Herkenbaarheid van forumleden

Suggesties ter verbetering van website of forum kunnen hier gedaan worden. Ook zaken m.b.t. de site passen hier. Het is uiteindelijk aan de beheerder om te beoordelen en bepalen wat er wanneer wordt doorgevoerd.

Zou je een "Het Whisky forum" badge dragen op festivals, NaT's etc. ?

Nee dank je wel
7
18%
Ja absoluut
16
41%
Een enkele keer misschien
16
41%

Totaal aantal stemmen: 39

JayDie
Moderator
Moderator

Re: Herkenbaarheid van forumleden

Ongelezen berichtdoor JayDie » 16 Okt 2010, 09:05

Piet schreef:
dennis schreef:Ik vind echt dat mensen hun forum-id op moeten spelden... Ik stond achter mijn Classic Malts tafeltje en heb het ook heel gezellig gehad. Het was nog gezelliger geweest als ik ook nog wat mensen de hand kan schudden van het forum.

Ik vind het ook altijd jammer om achteraf te horen welke forumleden er waren op het moment dat ik ergens was.

Mee eens. Altijd leuk om een gezicht bij een naam te zien.
Piet schreef:Ik kan me voorstellen dat niet alle forumleden met een badge op willen gaan lopen.

Klopt. Je krijgt ook andere aandacht dan "he, ik ken jou van het forum", namelijk: "Het Whisky Forum, oh, vertel eens?". Daar heb je als 'lid' waarschijnlijk niet zo'n behoefte aan, maar voor Piet of mij is dat weer een mooi promotiepraatje waardig :-) Daarnaast... als 'wij' daarmee beginnen en iedereen (buiten het forum) op dit idee komt, loopt iedereen met badges en vind je elkaar ook niet meer; op een tasting ben ik om whisky te proeven (het liefst met bekenden / forumleden), maar niet om 75% van de tijd bij iedereen badges te gaan lezen, of het misschien een forumlid is of van eoa whisky club...
Piet schreef:Het past in de meeste badgewhouders, vandaar dat je dat zelf in een houder zou kunnen schuiven.
Ik neem aan dat iedereen zoiets wel heeft liggen.

Euhh... nee, zo'n houder had ik niet voordat ik hem van je kreeg, Piet ;)

MadMaster schreef:En als je dan toch iets afspreekt, is een tijd en locatie dan niet voldoende?
Bijv. 3 uur op zaterdag bij kerkbank 16 in de Pieterskerk te Leiden?

Lijkt me voor dit doel ook een beter idee. Badges is, zoals hierboven al staat, meer ook een reclame / promotie item. Het afspreken is ook hetgeen hier al eens gebeurt met de vraag: "Wie kan ik dan-en-dan tegenkomen op dit event?". Zo heb ik al vaker met forumleden afgesproken, handje geschut, gesproken :goedgedaan
Piet schreef:
I_SPEY schreef:Op zo'n dag als afgelopen zaterdag kunnen ze toch ook, via bijv. 'n microfoon, laten omroepen

En dan nog. Vorig jaar heb ik echt diverse pogingen ondernomen Pano te ontmoeten. Niet gelukt. Ik heb hem twee keer om laten roepen. Dat hoort dus echt niemand. Ook heb ik John gebeld. Die nam na een paar keer uiteindelijk wel op maar kon door de herrie helemaal niets verstaan van wat ik zei waardoor we niets af konden spreken waar.

True... die kerk in Leiden galmt zo mooi en met al dat gepraat van alle mensen kan ik er geen KLAP van maken wat men omroept. Ja, als je ergens op zit te wachten focus je misschien wat meer; anders kan ik er niets van maken...
Piet schreef:En ja, dit jaar hebben we natuurlijk wel een (bijna eigen) "Het Whisky forum" stand, zegt het voort zegt het voort, waar in elk geval de beheerder te ontmoeten is

...en anders wellicht weer een "Het Whisky Forum" bord bij de IWS stand?

Ben benieuwd naar de kosten van een Het Whisky Forum glass-cord. Dat is een mooi herkenningsteken. Moet het wel een 'opvallende' kleur hebben, anders lijkt hij teveel op bestaande cords...

Ik stem overigens niet: ik zal m'n badge toch wel dragen ivm moderatorschap van dit mooie forum :duimop Het geeft anders misschien een vertekend beeld... Als ik dat even negeer zou ik denk ik niet zo snel zo'n badge dragen: moet ik er dan ook een op voor whiskywhiskywhisky.com, levenswater.nl, whiskymag.com, etc... Waar laat ik die allemaal?! :lol: Ik verkies dan het afspreken op een bepaalde tijd / locatie, rekening houdend met elkaars masterclasses.
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 16 Okt 2010, 10:12

Bij het IWF gaat het onder de naam: "Whiskeycord".

De "constructie" en het ontwerp van dit keycord is beschermd bij het Benelux merkenbureau en is eigendom van Whisky Unlimited (Wouter Wapenaar). Inderdaad dat is ook één van de organisatoren van het IWF.

Key cord met buckle. Ik heb hier een hele bos van die cords hangen. Helaas zijn ze niet uitwisselbaar met het ophangmechanisme van elastiek voor een glas omdat de "drietand" hierbij aan de andere kant zit. Dus aan het onderstuk i.p.v. aan het koord zoals bij alle anderen. Je kunt dus niet volstaan met alleen de onderkant.

JayDie schreef:Ben benieuwd naar de kosten van een Het Whisky Forum glass-cord. Dat is een mooi herkenningsteken. Moet het wel een 'opvallende' kleur hebben, anders lijkt hij teveel op bestaande cords...

Dat heb je waarschijnlijk gemist John maar daarom had ik de visitekaartjes erbij gezet. Ik noemde het al "forum-blauw" of "Het Whisky forum-blauw". Dit soort licht-blauw zie je niet vaak in de whisky-wereld (beetje in de richting Bruichladdich maar dan echt blauw) dus de kans dat dit werkt en blijft werken is groot. Een opvallende toch vrij unieke kleur !

De prijs is erg afhankelijk van het aantal. Omdat juist de kleur van de draagriem (cord) de beste herkenbaarheid geeft, en niet zozeer de opdruk, kan ik niet volstaan met een standaard kleur waarvan je kleine aantallen kunt bestellen.

Het minimum aantal in forum-blauw met opdruk (b.v. "sponsornaam" is sponsor van www .hetwhiskyforum. nl ) is 250 stuks á een paar €uro per stuk.

Leden die er een willen hebben en er geen ergens op kunnen pikken (meestal dus) zouden dan tegen verpakking/verzendkosten er een kunnen bestellen (net zwaarder dan 20gr).... als we een sponsor vinden...

Dat gaat met eigen middelen dus niet lukken. Ik ben nu op zoek naar een sponsor. Don't hold your breath.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 16 Okt 2010, 13:10

Misschien 'n ideetje, Piet: T-shirts of sweaters(al naar gelang het jaargetijde) kopen en vervolgens laten drukken met op de voorzijde de naam van ons forum en op de achterkant de naam van het forumlid. Klaar en oh ja, dat vergat ik nog bijna, ik weet 'n goed adres voor dit kleding-idee. ;) Voor meer interesse, peebee me maar.
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 16 Okt 2010, 15:24

I_SPEY schreef:.... ik weet 'n goed adres voor dit kleding-idee. ;) Voor meer interesse, peebee me maar.

Ideetjes genoeg René (effect en interesse nog even daargelaten). Maar weet je dan toevallig ook een goede sponsor ?
Piet schreef:Dat gaat met eigen middelen dus niet lukken. Ik ben nu op zoek naar een sponsor. Don't hold your breath.

Het zou mij al héél vreugdevol stemmen als het met Het Whisky forum whiskyglas-(key)cords gaat lukken.

Maar om daar achter te komen heb ik even tijd nodig, vandaar het Don't hold your breath.
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 16 Okt 2010, 15:30

Piet schreef:
I_SPEY schreef:.... ik weet 'n goed adres voor dit kleding-idee. ;) Voor meer interesse, peebee me maar.

Ideetjes genoeg René (effect en interesse nog even daargelaten). Maar weet je dan toevallig ook een goede sponsor ?
Piet schreef:Dat gaat met eigen middelen dus niet lukken. Ik ben nu op zoek naar een sponsor. Don't hold your breath.

Misschien weet ik wel 1,2 of zelfs 3 sponsors te vinden, Piet, maar dan moeten hun namen er waarschijnlijk ook bij en dan kun je beter 'n hansop nemen :lol:
Serieus nu: ik ga met jou meedenken! En misschien willen de forumleden er iets bijleggen?
0 x
Afbeelding

laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 16 Okt 2010, 16:11

zal er geen dragen
dit omdat ik van diverse forums en whiskyclubs lid ben

en na key-cords heb ik een hekel

ook whiskyforum kleding wordt hem niet voor mij, om de simpele reden dat ik zoveel mogelijk in Maltstock kleding zal lopen
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 16 Okt 2010, 16:18

Ook daarom (maar nog wel een paar meer redenen) is kleding wat mij betreft helemaal geen optie.

Het ging en gaat niet om reclame lopen maar puur om herkenbaarheid van leden onderling. Laat ons a.u.b. daar deze discussie toe beperken.
Voor reclame hebben we de kaartjes !
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 18 Okt 2010, 22:18

Nu krijg ik ongevraagd dit voorschot.
Probleem is dat dit geen "whiskycord" is en je dus een gaatje in het glas moet boren :Scratch

keycord-whisky-forum.jpg
keycord-whisky-forum.jpg (34.42 KiB) 3056 keer bekeken

Weet iemand hier iets van (voor ik het bij de afzender ga vragen) ? Ik zal niet zeggen dat het er niet aardig uitziet.
Of hebben we een geheime sponsor ?
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 19 Okt 2010, 18:36

Met alle respect, Piet, maar deze kleuren vind ik niet echt geweldig, sorry hoor!
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 19 Okt 2010, 19:15

I_SPEY schreef:Met alle respect, Piet, maar deze kleuren vind ik niet echt geweldig, sorry hoor!

Voor alle duidelijkheid René. Ik heb hier niets mee, niets mee te maken gehad, en ga er ook niets mee doen.
Het is alleen het vreemde verhaal dat dit nu via via ineens opduikt en dat ik benieuwd ben of daar iemand op het forum iets van weet. Want hier is het besproken.

Als ik zeg forum-blauw gaat het wat mij betreft over het licht-blauw. De tekst zou ik dan eerder donkerblauw of zwart kiezen. Maar dat loopt vooruit op de mogelijkheden. Ik ben eerst nog (achter de schermen) op zoek naar een sponsor daarvoor. Dan pas wordt een ontwerp relevant.

De poll die we nu hebben staan is min of meer nutteloos geworden. Een nieuwe poll zou gaan over het dragen van een whiskycord, niet zijnde een of dit keycord, en de interesse om dat dan tegen verzend en verpak-kosten toegezonden te willen krijgen.
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 19 Okt 2010, 20:01

Piet schreef:Voor alle duidelijkheid René. Ik heb hier niets mee, niets mee te maken gehad, en ga er ook niets mee doen.
Het is alleen het vreemde verhaal dat dit nu via via ineens opduikt en dat ik benieuwd ben of daar iemand op het forum iets van weet. Want hier is het besproken.

Als ik zeg forum-blauw gaat het wat mij betreft over het licht-blauw. De tekst zou ik dan eerder donkerblauw of zwart kiezen. Maar dat loopt vooruit op de mogelijkheden. Ik ben eerst nog (achter de schermen) op zoek naar een sponsor daarvoor. Dan pas wordt een ontwerp relevant.

De poll die we nu hebben staan is min of meer nutteloos geworden. Een nieuwe poll zou gaan over het dragen van een whiskycord, niet zijnde een of dit keycord, en de interesse om dat dan tegen verzend en verpak-kosten toegezonden te willen krijgen.

Ik begrijp heel duidelijk jouw standpunt in dezen, Piet! No offense :)
0 x
Afbeelding

dennis
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor dennis » 19 Okt 2010, 23:48

Piet schreef:
MadMaster schreef:....Zal ik eens nagaan hoe daar aan te komen is, wat de kosten zijn etc.? Of heeft IWS dit idee al 'overgenomen'? Kan me herinneren dat ik ze in Leiden ook al eens gezien heb van een andere partij, weet alleen even niet meer welke partij dat was...

Die informatie is in elk geval welkom :goedgedaan

Misschien de IWS wel maar de band met de IWS en dit forum is zo'n beetje de hyperlink die links bovenaan de pagina, onder het blauwe vlak, staat en de link vanaf de IWS-site hierheen.

Het IWF heeft inderdaad een "glas draag-koord" ( ? ) met hun naam er op. Vorig jaar met "10 jaar International Whisky Festival". Ze weten in elk geval waar ze vandaan komen en wat ze kosten. Ga ik achteraan.

Als dit iets is moet ik inderdaad eens op zoek naar een sponsor voor die koorden... zolang de onafhankelijkheid maar niet in het geding komt 8-)

Die andere partij was van Caecil Gerrits van Versailles Dranken uit Nijmegen. Geef hem een belletje en je weet meer. Je kan ook Teun van Maltstock hierover een vraag stellen, want volgens mij was hij met zijn whiskollega die cords aan het verkopen, maar dat weet ik niet zeker meer.
0 x
WhiskyWijzer

- Laat niemand je vertellen wat lekker is. Dat bepaal je nog altijd zelf! -

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 20 Okt 2010, 09:44

dennis schreef:Die andere partij was van Caecil Gerrits van Versailles Dranken uit Nijmegen. Geef hem een belletje en je weet meer. Je kan ook Teun van Maltstock hierover een vraag stellen, want volgens mij was hij met zijn whiskollega die cords aan het verkopen, maar dat weet ik niet zeker meer.

Caecil die had ik al een mail gestuurd, via het adres op de Blog (www.whiskyadvies.com). Nop.
Ik heb inmiddels het sterke vermoeden dat ze zullen doorverwijzen naar Whisky Unlimited....... ga het wel proberen hoor.
0 x

MadMaster
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MadMaster » 20 Okt 2010, 11:46

dennis schreef:

Die andere partij was van Caecil Gerrits van Versailles Dranken uit Nijmegen. Geef hem een belletje en je weet meer. Je kan ook Teun van Maltstock hierover een vraag stellen, want volgens mij was hij met zijn whiskollega die cords aan het verkopen, maar dat weet ik niet zeker meer.

Correct, de KCWS cords waren ook voorzien van het webadres van Versailles en KCWS heeft ze 3 of 4 jaar geleden verkocht tijdens het WFNN in Groningen, nog in de Martinihallen.
Caecil heeft ze toen geregeld, hoorde ik afgelopen vrijdag bij KCWS. Ik ben daar dus inhoudelijk niet veel verder gekomen en zo te zien heeft Peat dit spoortje al opgepakt...
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 22 Okt 2010, 13:06

Ter informatie.
Van Caecil Gerrits, Versailles heb ik vernomen dat zij inderdaad de whiskycords kunnen leveren.

Mocht het er van komen dan is de prijsstelling zo dat het waarschijnlijk interessanter is ze bij Whisky Unlimited te bestellen.
0 x

Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”