Niet-actieve leden

Suggesties ter verbetering van website of forum kunnen hier gedaan worden. Ook zaken m.b.t. de site passen hier. Het is uiteindelijk aan de beheerder om te beoordelen en bepalen wat er wanneer wordt doorgevoerd.

Non-actieve accounts markeren + overzicht actieve gebruikers

Ja
7
11%
Na 1 maand
1
2%
Na 2 maanden
1
2%
Na 3 maanden
6
10%
Na 6 maanden
24
39%
Neen
22
36%

Totaal aantal stemmen: 61

Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Niet-actieve leden

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 02 Aug 2016, 08:21

Het is natuurlijk leuk om te zien dat er +3500 leden ooit zijn aangemeld op dit forum. We weten tuurlijk allemaal dat er een paar 1000 geruime tijd niet meer gebruik hebben gemaakt van dit forum, waaronder veel dagjestoeristen of gelukzoekers.

Van tijd tot tijd wordt er geantwoord op een topic waar bv maanden geleden een vraag werd gesteld (door ééndagsvlieg) en natuurlijk krijg je geen respons meer van de persoon in kwestie.

Is het geen idee om accounts die geruime tijd (+1maand?) niet gebruikt worden een kleur te geven; heb 't dan over de nickname => zo heb je een duidelijk zicht on topic. Het moment dat er terug wordt ingelogd (kans is klein) kleur terug aanpassen.

Is er een mogelijkheid om het aantal leden zoals wordt weergegeven onderaan de site op te splitsen, zodat we een duidelijk zicht krijgen?

Omdat mijn stem slechts één van de +3500 is ;) , wat denken jullie?
Laatst gewijzigd door Bram84 op 02 Aug 2016, 13:02, 2 keer totaal gewijzigd.
2 x

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Niet-actieve leden

Ongelezen berichtdoor avdboom » 02 Aug 2016, 08:39

Ik vind 1 maan wel kort. Zou eerder 3-4 zeggen dan...
0 x
Afbeelding

Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 02 Aug 2016, 08:52

Poll aangepast nav jouw bemerking :goedgedaan
Indien je ja stemt, kan je nog een optie selecteren (aantal maanden)
1 x

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 02 Aug 2016, 11:33

Bram,

Wat bedoel je met inactieve. Bedoel je dan geen post gedaan de laatste paar maanden? Kan me voorstellen dat er sommige gewoon inloggen, kijken wat de laatste berichten zijn en dan weer uitloggen.

Als je 6 maanden niet ingelogd hebt dan zou ik zeggen ja dan ben je inactieve gebruiker. :)
2 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 02 Aug 2016, 12:00

Wij hebben een overzicht in de backend van inactieve gebruikers. Als je de grens zet op 2 maanden niet aanwezig op het forum gaat het om 110 accounts. Dat valt behoorlijk mee dus.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Blogt zo af en toe via The Lyne Arm

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 02 Aug 2016, 12:31

Waar zit de meerwaarde voor het forum om iemand in een andere kleur te steken, gewoon om hij inactief is?
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

WhiteMonkey
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 02 Aug 2016, 12:57

Volgens mij log ik wel eens langer dan twee maanden niet in bij het forum, wat niet betekent dat ik niet zo nu en dan mee lees. Voor mij zit er dan ook niet heel veel toegevoegde waarde in, alhoewel ik me kan voorstellen dat er eens per jaar een opruiming plaats vindt.
0 x
Afbeelding

Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 02 Aug 2016, 13:01

Matti schreef:Wij hebben een overzicht in de backend van inactieve gebruikers. Als je de grens zet op 2 maanden niet aanwezig op het forum gaat het om 110 accounts. Dat valt behoorlijk mee dus.

Dat valt inderdaad behoorlijk mee. Had 't gedacht dat het om véél meer leden zou gaan. Waarschijnlijk velen die enkel lezen..
Bedankt voor de info. :goedgedaan
0 x

Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 02 Aug 2016, 13:04

johan brugge schreef:Waar zit de meerwaarde voor het forum om iemand in een andere kleur te steken, gewoon om hij inactief is?

Heb een voorbeeld aangehaald in de beginpost, ik kan er nog wel enkelen bedenken. Maar om je wat te helpen, heb ik het even (speciaal voor jou) in een ander kleurtje gestoken Johan ;)
0 x

ViViTroNL
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor ViViTroNL » 02 Aug 2016, 16:59

Allereerst denk ik dat dit een topic zou moeten zijn tussen de admins onderling.

Ben in het verleden ook admin geweest van een forum en kwamen na onderzoek tot de conclusie dat veel gebruikers wel inloggen, posten lezen maar niet altijd actief deelnemen aan discussies, reageren op posten (liken) e.d.
Deze gebruikers zijn dus wel actief :sst maar niet actief-actief :duimop :P :Party

Vanuit mijn vroegere security werkzaamheden mbt verlenen van autorisatie aan gebruikers hanteerde we bij sommige programma’s dit.

Heeft iemand 3 maanden niet ingelogd dan zetten wij zijn wachtwoord op verlopen en moest hij/zij een nieuw wachtwoord aanvragen om zijn account weer te activeren. (kreeg een systeem emailtje met uitleg waarom wachtwoord verlopen was en verzoek tot activiteit dan wel opzeggen programma)

Heeft iemand na 6 maanden geen activiteit getoond dan blokte wij zijn account (zetten het op inactief) maar kon via een verzoek hem laten activeren en kreeg ook nieuw wachtwoord (kreeg een systeem emailtje met uitleg waarom account inactief was gezet en verzoek tot activiteit dan wel opzeggen programma)

Heeft iemand na 9 nog steeds geen activiteit getoond… Bamm!!! account verwijderd.. kon wel weer een nieuw account aanvragen.

Dit gebeurde vooral bij systemen waar een licentie op zat… (kosten besparend indien je er geen gebruik van maakt)

Indien het hier niets uitmaakt of je nu wel of niet actief bent zou ik het lekker zo laten en hoogstens 1x p.j. bij gebruikers die langer dan 1 jaar niet zijn ingelogd hun account verwijderen.
2 x
Afbeelding

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 02 Aug 2016, 17:18

Bovendien kan iemand ook altijd op een gebruikersnaam klikken om te zien wanneer deze persoon voor het laatst is ingelogd. Bovendien: niet reageren op vragen in topics die een persoon zelf is begonnen spreekt sowieso al boekdelen.
Vanuit het principe "keep it simple" lijkt me een dergelijk onderscheid niet echt nodig.
1 x
Affirmanti incumbit probatio

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 02 Aug 2016, 17:39

Bram84 schreef:Heb een voorbeeld aangehaald in de beginpost, ik kan er nog wel enkelen bedenken. Maar om je wat te helpen, heb ik het even (speciaal voor jou) in een ander kleurtje gestoken Johan ;)

Ik heb je bericht best wel goed gelezen de eerste keer, vandaar nog steeds mijn vraag. Als je zelf al merkt dat iemand al lang geleden niet meer heeft ingelogd kan je toch wel verwachten dat hij niet snel of gewoon niet meer zal antwoorden. Ik zie het probleem niet.
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 02 Aug 2016, 18:14

caskstrength schreef:Bovendien kan iemand ook altijd op een gebruikersnaam klikken om te zien wanneer deze persoon voor het laatst is ingelogd. Bovendien: niet reageren op vragen in topics die een persoon zelf is begonnen spreekt sowieso al boekdelen.
Vanuit het principe "keep it simple" lijkt me een dergelijk onderscheid niet echt nodig.

Dit lijkt mij idd het beste.
0 x

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 02 Aug 2016, 18:40

Hebben in ieder geval 32 van de 3500 al gestemt :goedgedaan
1 x
Afbeelding

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 11 Aug 2016, 00:04

Lijkt me een goede.

Na een paar maanden, mij om het even wat, krijgen de gebruikers die niet meer online zijn geweest een kleurtje, stempel, toevoeging oid.
En na een jaar niet aanwezig te zijn geweest mag je een nieuw account aanmaken.

En daar dan een track-record van bijhouden, scheelt weer in het overzicht met 'ervaringen met kopers en verkopers'
0 x

Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”