Forumtransport

Suggesties ter verbetering van website of forum kunnen hier gedaan worden. Ook zaken m.b.t. de site passen hier. Het is uiteindelijk aan de beheerder om te beoordelen en bepalen wat er wanneer wordt doorgevoerd.
Gebruikersavatar
FGG
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2694
Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
Locatie: Hengelo
Contact:

Forumtransport

Ongelezen berichtdoor FGG » 09 Sep 2016, 10:10

Ik weet niet of dit de goede plek is voor dit topic, maar ok.

Wat me opvalt hier is dat er een hoop gehandeld wordt, samples, flessen, etc, maar dat er geen initiatief is voor vervoer van de handel via forumleden i.p.v. de post. Bij een fles van 60 euro komt er met de post toch zo'n 10% bij de prijs op terwijl de leden door het hele land zitten en de nodige kilometers, zakelijk of privé, afleggen. Bij mijn andere hobby, Volvo, wordt dit aan de lopende band gedaan met onderdelen.

Is dit een idee?
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: Forumtransport

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 09 Sep 2016, 10:40

Ja dat is een idee. Maar geen nieuw idee
Dit word regelmatig gedaan door forumleden die elkaar kennen.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Gebruikersavatar
FGG
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2694
Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Forumtransport

Ongelezen berichtdoor FGG » 09 Sep 2016, 10:56

Ok, het gebeurt dus wel, maar door bekenden onderling.

Bij onze Volvo-club wordt er gewoon een balletje opgegooid: wie kan mijn onderdeelX van Groningen naar Maastricht krijgen en vervolgens gaat ie over een aantal schijven van Groningen naar Zwolle, via Apeldoorn, richting Eindhoven, tot aan Maastricht.
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Forumtransport

Ongelezen berichtdoor Matti » 09 Sep 2016, 11:07

Klinkt als best wel veel gedoe om €5,75 uit te sparen :) Daarbij, het werkt alleen kostenbesparend als de verschillende routes niet te ver afwijken van de routes die toch al gereden zouden zijn. Je schuift een gedeelte van de kosten naar de 'koeriers' en houdt uiteindelijk misschien een voordeel van een paar euro over...

Als het een vriendendienst is maakt dat minder uit natuurlijk en sowieso ben je wel zekerder dat je flessen heel aankomen.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
FGG
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2694
Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Forumtransport

Ongelezen berichtdoor FGG » 09 Sep 2016, 11:57

Ik zit voor m'n werk ook nog wel eens elders in het land, dan kost 't weinig extra en is een transactie makkelijker gemaakt. Ook geen gedoe met eerst het geld of eerst de handel. Met een auto van de zaak kosten de kilometers mij alleen tijd, dat zullen er meer hebben.
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Gebruikersavatar
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3542
Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46

Re: Forumtransport

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 09 Sep 2016, 16:39

Hangt ook af van de transactie. Op een transactie van pak hem beet 35 euro zijn verzendkosten substantieel, maar bij een transactie van 200 euro valt het alleszins mee. Zonder nu mensen te beschuldigen: je geeft een fles wel aan een mogelijk onbekende derde mee, dat is al weer één risico extra ten opzichte van het kopen bij iemand die je mogelijk niet kent. Of zou er dan ook een "ervaringen met vervoerders"-topic moeten komen?

Bij flessen uit het buitenland wordt er wel al door bekenden samengewerkt. Ik kan me voorstellen dat deze personen niet zo maar hun netwerk voor iedereen open gooien, dan blijven ze bezig.
Voor de rest vind ik de organisatie van een dergelijk transport te veel gedoe. Ik betaal liever gewoon transportkosten.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Gebruikersavatar
FGG
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2694
Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Forumtransport

Ongelezen berichtdoor FGG » 09 Sep 2016, 16:58

caskstrength schreef:Voor de rest vind ik de organisatie van een dergelijk transport te veel gedoe. Ik betaal liever gewoon transportkosten.


Dat kan. Misschien speelt het formaat ook een rol. Bij de Volvo-club gaat het ook wel eens om een portier, een spatbord, een set remschijven. Net ff anders dan een fles whisky.

Hoe dan ook, het is niet vreemd hier, dus een keer een balletje opgooien als het van pas zou komen kan geen kwaad. :duimop
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 738
Lid geworden op: 12 Nov 2012, 11:24

Re: Forumtransport

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 19 Sep 2016, 15:37

FGG schreef:
caskstrength schreef:Voor de rest vind ik de organisatie van een dergelijk transport te veel gedoe. Ik betaal liever gewoon transportkosten.


Dat kan. Misschien speelt het formaat ook een rol. Bij de Volvo-club gaat het ook wel eens om een portier, een spatbord, een set remschijven. Net ff anders dan een fles whisky.

Hoe dan ook, het is niet vreemd hier, dus een keer een balletje opgooien als het van pas zou komen kan geen kwaad. :duimop


Ja, hier gaat het in verzending meestal over zo weinig geld.
Een deur opsturen met kiala gaat ook niet direct denk ik :)
0 x

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Forumtransport

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 26 Okt 2016, 12:08

FGG schreef:Ik zit voor m'n werk ook nog wel eens elders in het land, dan kost 't weinig extra en is een transactie makkelijker gemaakt. Ook geen gedoe met eerst het geld of eerst de handel. Met een auto van de zaak kosten de kilometers mij alleen tijd, dat zullen er meer hebben.


Snap je insteek, maar een beter milieu eindigt meestal met een lease auto. En zolang onze overheid aan de ene kant het aanmoedigt en beloond om aan de ene kant een theoretisch plug in modelletje te belonen met fiscaal vriendelijke bijtelling, maar het aan de andere kant aanmoedigt om vooral zoveel mogelijk te rijden wordt het nooit wat in dit land.
Het is volstrekt logisch trouwens; als iemand € 300 netto per maand voor z'n auto moet aftikken wil die ook z'n geld 'er uit' hebben..., dus haal je dat leuke shirtje wel even op in Maastricht..., ipv Post.nl aan het werk te zetten... :Scratch
Tijd voor afschaffing van de bijtelling en een vaste privé kilometerheffing met black box! ;)
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1875
Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
Contact:

Re: Forumtransport

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 26 Okt 2016, 13:51

Edwin! Hou eens op jij met die gekke ideeën.

Ik vind het juist leuk om zelf die fles (met leaseauto ja) op te halen of weg te brengen wanneer ik die online (ver)koop bij een forumlid/whiskybase/catawiki/webshop.
Klinkt misschien gek, maar ik vind een ontmoeting met een mede whiskynerd altijd wel grappig.

Maar dat ga ik niet doen wanneer ik zelf ook nog eens benzine moet gaan betalen. :bigsmile

Daarnaast kan hij op deze manier ook niet per ongeluk kapot gaan tijdens transport, tenzij ik het zelf verneuk, met alle mogelijke kans op discussie. Al heb dat zelf via de post ook nog niet meegemaakt gelukkig.
Is iemand dat hier überhaupt wel eens overkomen?
1 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"


Afbeelding

Gebruikersavatar
FGG
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2694
Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Forumtransport

Ongelezen berichtdoor FGG » 26 Okt 2016, 15:06

Oogadal schreef:Tijd voor afschaffing van de bijtelling en een vaste privé kilometerheffing met black box! ;)

Jij hebt geen lease-auto, denk ik... :roll:


Oogadal schreef:€ 300 netto per maand

De helft. :P



Maar ik denk meer dat 't andersom is. Ik heb in 't begin met m'n eigen auto gereden maar toen dat richting 50K per jaar ging was ik daar klaar mee. Aangedrongen op een auto van de zaak (geen lease) en gekregen. Maar ik ga niet rijden omdat het me niks kost, maar meer andersom: als het toch niks kost dan rij ik wel.


Wouter1981 schreef:Klinkt misschien gek, maar ik vind een ontmoeting met een mede whiskynerd altijd wel grappig.

Is ook wel een dingetje. ik vind 't sociale aspect eraan wel leuk.
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Forumtransport

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 26 Okt 2016, 16:07

Eigen baas vriend... Dus ik mag, als ik daarvoor zou kiezen, eerst m'n zakelijke auto zelf helemaal betalen (muv BTW) om 'm vervolgens in 5 jaar nog een keer te betalen ;) Dat doen we dus maar niet; privé auto er bij.

En goedkoper rijden als lease kan bijna niet, maar als je € 150 bijtelling per maand hebt dan rij je of een hybrid, of een ieni mini dieseltje of je hebt een bar mager salaris :bigsmile
Maar ik ben dan ook autoliefhebber, ik zou gratis niet in een Dacia willen rijden, zou er heel depressief van worden.

Als het systeem nou zo zou worden als ik voorstel zou ik kiezen voor kilometer heffing; nu 25% bijtelling betalen over een bus van 90 mille waar ik prive nog geen 6.000 km zou rijden zou vrij onnozel zijn; voor zowat € 2 de kilometer kan ik beter een taxi bellen :P

Ik snap dat iedereen die 20.000 zakelijk rijdt en 50.000 prive het graag wil houden zoals het nu is, maar het strookt natuurlijk niet met de stimulering van weinig uitstotende CO2 auto's zoals die er nu (nog) is. Ik heb trouwens ooit (in de jaren 90) een collega gehad die zijn lease auto in het weekend verhuurde, inclusief tankpas! :P
Dat ging 3 jaar goed, tot de huurders er een ongeluk mee kregen in België.
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
FGG
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2694
Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Forumtransport

Ongelezen berichtdoor FGG » 26 Okt 2016, 17:11

Oogadal schreef:Eigen baas vriend... Dus ik mag, als ik daarvoor zou kiezen, eerst m'n zakelijke auto zelf helemaal betalen (muv BTW) om 'm vervolgens in 5 jaar nog een keer te betalen ;) Dat doen we dus maar niet; privé auto er bij.

Slim. ;)

Oogadal schreef:En goedkoper rijden als lease kan bijna niet

Klopt. Ik ben ook zeer tevreden. (overigens niet lease, maar zakelijk)

Oogadal schreef:Maar als je € 150 bijtelling per maand hebt dan rij je of een hybrid, of een ieni mini dieseltje of je hebt een bar mager salaris :bigsmile

Nee, nee en nee.
En met een kofferbak van 590 liter mag ik niet klagen.


Oogadal schreef:Maar ik ben dan ook autoliefhebber, ik zou gratis niet in een Dacia willen rijden, zou er heel depressief van worden.

Daar krijgen ze me met geen stok in, en ook niet in één van de Franse merken.
Ik ben al 10 jaar vervend Volvo-rijder, lid van de club, het Forum, etc, dus ik noem mijzelf wel een autoliefhebber.

Oogadal schreef:Als het systeem nou zo zou worden als ik voorstel zou ik kiezen voor kilometer heffing; nu 25% bijtelling betalen over een bus van 90 mille waar ik prive nog geen 6.000 km zou rijden zou vrij onnozel zijn; voor zowat € 2 de kilometer kan ik beter een taxi bellen :P

Wanneer je kiest voor bijtelling moet je uiteraard elke prvé-kilometer, indien mogelijk, met de zakelijke auto doen. Ik reed met mijn privé V70 ruim 45000km per jaar. Nu heb ik een C70 die nog zo'n 6000km per jaar doet, de rest gaat in de zakelijke auto.

Oogadal schreef:Ik snap dat iedereen die 20.000 zakelijk rijdt en 50.000 prive het graag wil houden zoals het nu is, maar het strookt natuurlijk niet met de stimulering van weinig uitstotende CO2 auto's zoals die er nu (nog) is.

Ach, er strookt wel meer niet: waarom moet ik 50% belasting betalen over een erfenis waar al tig belasting overheen is geweest, waarom betalen elektrische auto's geen (minder) MRB terwijl zij ook gebruik maken van Neerlands wegen.
En waarom betalen we wél bijtelling over de zakelijke auto omdat het verkapt inkomen is, maar hoor je niemand over zakelijke laptops, smartphones, etc.


Hoe dan ook, jij pakt het als ondernemer aan zoals voor jou het slimst/handigst/gunstigst is, ik doe dat als werknemer. En zolang het nog kan, maak ik er dankbaar gebruik van. Wie zou dat niet doen?

:duimop
2 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Gebruikersavatar
avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 869
Lid geworden op: 18 Jul 2014, 17:50
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Forumtransport

Ongelezen berichtdoor avdboom » 27 Okt 2016, 09:55

Ik laat dingen meestal maar lekker in de categorie LB, maar de bijtellingvoordelen voor hybride/electrische auto's zouden wat mij betreft totaal op de schop moeten!

Je moet ze de kost geven die lekker voordeel genieten met een hybride, niks laden maar gewoon benzine er in en vlammen maar, bij elk stoplicht als de brandweer en een totaalgebruik van een Volvo 850 :nono . Ook Teslas zie ik als idioten er mee rijden, alsof het dan nog zunig is...
En nadat deze auto's door de NL staat gesubsidieerd op de markt zijn gekomen worden ze na de lease meteen geëxporteerd naar Rusland, want niemand wil zonder het voordeel hier nog zo'n ding hebben en daar moet je in Moskou een hybride hebben als taxi anders krijg je geen vergunning... Weg NL subsidie.... Oké, mondiaal hebben we aan het probleem bijgedragen... Kuch kuch...

Gewoon zelfde belasting als iedereen en achteraf met aangetoond laag verbruik geld terug geven. Moet je eens opletten hoe veel geld dat de staatskas oplevert....
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
FGG
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2694
Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Forumtransport

Ongelezen berichtdoor FGG » 27 Okt 2016, 12:31

avdboom schreef:Gewoon zelfde belasting als iedereen en achteraf met aangetoond laag verbruik geld terug geven. Moet je eens opletten hoe veel geld dat de staatskas oplevert....


Dus dan zit de bijdrage gewoon in de brandstofprijs. Dat zeg ik al jaren: veel rijden = veel tanken, dus daar moet je de last neerleggen. MRB eraf, brandstofprijs omhoog.
Voor elektra geldt hetzelfde: niks vast recht en zo, gewoon Kwh-prijs omhoog. Lampje aan = betalen.

In een winkel hoef ik toch ook niet eerst te betalen voordat ik er iets mag kopen. :roll:
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst


Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten