Categorie voor info mbt (oudere) flessen?

Suggesties ter verbetering van website of forum kunnen hier gedaan worden. Ook zaken m.b.t. de site passen hier. Het is uiteindelijk aan de beheerder om te beoordelen en bepalen wat er wanneer wordt doorgevoerd.
Gebruikersavatar
Steven
Actief lid
Actief lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 Apr 2013, 16:02
Locatie: Roelofarendsveen
Contact:

Categorie voor info mbt (oudere) flessen?

Ongelezen berichtdoor Steven » 07 Feb 2016, 13:57

Is het wellicht een idee om een aparte categorie te maken voor hulp bij het bepalen van de leeftijd van oudere) flessen of voor als iemand meer achtergrond informatie zoekt?

Ik kwam dit tegen op een Amerikaans forum (clubwhisky.com, de categorie heet daar "Whisky Bottle Date & Other Information Requests") toen ik op zoek ging naar de leeftijd van mijn oude fles White Horse (vermoedelijk mid 70's). Enige nadeel is dat hun White Horse kenner niet meer reageert - ook niet op pm's of rechtstreeks via mail... :/
1 x

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Categorie voor info mbt (oudere) flessen?

Ongelezen berichtdoor Matti » 07 Feb 2016, 14:58

Geen slecht idee denk ik, al zijn dat soort vragen op dit forum tot nu toe redelijk dun gezaaid. Ik zou het dan liever ook iets breder trekken om iets meer aanloop te creëren.

Zijn er meer mensen die iets zien in een dergelijk subforum? (Een andere optie is nog hem als sub-subforum onder De "Gouden Godendrank" in de volle breedte te hangen). En wellicht ook ideeën voor een wat bredere versie?
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 622
Lid geworden op: 17 Jun 2015, 21:36
Locatie: Nijmegen

Re: Categorie voor info mbt (oudere) flessen?

Ongelezen berichtdoor Toontje » 08 Feb 2016, 00:06

Iets breder is denk ik een goed idee. Er komen vaker vragen voorbij waarbij iemand op zoek is naar info over een bepaalde fles. De vraag naar een specifieke botteldatum of leeftijd past daar prima onder. Goed idee om daar een topic voor te maken :goedgedaan .
0 x

Gebruikersavatar
Steven
Actief lid
Actief lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 Apr 2013, 16:02
Locatie: Roelofarendsveen
Contact:

Re: Categorie voor info mbt (oudere) flessen?

Ongelezen berichtdoor Steven » 08 Feb 2016, 02:28

Als we het ongeveer hetzelfde noemen als op dat Amerikaanse forum dan hebben we toch de breedte al te pakken, of niet?

In ieder geval, ik denk dat een aparte plek die niet helemaal verborgen zit als een sub-subgroep het beste werkt.

Zou er wel als inleiding bij zetten dat het om informatie mbt de fles in kwestie moet gaan en dat bij verzoeken zoveel mogelijk informatie toegevoegd moet worden. Bij voorkeur inclusief goede, high res, detail foto's welke gedeeld kunnen worden met bijv. Google Drive / Dropbox / etc. Enne... bij voorkeur geen foto's genomen met smartphones/tablets zonder dat ze op een groot scherm zijn bekeken ;)
0 x

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: Categorie voor info mbt (oudere) flessen?

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 08 Feb 2016, 08:56

Moet ik hem dan ook nog helemaal op de juiste manier belichten en bewerken voordat ik de foto deel?
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Gebruikersavatar
turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 Jan 2011, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Categorie voor info mbt (oudere) flessen?

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 08 Feb 2016, 09:31

Peter87 schreef:Moet ik hem dan ook nog helemaal op de juiste manier belichten en bewerken voordat ik de foto deel?

Alleen kwaliteit die goed genoeg is voor whiskybase is goed genoeg voor dit forum. :Tongue

Serieuzer: smartphonekwaliteit (bestaat dat?) is denk ik geen probleem. Een totaalbeeldplaatje en een paar close-ups van zegels, relevante secties van het label zouden genoeg moeten zijn mits leesbaar.
2 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Gebruikersavatar
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3542
Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46

Re: Categorie voor info mbt (oudere) flessen?

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 10 Feb 2016, 06:52

Misschien is het goed om algemene info over maten, geschiedenis van distilleerderijen etc. in een apart topic te gieten.

Ik ben ook op zoektocht (geweest) naar wat flessen: o.a. de Ainslie's Royal Edinburgh, Avonside 100°Proof en een andere White Horse. Ik merk dat distilleerderijen en/of bottelaars niet altijd erg cooperatief zijn, dus iedere informatie is welkom. Bovendien is het leuk vermaak voor de liefhebber van oude en aparte flessen.
0 x
Affirmanti incumbit probatio


Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten