Forumtransport

Suggesties ter verbetering van website of forum kunnen hier gedaan worden. Ook zaken m.b.t. de site passen hier. Het is uiteindelijk aan de beheerder om te beoordelen en bepalen wat er wanneer wordt doorgevoerd.
avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Forumtransport

Ongelezen berichtdoor avdboom » 27 Okt 2016, 13:52

FGG schreef:
avdboom schreef:Gewoon zelfde belasting als iedereen en achteraf met aangetoond laag verbruik geld terug geven. Moet je eens opletten hoe veel geld dat de staatskas oplevert....

Dus dan zit de bijdrage gewoon in de brandstofprijs. Dat zeg ik al jaren: veel rijden = veel tanken, dus daar moet je de last neerleggen. MRB eraf, brandstofprijs omhoog.
Voor elektra geldt hetzelfde: niks vast recht en zo, gewoon Kwh-prijs omhoog. Lampje aan = betalen.

In een winkel hoef ik toch ook niet eerst te betalen voordat ik er iets mag kopen. :roll:

Daar ben ik ook weer niet helemaal voorstander van, er zijn immers omstandigheden waarbij je het voordeel van hybride/electrisch door de omstandigheden niet kan genieten. En dan wordt het opeens veel duurder als je op minerale brandstof rijd. Bovendien als iedereen een Electric Verhicle wil hebben mogen ze nog wel wat lithium mijnen gaan vinden en is Bolivia het rijkste land ter wereld straks... Dus loop je weer tegen andere praktische problemen aan... Maar een systeem waarbij je achteraf voordeel krijgt na aangetoondde zuinigheid lijkt mij beter als vooraf op goed vertrouwen. Een goed werkend systeem hiervoor ontwerpen zal wel een redelijke uitdaging zijn denk ik... Maar het dient dan wel een goed doel...
1 x
Afbeelding

Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 23 Nov 2016, 00:25

FGG schreef:... Bij mijn andere hobby, Volvo, wordt dit aan de lopende band gedaan met onderdelen.

Herkenbaar voor een autoclub,
ik ben zelf meerdere jaren voorzitter geweest van de Nederlandse Peugeot 405 club.
Erg leuk om te zien hoe mensen elkaar helpen bij hun hobby; (semi) oldtimers rijdend en betaalbaar houden.

Echter bij whisky is dan nét even anders...
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 23 Nov 2016, 07:19

avdboom schreef:Bovendien als iedereen een Electric Verhicle wil hebben mogen ze nog wel wat lithium mijnen gaan vinden en is Bolivia het rijkste land ter wereld straks... Dus loop je weer tegen andere praktische problemen aan...

Daar was ik me nog niet van bewust. Dan lijkt elektrisch rijden dus minder duurzaam dan velen vermoeden. Zolang er zeldzame grondstoffen moeten worden gewonnen is het in principe (zij het wellicht in mindere mate) hetzelfde als rijden op fossiele brandstof: we buiten de aarde uit. :o
1 x
Affirmanti incumbit probatio

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 23 Nov 2016, 13:25

caskstrength schreef:
avdboom schreef:Bovendien als iedereen een Electric Verhicle wil hebben mogen ze nog wel wat lithium mijnen gaan vinden en is Bolivia het rijkste land ter wereld straks... Dus loop je weer tegen andere praktische problemen aan...

Daar was ik me nog niet van bewust. Dan lijkt elektrisch rijden dus minder duurzaam dan velen vermoeden. Zolang er zeldzame grondstoffen moeten worden gewonnen is het in principe (zij het wellicht in mindere mate) hetzelfde als rijden op fossiele brandstof: we buiten de aarde uit. :o

Feitelijk maakt het niet uit welk middel je gebruikt voor het rijden, het blijft een verbruik van energie en dat moet ergens vandaan komen. Elektriciteit moet ook worden opgewekt en in NL is 5% daarvan duurzaam, de rest is gewoon fossiel. Auto's op waterstof lijkt mooier, water erin, water uit, maar uiteindelijk verbruik je wel. Zelfs het afvangen van wind is verbruiken van energie, wat zijn de gevolgen van het verstoren en afzwakken van deze luchtstroom? Links om of rechts om putten we de energie uit onze aarde.
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 23 Nov 2016, 14:05

FGG schreef:
caskstrength schreef:

Feitelijk maakt het niet uit welk middel je gebruikt voor het rijden, het blijft een verbruik van energie en dat moet ergens vandaan komen. Elektriciteit moet ook worden opgewekt en in NL is 5% daarvan duurzaam, de rest is gewoon fossiel. Auto's op waterstof lijkt mooier, water erin, water uit, maar uiteindelijk verbruik je wel. Zelfs het afvangen van wind is verbruiken van energie, wat zijn de gevolgen van het verstoren en afzwakken van deze luchtstroom? Links om of rechts om putten we de energie uit onze aarde.

Dat zie ik toch anders. Ik geloof dat als je de bronnen slim kiest (bijv. in Noorwegen of Oostenrijk met waterkracht, in NL met windkracht), dan heeft dat echt geen nadele gevolgen voor de omgeving (als we tenminste het geklaag van de mens even buiten beschouwing laten). Het zou echt een vooruitgang zijn als de duurzaam gewonnen elektriciteit zou kunnen worden opgeslagen met behulp van accu's met (vrijwel) uitsluitend hernieuwbare materialen.

Anders kunnen we net zo goed Trump acherna: de open haard aansteken met het klimaatakkoord. :HitHead
0 x

fjharms
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor fjharms » 23 Nov 2016, 14:08

caskstrength schreef:
Anders kunnen we net zo goed Trump acherna: de open haard aansteken met het klimaatakkoord. :HitHead

:offtopic Trump is al een beetje aan het terugkrabbelen van veel van zijn verkiezingspraat, incl. het klimaatakkoord :D
0 x
Afbeelding

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 23 Nov 2016, 14:21

Dat is dan weer mooi natuurlijk...
0 x

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 23 Nov 2016, 14:41

caskstrength schreef:
FGG schreef:
caskstrength schreef:

Dat zie ik toch anders. Ik geloof dat als je de bronnen slim kiest (bijv. in Noorwegen of Oostenrijk met waterkracht, in NL met windkracht), dan heeft dat echt geen nadele gevolgen voor de omgeving .

Dat laatste is een assumptie. We hebben geen idee wat de gevolgen zijn van die manieren van energiewinning. Het kost energie om een massa van A naar B te verplaatsen en dat moet ergens vandaan komen en gaat dus ten laste van waar die energie anders terecht was gekomen. Het ontkrachten van wind kan wel klimaatgevolgen hebben, het breken van een waterval is misschien van invloed op de flora en fauna, het omzetten van zonne-energie in elektriciteit kan warmte zijn geweest voor mosgroei op het dak. Je kan niet ontkennen dat het bouwen van bv een stuwmeer invloed heeft op de lokale natuur. Deze manieren van energie winnen staat nog in de kinderschoenen en het is nog niet te zeggen wat de langdurige gevolgen daar van zijn. Maar het is in alle gevallen een verstoring van de natuurlijk verloop van onze omgeving.
0 x

Afbeelding

Mijn samplelijst

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 23 Nov 2016, 14:50

Dat is het huis waar je in woont in dat geval ook....
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 23 Nov 2016, 15:39

Peter87 schreef:Dat is het huis waar je in woont in dat geval ook....

Klopt. De natuur zou beter af zijn zonder bebouwing,
En een auto heb ik ook. Ik wil me niet voordoen als een boomknuffelaar of de redder van de waddenzee maar probeer gewoon even mijn visie op het geheel te geven.
0 x

Afbeelding

Mijn samplelijst

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 23 Nov 2016, 15:40

Ja ok. Maar zoals jij redeneert heeft iedere scheet die je laat invloed op de natuur.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 23 Nov 2016, 15:42

Peter87 schreef:Ja ok. Maar zoals jij redeneert heeft iedere scheet die je laat invloed op de natuur.

Klopt!
0 x

Afbeelding

Mijn samplelijst

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 23 Nov 2016, 15:43

Maar is dat niet gewoon de natuur dan?
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 23 Nov 2016, 15:50

Dan kun je ook wel stoppen met whisky drinken en op t forum zitten, want dat heeft ook allemaal impact op t milieu...
1 x

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 23 Nov 2016, 16:03

caskstrength schreef:Dan kun je ook wel stoppen met whisky drinken en op t forum zitten, want dat heeft ook allemaal impact op t milieu...

Ik heb niet gezegd dat we er mee moeten stoppen, ik geef alleen aan dat ik het niet eens ben met je stelling:

caskstrength schreef:Ik geloof dat als je de bronnen slim kiest, dan heeft dat echt geen nadele gevolgen voor de omgeving.

Peter87 schreef:Maar is dat niet gewoon de natuur dan?

Ja, natuurlijk! Het feit dat wij zo ver doorontwikkeld zijn en verbrandingsmotoren kunnen bouwen is toch ook natuur? We zijn er gewoon onderdeel van. Ik heb ook problemen met kreten als "alleen natuurlijke ingredienten". Zijn er nog andere dan? Uiteindelijk onttrekken we al onze grondstoffen uit de natuur. Plastic wordt gemaakt van olie en die komt toch echt onder onze voetjes vandaan.

En v.w.b. het stoppen: nou nee, ik rij gewoon in mijn benzine auto, eet m'n vlees (en vis) en leef zoals 't mij bevalt binnen de grenzen die worden opgelegd.

:hoedaf
0 x

Afbeelding

Mijn samplelijst

Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”