Allereerst denk ik dat dit een topic zou moeten zijn tussen de admins onderling.
Ben in het verleden ook admin geweest van een forum en kwamen na onderzoek tot de conclusie dat veel gebruikers wel inloggen, posten lezen maar niet altijd actief deelnemen aan discussies, reageren op posten (liken) e.d.
Deze gebruikers zijn dus wel actief

maar niet actief-actief
Vanuit mijn vroegere security werkzaamheden mbt verlenen van autorisatie aan gebruikers hanteerde we bij sommige programma’s dit.
Heeft iemand 3 maanden niet ingelogd dan zetten wij zijn wachtwoord op verlopen en moest hij/zij een nieuw wachtwoord aanvragen om zijn account weer te activeren. (kreeg een systeem emailtje met uitleg waarom wachtwoord verlopen was en verzoek tot activiteit dan wel opzeggen programma)
Heeft iemand na 6 maanden geen activiteit getoond dan blokte wij zijn account (zetten het op inactief) maar kon via een verzoek hem laten activeren en kreeg ook nieuw wachtwoord (kreeg een systeem emailtje met uitleg waarom account inactief was gezet en verzoek tot activiteit dan wel opzeggen programma)
Heeft iemand na 9 nog steeds geen activiteit getoond… Bamm!!! account verwijderd.. kon wel weer een nieuw account aanvragen.
Dit gebeurde vooral bij systemen waar een licentie op zat… (kosten besparend indien je er geen gebruik van maakt)
Indien het hier niets uitmaakt of je nu wel of niet actief bent zou ik het lekker zo laten en hoogstens 1x p.j. bij gebruikers die langer dan 1 jaar niet zijn ingelogd hun account verwijderen.