. Als iemand het in een bericht heeft over een andere website, forum, onderwerp, etc. dan wil je (wat mij betreft) juist een nieuw venster, niet in hetzelfde :-)

Top Piet! Mensen die het niet met me eens zijn: even wachten tot het instelbaar wordt bij je profiel ;-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”