Promotie op het forum ?

Suggesties ter verbetering van website of forum kunnen hier gedaan worden. Ook zaken m.b.t. de site passen hier. Het is uiteindelijk aan de beheerder om te beoordelen en bepalen wat er wanneer wordt doorgevoerd.
EDRADOUR
Actief lid
Actief lid

Promotie op het forum ?

Ongelezen berichtdoor EDRADOUR » 28 Aug 2010, 16:48

Uit: 101 Whiskies to Try Before You Die - Ian Buxton
macoffringa schreef:Degene die raadt wie dan de vertaling zal verzorgen, verwerft eeuwige roem en een speciale sample van ondergetekende.

he Piet wat is dit nou???? Anderen moeten betalen om haar of hun activiteiten of producten te promoten?? :(

Groet Ger
macoffringa schreef:Een aanrader, niet in het minst omdat Ian hiervoor vorig jaar onze medewerking vroeg
No kidding, mijn uitgever is momenteel in onderhandeling met Ian's uitgever ivm een Nederlandse editie.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Promotie op het forum ?

Ongelezen berichtdoor Piet » 28 Aug 2010, 19:33

EDRADOUR schreef:..he Piet wat is dit nou???? Anderen moeten betalen om haar of hun activiteiten of producten te promoten??

Groet Ger

Nee hoor Ger, dit valt onder de noemer "geven en nemen" daar staat het forum (gelukkig) vol van en ik zou zeggen we kunnen niet zonder. We houden wel de verhoudingen wat in de gaten maar dat is meestal geen enkel probleem (zie ook Forum huis- en gedragsregels). Toezicht hierop kun je ook gerust aan de beheerder en/of moderator overlaten ;)
Terwijl we ook een rubriek Vraag en Aanbod hebben daar kan een ieder whisky en gerelateerde zaken aanbieden.
Amateur of professional, kost niks !
Dan heb ik het nog niet over de rubriek "Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen " waar iedereen gratis en voor niks echt reclame mag maken voor zijn activiteiten. Zo lang ze maar whisky gerelateerd zijn. Graag zelfs, dat wordt gestimuleerd. En dat geldt natuurlijk ook voor boeken.

Los daarvan is dit alles behalve gratis. Hans is nu al 4 samples kwijt :goedgedaan

Om even compleet te zijn. Als je doelt op de "reclame" d.m.v. een gesponsorde link dan vrees ik dat je dat verkeerd ziet. Hiermee sponsor je het voortbestaan van het forum. Daarom noemen we sponsors ook sympathisanten. Anders zouden het gewoon zakelijke klanten zijn. Als dank voor die steun krijg je als sponsor dan een link, voor een schijntje (all-inclusive zelfs met het maken en plaatsen), al zeg ik het zelf.
Als we het als reclame zouden beschouwen (hé, goed idee misschien !?), en we er dus ook onze tijd bij zouden rekenen en nog veel meer, dan zou er wel een heel ander prijskaartje aan hangen.

Ik hoop hiermee helderheid te scheppen. Professionals op dit forum maken impliciet reclame. Dat is niet eens te vermijden. Maar dat hoeft ook helemaal niet. Daarvoor delen zij hun kennis en ervaring met ons en dat is zeker wat waard.

Ik wil hiermee tevens dit punt sluiten want dit heeft niets meer met het boek van Ian Buxton te maken. Feel free om me een PB te sturen of een ander onderwerp hiervoor te openen.
EDIT: Vandaar verplaatst naar een separaat onderwerp.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”