Geweldige humor, Piet!

WhiteMonkey schreef:De problematiek van de moderator is dat hij eigenlijk nooit aan ieders standaard kan voldoen. Iedereen heeft een ander idee van hoe een forum optimaal functioneert en eruit ziet. En mijn ervaring met andere fora is dat het helaas niet lukt om iedereen volledig gelukkig te maken wat betreft de manier waarop een forum wordt gerund. Wellicht ten overvloede, maar alleen al uit het feit dat Piet en zijn team zoveel tijd en moeite er in stoppen om te modereren laat hun betrokkenheid bij het forum zien.
Aan de andere kant zou ik het ook jammer vinden als gewaardeerde en actieve leden aan het whiskyforum stoppen omdat zij er geen plezier meer in hebben. Het doel van een forum als dit is om onze liefde voor whisky te delen.
Wellicht is het de moeite waard om uit te spreken welke verwachtingen men van het gebruik van een forum heeft. Zo op het eerste gezicht lijkt het erop dat in 1 visie het whiskyforum fungeert als een soort naslagwerk van allerhande onderwerpen mbt whisky, terwijl het in een andere visie fungeert als een digitale plek om met gelijkgestemden over whisky te praten. (correct me if I'm wrong). Ik denk dat (mocht er de behoefte aan bestaan) het goed mogelijk is om beide visies binnen een forum te incorporeren, zonder dat 1 van de 2 visies ondergesneeuwd raakt.
- WM

gadeweerd schreef:Heb je daar dan ook ideeen bij over hoe je beide visies tot één geheel kan brengen?
gadeweerd schreef:..Mijn inziens is dat het zijn van een naslagwerk, niet het primaire doel is van een forum. Toch is de informatie er en die is die makkelijk terug te halen door de 'zoekfunctie'. De moderator hoeft daardoor niet elk onderwerp zuiver te houden (dat doen de forumleden vaak zelf door uiteindelijk het onderwerp weer terug te pakken).
Dit forum beoogt een vriendelijk, open en onafhankelijk discussieplatform voor Whisky-liefhebbers te zijn.
Jong of oud, amateur of professioneel, beginner of gevorderd, iedereen is welkom. Enthousiasme is eigenlijk het enige criterium. Het primaire doel is om informatie en ervaringen te delen. Een forum kan een waardevolle bron van kennis en informatie van hoge kwaliteit zijn. Hiervoor is het nodig dat er gekozen wordt voor een juiste structuur (door classificatie) en consistentie. Een deel hiervan ligt vast een ander deel dienen we te bewerkstelligen door juiste toepassing en gebruik.
WhiteMonkey schreef:De problematiek van de moderator is dat hij eigenlijk nooit aan ieders standaard kan voldoen. Iedereen heeft een ander idee van hoe een forum optimaal functioneert en eruit ziet. En mijn ervaring met andere fora is dat het helaas niet lukt om iedereen volledig gelukkig te maken wat betreft de manier waarop een forum wordt gerund.
Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten